Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.

Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    quote:
    Dit schreef CuRlY


    Inderdaad moeilijk om sommige reacties te lezen. Ik zit in zo'n nare situatie.
    Mijn zoon(zorgenkind) staat al vanaf de dag dat hij 18 is ingeschreven, nu 7 jaar. Maar nog geen enkele kans op woonruimte.
    Nu ben ik ongeneeslijk ziek en binnenkort krijgt mijn zoon dus met deze dingen te maken. Toen ik vorige week informeerde bij de WB wist de mevrouw mij te vertellen dat mijn zoon een maand krijgt om de boel leeg te halen en te verkassen.......



    Ach, wat verdrietig dat je ongeneeslijk ziek bent, zo ziek dat jouw zoon hier binnenkort mee te maken krijgt. Een van mijn vriendinnen overleed toen haar dochter 19 was, haar dochter moest ook elders onderdak zien te vinden. Uiteindelijk is er een oplossing gekomen, een hele mooie. Ik vond het erg verdrietig dat mijn vriendin zich daar zo'n zorgen om had gemaakt, alles kwam uiteindelijk goed. Vroeg of laat lost het probleem van de woonruimte voor jouw zoon zich op, als ik jou was zou ik daar op proberen te vertrouwen. Want zorgen maken helpt niet. Heb je ondersteuning via maatschappelijk werk of andere hulpverleners die jouw zoon wegwijs kunnen maken in de zoektocht naar een geschikte woonruimte?
  2. Annette62
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Annette62
    quote:
    Dit schreef CuRlY


    Inderdaad moeilijk om sommige reacties te lezen. Ik zit in zo'n nare situatie.
    Mijn zoon(zorgenkind) staat al vanaf de dag dat hij 18 is ingeschreven, nu 7 jaar. Maar nog geen enkele kans op woonruimte.
    Nu ben ik ongeneeslijk ziek en binnenkort krijgt mijn zoon dus met deze dingen te maken. Toen ik vorige week informeerde bij de WB wist de mevrouw mij te vertellen dat mijn zoon een maand krijgt om de boel leeg te halen en te verkassen.......


    Wat afschuwelijk! Veel sterkte en hopelijk heb je lieve mensen om je heen die je kunnen ondersteunen. Smile
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Heel veel sterkte, CuRIY! Ook voor jouw zoon.
  4. scarlet28
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scarlet28
    Ook ik heb met verbazing sommige reacties gelezen. Ik begrijp de regels die er zijn, maar er zijn ook situaties die vragen om meer menselijkheid en een passende oplossing. Mijn collega overleed plotseling en lied een zoon van 19 jaar achter, die niet zo goed voor zichzelf kan zorgen, laag is opgeleid en geen echt inkomen heeft. Voor jongeren die werken, is het niet eenvoudig om een huurwoning te bemachtigen. De wachttijd is veel langer dan 7 jaar en in de vrije sector lopen de prijzen steeds verder op. Gelukkig hebben de ouders van een vriend hem in huis genomen.
Terug naar de lijst