fiets 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    Waarom willen mensen een elektrische fiets? Je gaat er harder mee oke en je krijgt een steuntje, ook fijn.
    maar wat is er mis met een goede 'gewone' fiets, ga je de meute achterna die een e-bike willen omdat
    "iedereen er eentje heeft" Smile
    Smile

    Iedereen heeft maar haast en alles moet zo snel mogelijk......SmileSmile

    Het lijkt wel alsof je anders niet meetelt meer Smile


    Ik wil graag met de fiets naar min werk. Met mijn gewone stadsfiets doe ik dat niet, dan ben ik bijna 2 uur onderweg. Ik zou dan in de auto stappen. Met mijn ebike ben ik er met 50 minuten. De afstand is 20 kilometer. Dat is prima te doen. Ik heb geen ebike omdat ik erbij wil horen maar gewoon omdat me dat helpt om te leven zoals ik wil.
  2. Marianne-b
    en dan .. is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    Waarom willen mensen een elektrische fiets? Je gaat er harder mee oke en je krijgt een steuntje, ook fijn.
    maar wat is er mis met een goede 'gewone' fiets, ga je de meute achterna die een e-bike willen omdat
    "iedereen er eentje heeft" Smile
    Smile

    Iedereen heeft maar haast en alles moet zo snel mogelijk......SmileSmile

    Het lijkt wel alsof je anders niet meetelt meer Smile

    Ik moet even mijn excuses aanbieden, ik ben uitgevallen hier, heb me afgereageerd omdat het hier niet goed ging vandaag maar dat heeft natuurlijk niks met jullie te maken.had niet mogen gebeuren. wel duidelijk dat ik hier iets mee moet.nogmaals sorry Smile
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Nou ja Marianne
    het geeft niks hoor, een poos geleden vond ik e bike ook een overbodige luxe.
    Zelf trappen daarvoor heb je toch een fiets, dacht ik.
    maar als ik nu naar mijn werk wil fietsen zal ik een brug over moeten en wat km meer fietsen dan ik gewend ben, iets wat ik niet ga doen zonder ondersteuning.
    Ik ben zelf verbaasd over mijn ommeslag maar zie collega's het eind wel fietsen, met e-bike, dat geeft te denken.

    k ga ze ruim uitproberen neem ik me voor.

    Erg fijn zoveel reacties, dank jullie allemaal!
  4. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    quote:
    Dit schreef Marianne-b

    Ik moet even mijn excuses aanbieden, ik ben uitgevallen hier, heb me afgereageerd omdat het hier niet goed ging vandaag maar dat heeft natuurlijk niks met jullie te maken.had niet mogen gebeuren. wel duidelijk dat ik hier iets mee moet.nogmaals sorry Smile

    Hé Marianne-b niet doen, jouw reactie zorgt er weer voor dat wij e-bike fietsers duidelijk maken waarom wij het wel fijn vinden waardoor 00h een goede keuze kan maken.
    Ik vond dat uitvallen van jou trouwens wel meevallen hoor! Smile
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    nee hoor Marianne, je hebt ons op een positieve manier getriggerd. Hier hebben anderen super veel aan. Hoop dat je weer in rustiger vaarwater zit.
  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Precies!

    Zal ik nog met de koude een proefrit gaan maken?
    Woensdag of zo...
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Bij de meeste ebikes kan de ondersteuning gewoon UitSmile en zodra je merkt dat je het even orettig vindt, zet je de ondersteuning pas aan.

    Het voordeel hiervan is dat je spieren gewend blijven om zelf te trappen met enige kracht.

    Jaren geleden met een fietsvakantie op huurfietsen had iemand die sl een jaar thuis op een ebike fietste een gewone fiets besteld, want goedkoper. Tsja, ze heeft weinig meegefietst.... en was nog boos ook dat niemand met haar van fiets wilde ruilenSmile

    Voor mij een wijze lesSmile ik fiets binnen de 10 km op mijn gewone fiets. Daarbuiten vooral xonder accu aan. Tot dat ik het prettiger vind.

    Succes met kiezen uit de enorme keuze die er isSmile
  8. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef Marianne-b

    Ik moet even mijn excuses aanbieden, ik ben uitgevallen hier, heb me afgereageerd omdat het hier niet goed ging vandaag maar dat heeft natuurlijk niks met jullie te maken.had niet mogen gebeuren. wel duidelijk dat ik hier iets mee moet.nogmaals sorry Smile

    Zand er over.💋
    Gaat het nu weer wat beter?
  9. Herna
    Geniet

    Toon alleen de berichten van Herna
    En via fietsenplanvia werkgever fiets kopen.
    Scheelt veel geld.
    Dan je beide fietsen zo verkopen.
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    wat denkt men van een
    Giant Daily Tour E+ nul zou het zijn uit 2021
    2 jaar oud tweedehands met riem voor 2700 euro
    km stand: 2428 km
    die staat hier om de hoek in de winkel...

    morgen ga ik de afstand fietsen met een ketting fiets ebike.. huur 15,-- voor 1 dag.
    om te ervaren hoe zo'n stuk fietsen werkt op een werkdag.
    Ik mis de beweging... wil weer graag fietsend naar t werk.
    is veel gezonder.

  11. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    quote:
    Dit schreef Marianne-b
    Waarom willen mensen een elektrische fiets? Je gaat er harder mee oke en je krijgt een steuntje, ook fijn.
    maar wat is er mis met een goede 'gewone' fiets, ga je de meute achterna die een e-bike willen omdat
    "iedereen er eentje heeft" Smile


    Al meer dan 26 jaar hartpatiënt (bypassen en stents),
    Tevens voeten, die niet altijd willen lopen.
    Ik ben al aan mijn 3e e-bike bezig.
    Perfect, maar een goede fietsenmaker in de buurt is aan te raden.

    Toen ik nog werkte ging ik vaak op de fiets 2 x 8 km en soms op de terugweg via een heel mooie omweg en kwam ik op zo een dag aan de 40-, en soms meer, kilometers.

    1e fiets Sparta ION 2 x de motor kapot.
    2e fiets Sparta met Bosch middenmoter, 1 x de motor kapot was 4 weken niet fietsen.
    Nu 3 jaar een Freebike met midden motor, die in het begin wat afstellingsperikelen had. (werd direct ter plaatse door de fietsenmaker opgelost.

    Voorwielaandrijving zou ik niet aanraden.
    En een pech onderweg verzekering, daar heb ik al 2 x gebruik van gemaakt. (1x kapotte motor en 1 x gebroken ketting, terwijl ik ergens ver van de bewoonde wereld was.
  12. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Inderdaad. Fietsenplan via je werk.
Terug naar de lijst