Verliefd op een huis! - Deel 3

Verliefd op een huis! - Deel 3 

Onderwerp van Bloem

Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Je kan trouwens ook klussen plaatsen op werkspot >>LINK<<
    Dan kunnen klussers reageren (vakmannen) en kies je een aantal met de meeste en beste reviews uit om langs te laten komen en een offerte uit te brengen.

    Ik heb mijn badkamerman via de site gevonden en hij heeft tegen een prima prijs mijn badkamer ook prima gerenoveerd. Hij kon ook allerlei a -merk sanitair tegen een goede prijs leveren.
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Heb hele slechte ervaring gehad met werkspot. Daarnaast is het ook nog een klant ;) Moet me er nog maar even in verdiepen, want er zijn natuurlijk meerdere sites die het zo doen.
  3. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Je kunt op veilingen soms een leuk dealtje maken, let met bieden wel op het opgeld, zeg dat er grofweg 1/3 van de geboden prijs bijkomt. Voorbeeld: >>LINK<<
    Nu is BVA niet meteen een site waar je dealtjes kunt pikken, troostwijk ook niet zo, maar bijvoorbeeld onlineveilingmeester en nog anderen. Er wordt ontzettend veel geveild momenteel.
    Als er veel te verbouwen is, is het misschien een idee om een aannemer, eenmansbedrijfjes, in de arm te nemen. Die weten vaak voor fatsoenlijk geld iets moois af te leveren. Plus dat die je behouden voor miskopen.
    Om een voorbeeld te noemen, kranen. Alle merken zijn goed, alle uitvoeringen zijn prima. Zolang er maar Grohe op staat. Geen Hans Grohe, geen Friedrich Grohe en al zeker geen gamma shit.
    Dan doe-het-zelf materialen. Geen eigen (DHZ) merken aanschaffen, het enige wat je koopt is een lage prijs. Zelfs geen schroeven (die moet je eigenlijk sowieso niet bij een bouwmarkt halen) en hout niet. Allemaal veel te duur. Gewoon een goeie ijzerwarenhandel en een houthandel opsnorren. En die goeie aannemer regelt dat ook voor je, die koopt zelf in.
    Het is nooit verteld, maar bijvoorbeeld een M8 draadeind moet ongeveer 1500 kg aan trekkracht kunnen hebben. Ik heb er bij de DHZ zaken (eigen merken dan), nog geen gevonden die meer dan 1000 konden hebben. Ik heb er zelfs getest op 330 kg..... en in vele situaties komt er dat t?ch op staan. Moet je er drie inzetten. En dan ben je weer veel duurder... Net als latex. Eigen merken, smeer maar een keer of 6. Histor, twee keer, Wijzonol is met ??n keer altijd klaar. Sikkens ook.
    Houtdraadbouten, je draait de DHZ'rs zo kapot.
    Echt, een goeie aannemer laat jou zelf bepalen wat jij wel en niet zelf wil doen, hij monteert ook een (Grohe Smile) kraan die je niet bij hem gekocht hebt en wil iets goeds afleveren. En als je niemand weet, ik meen dat je in het Rotterdamse zit, daar weet ik nog wel iemand, eventueel. Komt uit Oosterhout/Breda, man van half in de 50 maar betrouwbaar en levert echt mooi werk.En je moet niks.
  4. quote:
    Dit schreef Bloem
    Heb hele slechte ervaring gehad met werkspot. Daarnaast is het ook nog een klant ;) Moet me er nog maar even in verdiepen, want er zijn natuurlijk meerdere sites die het zo doen.

    Kijk eens of >>LINK<< ook bij jou in de buurt werkt.
    Heb ik uitstekende ervaringen mee.
  5. quote:
    Dit schreef foetske

    Het is nooit verteld, maar bijvoorbeeld een M8 draadeind moet ongeveer 1500 kg aan trekkracht kunnen hebben. Ik heb er bij de DHZ zaken (eigen merken dan), nog geen gevonden die meer dan 1000 konden hebben. Ik heb er zelfs getest op 330 kg..... en in vele situaties komt er dat t?ch op staan. Moet je er drie inzetten. En dan ben je weer veel duurder... Net als latex. Eigen merken, smeer maar een keer of 6. Histor, twee keer, Wijzonol is met ??n keer altijd klaar. Sikkens ook.
    Houtdraadbouten, je draait de DHZ'rs zo kapot.

    Tjonge zeg, Gamma latex is prima, veel goedkoper dan Histor en smeert net zo goed en hoeft echt geen 6 keer Smile

    Het verhaaltje van de schroeven heeft m.i. niets met het uitzoeken van een badkamer of keuken te maken.
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Gefeliciteerd met je eigen huis!
    Ik ben juist van een eigen huis naar een huurhuis verhuisd. Maar omdat ik nog wat geld uit het huis kreeg heb ik hier een eigen keuken in laten zetten.
    Omdat ik ook met de tijd zat heb ik een showroomkeuken bij Superkeukens gekocht. Er kwamen nog wel wat kosten overheen zoals een vaatwasser die ik wel graag wilde en een motorloze afzuigkap.
    Maar de prijs viel heel erg mee. Ook hadden ze daar een hele goede monteur die ik apart moest betalen (ZZP-er).

    Ik had ook ongeveer 6 weken de tijd en heb zelf het meeste verfwerk gedaan, vriend heeft alles gesausd, de muren zijn gespackt door een spackspuiter en de vloeren kwamen net de vrijdag voor de verhuizing. Weet niet meer hoe ik het allemaal gedaan heb, maar ben heel blij met het resultaat en met het feit dat ik nu niet veel meer hoef te doen. Het regelwerk vond ik nog het vervelends.

    Succes!
  7. Momentum
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Momentum
    Ik heb destijds een geweldige showroomkeuken gevonden en voor een hele mooie all-in prijs door het bedrijf laten installeren inclusief leidingen verleggen.
    Voordeel is dat hij zo geleverd kan worden, dat daar vaak de beste apparatuur in zit en dat je voor weinig geld veel terug krijgt.
    Nadeel is dat je minder keuze hebt en er net een moet vinden die past.

    Bij een badkamer heb ik nog nooit gehoord van een all-in prijs inclusief installeren en dat is jammer omdat ik slechte ervaring heb met het vinden van een aannemer/installateur en de kosten daarvoor al snel hoog op kunnen lopen. Met deze hoge kosten moet je dus echt rekening houden.

    Hier ben ik er twee weken nadat ik de sleutel had ingetrokken. Slopen, nieuwe keuken, laten stucen en slaapkamers verven en voorzien van laminaat voordat ik er in trok. Maand later nieuwe kozijnen en deuren. Pas veel later nieuwe binnendeuren, nieuwe vloer beganegrond, zoldertrap schilderen, andere trap laten bekleden, tuin etc. gewoonweg om de kosten te verdelen.

    Succes en idd ook veel plezier met al je keuzes en je nieuwe huis.
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Ik zou de badkamer wel doen voordat je er in trekt. Omdat dat heel veel stof en troep geeft als je daarin gaat slopen.
    Keuken kan toch best later, als de eerste drukte en stress voorbij is.
  9. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Tjonge zeg, Gamma latex is prima, veel goedkoper dan Histor en smeert net zo goed en hoeft echt geen 6 keer Smile

    Het verhaaltje van de schroeven heeft m.i. niets met het uitzoeken van een badkamer of keuken te maken.



    M.i. ging het niet alleen om het uitzoeken van badkamer of keuken.


    Volgens mij vraagt verbouwen een hele hoop dingen. En ja, dat kun je in zulke draadjes te weten komen. En vaak worden er dingen geschreven die men al weet of er n?t niet toe doen. Beter mee verlegen dan om verlegen, mag je dan denken.
    Ik krijg het idee, dat er bij jou iets meer aan de hand is. Iets van: wat moet die vent, wij vrouwen kunnen het zelf. Beetje jammer, jouw reactie. Als Bloem niets aan mijn tips heeft, dan is dat jammer, maar als ze er ook maar ??n iets voordeel bij heeft of kan hebben, dan is het al lang goed. Wat jij lijkt te doen, is mensen afmaaien. Heb je volgens mij niet zoveel aan, tenzij je alleen wil komen te staan.

    En als je zeker weet dat Gamma latex net zo goed is als Histor, dan heb je waarschijnlijk nog erg weinig gewit. Of alleen nieuwe wanden. Ga er maar eens aanstaan, om een donkere muur wit te krijgen. Gaat met Gamma spul beslist niet lukken binnen 6 keer.

    Wat ik wel vind, is dat er een hele hoop geklust wordt, wat na (korte) tijd niet meer mooi is of stuk. En dat wordt tegenwoordig als 'gewoon' ervaren, de slechte kwaliteit die geleverd wordt, heeft men geaccepteerd. En dat is jammer en voor velen toch een bron van ergernis.Want het kan: een huis renoveren, bewonen met 6 kinderen vanaf hun geboorte tot hun 19e jaar zonder dat het huis noemenswaardig geleden heeft. Maar dan hangt die wastafel w?l met goeie keilbouten M8 aan de muur vast en is de latex aan de muren aangehecht ?n afwasbaar.

    Nu staat dat huis trouwens te koop, als je interesse hebt.. O ja, de genoemde verbouwing gebeurd toen ik 2 was.. 46 jaar geleden dus en mag nu wel weer. >>LINK<<
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Boep
    Ik zou de badkamer wel doen voordat je er in trekt. Omdat dat heel veel stof en troep geeft als je daarin gaat slopen.
    Keuken kan toch best later, als de eerste drukte en stress voorbij is.

    In de oude keuken staat nu losse apparatuur die de verkopers mee nemen. Dat zou betekenen dat ik een losse vriezer, losse koelkast, los fornuis en losse vaatwasser zou moeten kopen voor ik de keuken zou kunnen gebruiken. Dat vind ik echt zonde van het geld als het plan is om een nieuwe keuken te plaatsen. Keuken moet dus ook echt voor we erin gaan Smile
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Momentum
    Ik heb destijds een geweldige showroomkeuken gevonden en voor een hele mooie all-in prijs door het bedrijf laten installeren inclusief leidingen verleggen.
    Voordeel is dat hij zo geleverd kan worden, dat daar vaak de beste apparatuur in zit en dat je voor weinig geld veel terug krijgt.
    Nadeel is dat je minder keuze hebt en er net een moet vinden die past.

    Dan ga ik maar eens richting een paar keukenzaken en goed rond kijken Smile
  12. Rita1306
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rita1306
    Mocht je nog een goed iemand zoeken die de badkamer, en ongetwijfeld ook je keuken en eventueel andere klussen voor je kan doen, heb ik een hele goede Pool voor je. Die heeft bij mij de badkamer gedaan en alles perfect geinstalleerd. En een ongelooflijke harde werker.
Terug naar de lijst