Koolhydraatarm

Koolhydraatarm  

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Om diverse redenen sinds een paar weken koolhydraatarm aan het eten. Gaat prima, alleen de inspiratie voor het diner is een beetje op. Ben niet zo van de bloemkoolrijst en courgetti, iemand lekkere andere recepten??
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Die pompoenbladen van de AH zijn best prima om lasagne mee te maken. Verder ben ik alleen hierin en maak niet echt recepten. Ik gooi meestal een stuk dierlijk eiwit in de pan en maak daar groente bij, spinazie, courgette, ratatouille, witlof ham/kaas, broccoli, haricots verts. En uiteraard maak ik dat lekker met een uitje, spekjes en knoflook.
  3. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    Puree maken van knolselderij en in de ovenschaal doen. Gekookte broccolli erop. Daar weer bovenop walnoten. En als laatste geraspte kaas of eigen kaassausje.
    Je kan ipv walnoten ook gerult gehakt erop doen.

    Wij vinden het lekker en het vult goed.
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Voedingsmiddelen die veel vezels bevatten en koolhydraatarm zijn:

    Psyllium Husk → 78 gram vezels per 100 gram
    Chia zaad → 35 gram vezels per 100 gram
    Lijnzaad → 27 gram vezels per 100 gram
    Pompoenpitten → 18 gram vezels per 100 gram
    Kikkererwten → 15 gram vezels per 100 gram
    Sojabonen → 13 gram vezels per 100 gram
    Sesamzaad → 12 gram vezels per 100 gram
    Amandelen → 12 gram vezels per 100 gram
    Pure chocolade (70-99%) → 11 gram vezels per 100 gram
    Macadamia noten → 10 gram vezels per 100 gram
    Zonnebloempitten → 9 gram vezels per 100 gram
    Aalbessel → 8 gram vezels per 100 gram
    Rode bessen → 8 gram vezels per 100 gram
    Blauwe bessem → 8 gram vezels per 100 gram
    Avocado → 7 gram vezels per 100 gram
    Pinda’s → 6 gram vezels per 100 gram
    Frambozen → 6 gram vezels per 100 gram
    Hazelnoten → 5 gram vezels per 100 gram
    Pecannoten → 5 gram vezels per 100 gram
    Artisjok → 5 gram vezels per 100 gram
    Tempeh → 5 gram vezels per 100 gram
    Bramen → 4 gram vezels per 100 gram
    Spruitjes → 4 gram vezels per 100 gram
    Tuinbonen → 4 gram vezels per 100 gram
    Zwarte bessen → 4 gram vezels per 100 gram
    Walnoten → 4 gram vezels per 100 gram
    Kiwi → 3 gram vezels per 100 gram
    Veldsla → 3 gram vezels per 100 gram
    Broccoli → 3 gram vezels per 100 gram
    Quinoa → 3 gram vezels per 100 gram
    Aardbeien → 2 gram vezels per 100 gram
    Kaas → 1 gram vezels per 100 gram

    Van deze site:
    >>LINK<<
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik heb net een lunch van spinazie-omelet gemaakt. Verse spinazie roerbakken, in schaaltje met twee geklopte eieren mengen, zout en peper erbij en dan een omelet van maken. Ik heb er deze keer geitenkaasrondjes en tomaat erop gelegd in de pan. Kan ook prima als diner en je kunt báñales toevoegen, champignons, cashewnoten, spekjes, geraspte kaas andere kruiden bijvoorbeeld.
  6. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik heb net een lunch van spinazie-omelet gemaakt. Verse spinazie roerbakken, in schaaltje met twee geklopte eieren mengen, zout en peper erbij en dan een omelet van maken. Ik heb er deze keer geitenkaasrondjes en tomaat erop gelegd in de pan. Kan ook prima als diner en je kunt báñales toevoegen, champignons, cashewnoten, spekjes, geraspte kaas andere kruiden bijvoorbeeld.



    Lekker hè. Ik doe de eieren opkloppen, in de pan en daarna direct de geroerbakte spinazie verspeiden met zongedroogde tomaatjes.
  7. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Mijn zoon heeft het een tijd gedaan en die is behoorlijk afgevallen.
    Hij was helemaal wouws van de wortelwraps en bietenwraps van Appie.
    Met wraps , tacco's en spelt producten kan je toch nog hele lekkere dingen maken.
    En......zo is hij ook veel meer vegetarisch vlees gaan eten.
    Het is even uitproberen maar er zit best heel lekker spul bij.
  8. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    Laatst een keer van courgette dunne plakken geschaafd met de kaasschaaf en daarmee de lasagna bladen vervangen, wel gehakt en salami en sauzen erbij gebruikt, was heerlijk. Verder gebruik ik regelmatig koolraap of knolselderij als 'aardappel' maar ook pompoen om bijvoorbeeld stampot boerenkool te maken. Knolselderij was erg lekker voor zuurkoolstamp en koolraap gebruik ik met hutspot.

    Bloemkool pizzabodem en dan lekker beleggen met van alles, heerlijke pizzaas.

    Vlees met groenten uit de oven ook lekker. Vaak iets van thais of japans zoals kip curry of okonomiyaki. Het menu breid zich langzaam uit. Al 5 maanden bezig, maar helaas maar 4 kilo eraf. Wel een beter suikergehalte en ik voel me fitter.
  9. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Ik eet SSD, zoek op internet maar eens naar SSD, SitSmart, eetmethode.
    Het is geen dieet maar een eetmethode zonder granen, rijst, pasta, piepers en het is vegan.

    De truc is dat je met deze eetmethode alleen dingen eet die je energie opleveren. Je eet dus geen dingen die méér kosten om ze te verteren dan dat ze opleveren.

    Brood is gemakkelijk te vervangen door boekweitcrackers of noten/zaden/boekweitcrackers die je zelf maakt, ik vind het zelfgebakken boekweitbrood ook erg lekker. Je kunt ook een plak (in de lengte) van een courgette in de broodrooster doen en die beleggen met humus.

    Op de website en de facebookgroep van SSD vind je een énorme hoeveelheid recepten voor heerlijke maaltijden.
  10. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik heb net een lunch van spinazie-omelet gemaakt. Verse spinazie roerbakken, in schaaltje met twee geklopte eieren mengen, zout en peper erbij en dan een omelet van maken. Ik heb er deze keer geitenkaasrondjes en tomaat erop gelegd in de pan. Kan ook prima als diner en je kunt báñales toevoegen, champignons, cashewnoten, spekjes, geraspte kaas andere kruiden bijvoorbeeld.

    Bedankt was een goed idee Smile

    Mijn recept was iets simpeler:
    * 150 gr verse spinazie + eetlepel water in pan, deksel erop, na 3 minuten op een bord leggen (als vervanging voor brood)
    * 3 eieren klutsen, in de pan, een beetje roeren, kaas erop, na 1 minuut over de spinazie, klaar

    Lekker fris en je zit vol.


  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Dat klinkt ook lekker Eric! En aangezien mijn spinazie met dit weer echt als een tierelier groeit, moet ik veel spinazie eten de komende tijd. Ik ga jouw variant zeker uitproberen!

    Nog een lunchvariant koolhydraatarm... vandaag heb ik een een verse tomatensoep met basilicum en crème fraiche. Daarbij eet ik wat bleekselderij waarop ik pindakaas smeer. Daar zit wel iets koolhydraat in maar je gebruikt er weinig van. Voor de vulling kun je bijvoorbeeld ook nog kaas in de soep raspen. Of balletjes.


  12. Wat een goede ideeën allemaal, dank!
    Ik heb zelf vanavond 2 kippedijtjes met champignons, paprika, cherrytomaatjes en spitskool, gekruid met knoflook, Spaanse peper en ketjap.
    Plaatje
    10 apr '20 - 17:14:34 / 10 apr '20 - 17:46:05
Terug naar de lijst