Slaapkamer maken op zolder

Slaapkamer maken op zolder 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik vind het lastig, oosten of westen. Ik kan heel erg genieten van de ochtend zon. Mijn vorige huis had Oost en west. Nu heb ik noord en zuid. Ik zit bijna nooit in de tuin op het zuiden. Alleen in het voorjaar wat. In de zomer pak ik wat Oost straaltjes in mijn noord tuin. 's Avonds is het in de noord tuin in de zomer lang lekker. Maar de zon die in de winter in je huis komt is met een zuid tuin erg lekker. In mijn andere huis had ik vanaf eind november tot eind januari geen zon in huis. Dat vond ik wel een gemis.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    De voorkant van mijn huis is behoorlijk zuid(west) dus veel zon aan de voorkant, in de winter erg fijn en in de zomer dus wel warm. Gelukkig staat er een boom voor het huis die daar de ergste warmte tegenhoudt.

    Maakt natuurlijk ook nog uit of de woonkamer voor of achter ligt.

    Hier een tuin en woonkamer op Zuid. Het is zomers wel warm maar als ik de deur dicht hou wordt het zelden warmer dan 25 graden. Echt heet is het toch niet meer dan een paar dagen/weken per jaar.
    Zet de parasol tegen het raam aan (hele grote). Dat scheelt ook iets. En als ik wegga de gordijnen potdicht.
    Ben een echte koukleum, dus heb het liever soms iets te warm dat te koud.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Ik vind de ochtendzon ook heerlijk. Ontbijten in het zonnetje doe ik graag. Avondeten is me snel te warm.

    Zal eens gaan informeren hoe diep de tuinen eigenlijk zijn.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Waarom heb je je reactie verwijderd? Had het vannacht wel gelezen, maar wilde er nu op reageren Smile

    Begreep niet helemaal hoe het kan dat de woningen aan de andere kant allemaal zonwering nodig hebben als ze de tuin op het oosten hebben?


    Ok, mijn verhaal was dus dat mijn achtertuin op het wnw ligt en de achtertuin van de buren dus meer ozo ligt. Hierdoor wordt hun woonkamer (en slaapkamer) veel warmer in de zomer dan mijn woonkamer/slaapkamer. Slaapkamer van mijn dochter die ook ozo ligt is in de zomer altijd onwijs warm. In de zomer laat ik de tuindeur zo lang mogelijk dicht en houd zoveel mogelijk de zon uit de woonkamer. Dan blijft het veel langer koel dan in de woonkamer van mijn overburen. Om deze reden hebben bijna al mijn overburen en achterburen zonneschermen aan hun huis hangen en aan mijn kant van de straat bijna niemand. Nadeel van tuin op het westen is weer dat je 's middags er niet in kan zitten door de zon. 's ochtends op warme dagen kan het wel weer, maar in lente en herfst is het 's ochtends dan weer te koel om er in te gaan zitten.

    Nadeel van een slaapkamer op het oosten is ook dat je 's ochtends om 6.00uur wakker gemaakt wordt door de ochtend zon (kan iets later zijn ;-) ). Had dat in een appartement waar ik gewoond heb. Sindsdien wil ik geen slaapkamer op het zuiden of oosten meer (of heel goede verduistering).

    Heel veel succes met je keuze. Het gaat vast helemaal goed komen met alle tips die je krijgt en al gekregen hebt.
  5. marsie
    hoi allemaal

    Toon alleen de berichten van marsie
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Hmmm....nee, ken ik helaas niet Smile Kun je me in Soest een tekening laten zien? Kom ik als het klaar is wel eens kijken Smile


    Komt goed.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Ok, mijn verhaal was dus dat mijn achtertuin op het wnw ligt en de achtertuin van de buren dus meer ozo ligt. Hierdoor wordt hun woonkamer (en slaapkamer) veel warmer in de zomer dan mijn woonkamer/slaapkamer. Slaapkamer van mijn dochter die ook ozo ligt is in de zomer altijd onwijs warm. In de zomer laat ik de tuindeur zo lang mogelijk dicht en houd zoveel mogelijk de zon uit de woonkamer. Dan blijft het veel langer koel dan in de woonkamer van mijn overburen. Om deze reden hebben bijna al mijn overburen en achterburen zonneschermen aan hun huis hangen en aan mijn kant van de straat bijna niemand. Nadeel van tuin op het westen is weer dat je 's middags er niet in kan zitten door de zon. 's ochtends op warme dagen kan het wel weer, maar in lente en herfst is het 's ochtends dan weer te koel om er in te gaan zitten.

    Nadeel van een slaapkamer op het oosten is ook dat je 's ochtends om 6.00uur wakker gemaakt wordt door de ochtend zon (kan iets later zijn ;-) ). Had dat in een appartement waar ik gewoond heb. Sindsdien wil ik geen slaapkamer op het zuiden of oosten meer (of heel goede verduistering).

    Heel veel succes met je keuze. Het gaat vast helemaal goed komen met alle tips die je krijgt en al gekregen hebt.


    Als ik de tekeningen zo bekijk, is het wel ?cht oosten of westen. En tja, ??n van de slaapkamers ligt hoe dan ook op het oosten. Ik hoop dat de goede isolatie en goede verduistering de ergste warmte buiten zullen houden.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Als ik de tekeningen zo bekijk, is het wel ?cht oosten of westen. En tja, ??n van de slaapkamers ligt hoe dan ook op het oosten. Ik hoop dat de goede isolatie en goede verduistering de ergste warmte buiten zullen houden.


    Dan moet je naar je eigen ingeving luisteren denk ik. En tuin op het oosten is dan denk ik net wat lekkerder: ontbijten in de zon en avondeten in de schaduw van je huis als de zon er alweer achter is verdwenen. Zonnescherm erbij en je bent er klaar voor.
  8. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Wij hebben ook holle wand, isolatie, houten platen en gipsplaten. Drempel onder de deur. Redelijk geluidsdicht, dat krijg je met blokken echt minder. De door de bouwer van ons huis gebouwde wanden zijn gehoriger dan onze zoldermuur. Fijn met pubers en fijn met een pianospelende zoon.

    Wij hebben de muur later gebouwd. Kosten van de muur hangten ook erg af van de oppervlakte natuurlijk (de lengte en nokhoogte en schuinte, dan reken je die gemakkelijk uit). En wat zit er verder bij in? Bij ons was laten doen ook 4000, wel incl. Lichtpunten, extra muur plus deur tecnische ruimte, radiator, lichtpunt, stopcontacten, cai..... O ja en incl. Kunststof dakraam van 114 bij 118. Wel drie jaar geleden, de laagste prijzen in de bouw toen.

    Als je er niemand voor hoeft in te huren kun je het goedkoper. Ik was er best nog wel geld aan kwijt maar heb het pas een jaar na de verhuizing gedaan, eerst weer even sparen....Als je er iemand voor in moet huren denk ik dat het normale prijzen zijn..., beetje aan de hoge kant wellicht doordat dakraam er bij jou niet bij in zit.

    Maar eh... Ik heb twee pubers. Een van mijn pubers heeft de zolderkamer en de andere de grootste slaapkamer op de eerste verdieping. Zij wonen voornamelijk op hun kamer en ik beneden. Is dat voor jou nog een optie? Je puber de grootste slaapkamer geven? Zo te zien heeft ook de kleinste kamer best een redelijk oppervlak...
  9. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Goede polen zoeken. Ik betaal 20 pp per uur. Mijn zolder is heel mooi geworden. Was ondanks poolse werknemers evengoed nog een behoorlijke investering maar ze hebben alles gedaan en drie nieuwe veluxdakramen geplaatst. Mijn huis is koophuis en ik bl8jf hier nog heel lang
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Goede polen zoeken. Ik betaal 20 pp per uur. Mijn zolder is heel mooi geworden. Was ondanks poolse werknemers evengoed nog een behoorlijke investering maar ze hebben alles gedaan en drie nieuwe veluxdakramen geplaatst. Mijn huis is koophuis en ik bl8jf hier nog heel lang

    Maar hoe lang doen ze erover ?
  11. Barbara42
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Barbara42
    Is dit toevallig i Twello?
  12. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Scheelde mij in ieder geval veel geld en t is perfect gedaan. Die wisten v aanpakken en mee denken. Aantal dagen uren spreek je van te voren af.
Terug naar de lijst