Aanbod energiedirect voor een jaar

Aanbod energiedirect voor een jaar 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Je zou zeggen dat het kabinet nu genoeg tijd heeft om erover na te denken hoe dit in 2024 moet en vooral wie eea goed en duidelijk kan uitvoeren.


    Ze hopen dat ie niet meer nodig is?
    Weten geen oplossing meer?
    Misschien energiebedrijven maar weer gaan vragen.
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Singa

    Ze hopen dat ie niet meer nodig is?
    Weten geen oplossing meer?
    Misschien energiebedrijven maar weer gaan vragen.


    Carola Schouten was gister bij Kassa, ze was best vaag maar er liggen volgens haar veel ideeën op tafel, van btw verlaging op groente en fruit en verlaging van huren bij huizen met lage energie labels maar hoe het allemaal gaat worden voor 2024 weet ze niet.
  3. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Singa

    Oh ja. Vind het stelselmatig verkloten van de uitvoering van de jeugdwet - bijvoorbeeld- ontelbaar malen erger.


    Uitvoering WMO zit ook groot verschil tussen de gemeentes Smile


  4. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Singa
    Dat is inderdaad. Zo’n vermogenstoets toepassen kost tijd en energie (arbeidsintensief).
    Dus dacht de landelijke overheid (als er over is gedacht): skippen.
    Vervolgens doen sommige gemeenten het toch. Rechtsongelijkheid en kan nog wel eea bedenken. Als burger bezwaar aantekenen en zo nodig verder als je de moed en energie hebt.


    In mijn voorbeeld betrof idd gemeente Amsterdam.
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Carola Schouten was gister bij Kassa, ze was best vaag maar er liggen volgens haar veel ideeën op tafel, van btw verlaging op groente en fruit en verlaging van huren bij huizen met lage energie labels maar hoe het allemaal gaat worden voor 2024 weet ze niet.


    Nu duimen dat dit door gaat.
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Carola Schouten was gister bij Kassa, ze was best vaag maar er liggen volgens haar veel ideeën op tafel, van btw verlaging op groente en fruit en verlaging van huren bij huizen met lage energie labels maar hoe het allemaal gaat worden voor 2024 weet ze niet.


    Die laatste is echt totaal onlogisch. Huurverlaging bij huizen met lage energielabels. Dus een woningbouwvereniging investeert dik, en de huurder profiteert ten koste van diezelfde woningbouwvereniging..

    En die btw verlaging strand op de ontwerptafel, want ze worden het nog lang niet eens wat nu de definitie groente of fruit is en waar je de grens moet trekken. Mooie luchtballon weer..
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Uitvoering WMO zit ook groot verschil tussen de gemeentes Smile



    Smile

    >>LINK<<
  8. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Piep


    Die laatste is echt totaal onlogisch. Huurverlaging bij huizen met lage energielabels. Dus een woningbouwvereniging investeert dik, en de huurder profiteert ten koste van diezelfde woningbouwvereniging..


    Als sprake is van een laag energielabel, heeft de woningbouwvereniging (nog) niet geïnvesteerd, en al helemaal niet dik.
    Het lijkt mij wel een mooi principe: of je krotten huizen brengen minder huur op, of je geeft datzelfde bedrag uit aan voorzieningen, waardoor je huizen meer waard worden en je huurder prettiger woont.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Als sprake is van een laag energielabel, heeft de woningbouwvereniging (nog) niet geïnvesteerd, en al helemaal niet dik.
    Het lijkt mij wel een mooi principe: of je krotten huizen brengen minder huur op, of je geeft datzelfde bedrag uit aan voorzieningen, waardoor je huizen meer waard worden en je huurder prettiger woont.

    Precies. En niet alleen wbv’en, alle verhuurders.
    Moet kunnen.
  10. quote:
    Dit schreef Singa

    Precies. En niet alleen wbv’en, alle verhuurders.
    Moet kunnen.

    Dan ook kopers. Niet iedereen kan veel investeren.
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dan ook kopers. Niet iedereen kan veel investeren.

    Voor kopers (en soms zelfs particuliere verhuurders/eigenaren) zijn al heel veel regelingen. Persoonlijk word ik er helemaal gestoord van, al dat uitzoekwerk en tijd. Ingewikkeld. Hele studies kun je er van maken. Het is er wel.

    Nu nog materialen..

    Terug naar de huurders, minister De Jonge is toch al een heel eind op weg met verrekening huur met die slechte energielabels? Is toch niet Schouten die dit nieuw opwerpt?
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Ik heb nu dit aanbod staan. Smile

    Mijn maandtarief zal dan van € 200 naar € 187 gaan
    En zoals het nu is moet ik € 372 bij betalen.


    Normaaltarief per kWh € 0,39905
    Daltarief per kWh € 0,39905
    Vaste leveringskosten per maand € 6,49
    Gas per m3 € 1,34939
    Vaste leveringskosten per maand € 6,49
    Bedragen zijn incl. BTW
Terug naar de lijst