Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet

Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Madam_Mikmak zelf op 24 december 2014 om 17:27:01

Terug naar de lijst
  1. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Ben je nou al bij die kutkappert langs geweest? Geen woorden maar daden..
  2. quote:
    Dit schreef erwin1


    Er is geen meneer T-Mobile geen meneer Mediamarkt en ook geen meneer enzovoort. Er is wel een meneer de kutkapper en die wordt persoonlijk te kakken gezet. Iets dat wel werkt voor een grootwinkelbedrijf werkt nou net niet voor een ??nmanszaak. Gewoon omdat het ervaren wordt als een persoonlijke aanval. Jij doet toch ook zelfstandig iets? En wat nou als iemand daar niet tevreden mee is? Hup op facebook ermee?



    Ze heeft erover gepraat met haar vrienden, dat mag hoor. Dat is niet te kakken zetten. Dat ??n van haar vrienden door vertelt aan de kapper dat zij boos was, is niet netjes van die vriend.
    De kapper is fout bezig, heeft prutswerk geleverd (8 uur om haren te verven), heeft een kledingstuk beschadigd. Hij had direct de schade moeten vergoeden.
    Dat heeft hij na 3 weken nog niet gedaan en of hij daar wel of niet voor verzekerd is, is niet ter zake doende.
    Ik zou hem nog 1x een brief sturen of even langs gaan, met briefje waarin je je rekeningnummer zet en het te betalen bedrag. Verzoek binnen 5 dagen betalen. Is heel redelijk.
    Doet hij dat niet, dan is facebook wel fijn om even te spuien en dan niet alleen met je vrienden. Gewoon met het bolletje iedereen.
    Ik deel wel :-)
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    De gemiddelde levensduur van een trui is 2 ? 3 jaar, wanneer het gaat om vaststellen waarde. Je zult dus maximaal ? 75,- tot ? 100,- kunnen terug verwachten als het via de verzekering gaat.

    Zie bv onderstaande link, al kom je op Google dus ook een afschrijvingstermijn van 3 jaar tegen:
    >>LINK<<

    Het is overigens niet aan jou om te bepalen dat de kapper het via zijn verzekering moet spelen. En dus niet aan jou om te zeggen dat alleen de verzekering kan en mag bepalen wat de huidige waarde is.

    Jullie zullen samen tot overeenstemming moeten zien te komen. Wanneer je zijn verzekeringsmaatschappij weet kan je de kapper wel via zijn verzekeringsmaatschappij aansprakelijk stellen. Echter het enige wat zij dan kunnen is hun cli?nt verzoeken gegevens aan te leveren omdat zij een claim hebben ontvangen. Meer niet.

    Het is absoluut onhandig dat je gelijktijdig de claim zakelijk en juist hebt aangepakt en met smaad op Facebook hebt gezet. Weghalen alleen is dan ook niet voldoende. Ik zou je willen adviseren om persoonlijk je excuses te maken bij de kapper dat dat gewoon niet zo'n handige zet was van jezelf. Wellicht in emotie begrijpelijk, maar niet goed te praten. Waar gewerkt wordt worden nu eenmaal fouten gemaakt. En wanneer hij direct al aangeeft fout te zitten en bereidt is de schade te vergoeden, dan ga je gewoon niet iets dergelijks al gelijk op Facebook plaatsen. Persoonlijk excuus maken is dus op zijn plaats.
    Dit zal ook veel eerder resulteren in het verkrijgen van alsnog medewerking in het afhandelen van de schade. En doe daarvoor een re?el voorstel, rekening houdende met de afschrijving, omdat je trui nu eenmaal een jaar oud is.

    Toon gewoon meer begrip voor zijn situatie en grote kans dat je het snel kan afhandelen. Beloof desnoods een positief berichtje op je Facebook dat hij netjes heeft mee gewerkt in het afhandelen van de schade en daarmee een soort rectificatie van je eerdere bericht is.

    Tja en als je dat niet kunt of wilt, dan heb je grote kans dat jullie beiden recht tegenover elkaar blijven staan en er niet uit gaan komen. Dan rest jou alleen de gang naar de rechter. Neem in dat geval even contact op met het juridisch loket. Heb je overigens wel de rekening van het kleuren door de kapper betaald?
  4. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Erna
    De gemiddelde levensduur van een trui is 2 ? 3 jaar, wanneer het gaat om vaststellen waarde. Je zult dus maximaal ? 75,- tot ? 100,- kunnen terug verwachten als het via de verzekering gaat.

    Zie bv onderstaande link, al kom je op Google dus ook een afschrijvingstermijn van 3 jaar tegen:
    >>LINK<<

    Het is overigens niet aan jou om te bepalen dat de kapper het via zijn verzekering moet spelen. En dus niet aan jou om te zeggen dat alleen de verzekering kan en mag bepalen wat de huidige waarde is.



    Het is absoluut onhandig dat je gelijktijdig de claim zakelijk en juist hebt aangepakt en met smaad op Facebook hebt gezet. Weghalen alleen is dan ook niet voldoende. Ik zou je willen adviseren om persoonlijk je excuses te maken bij de kapper dat dat gewoon niet zo'n handige zet was van jezelf. Wellicht in emotie begrijpelijk, maar niet goed te praten. Waar gewerkt wordt worden nu eenmaal fouten gemaakt. En wanneer hij direct al aangeeft fout te zitten en bereidt is de schade te vergoeden, dan ga je gewoon niet iets dergelijks al gelijk op Facebook plaatsen. Persoonlijk excuus maken is dus op zijn plaats.
    Dit zal ook veel eerder resulteren in het verkrijgen van alsnog medewerking in het afhandelen van de schade. En doe daarvoor een re?el voorstel, rekening houdende met de afschrijving, omdat je trui nu eenmaal een jaar oud is.

    Toon gewoon meer begrip voor zijn situatie en grote kans dat je het snel kan afhandelen. Beloof desnoods een positief berichtje op je Facebook dat hij netjes heeft mee gewerkt in het afhandelen van de schade en daarmee een soort rectificatie van je eerdere bericht is.

    Tja en als je dat niet kunt of wilt, dan heb je grote kans dat jullie beiden recht tegenover elkaar blijven staan en er niet uit gaan komen. Dan rest jou alleen de gang naar de rechter. Neem in dat geval even contact op met het juridisch loket. Heb je overigens wel de rekening van het kleuren door de kapper betaald?


    De kapper heeft zelf gezegd het via de verkering te regelen. Mij maakt het niet uit door wie de schade wordt betaald als het maar gebeurt. Hij vroeg om een bon en die heb ik meegestuurd. Nu ligt het bij hem om het verder af te handelen, hij kan een voorstel doen of de verzekering het laten oplossen.

    Ik ga absoluut niet mijn excuses maken bij de kapper. Ik heb daar ruim 8 uur gezeten en had uiteindelijk niet de kleur zoals afgesproken maar werd wel geconfronteerd met een rekening van 80 euro die ik heb betaald. Als ik dan in besloten kring even mijn hart lucht dan is dat m.i. mijn goed recht. Als mijn inmiddels ex vriendin niets tegen hem had gezegd dan had hij het nooit geweten want ik heb een profiel wat alleen leesbaar is voor vrienden.
    Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, prima maar 8 uur in een kapperstoel en daardoor 2 x niet kunnen werken dus inkomsten misgelopen en eindigen met een niet afgesproken kleur en een verknalde trui dat noem ik geen fout meer maar prutswerk.
  5. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef So-Leuk


    Ze heeft erover gepraat met haar vrienden, dat mag hoor. Dat is niet te kakken zetten. Dat ??n van haar vrienden door vertelt aan de kapper dat zij boos was, is niet netjes van die vriend.
    De kapper is fout bezig, heeft prutswerk geleverd (8 uur om haren te verven), heeft een kledingstuk beschadigd. Hij had direct de schade moeten vergoeden.
    Dat heeft hij na 3 weken nog niet gedaan en of hij daar wel of niet voor verzekerd is, is niet ter zake doende.
    Ik zou hem nog 1x een brief sturen of even langs gaan, met briefje waarin je je rekeningnummer zet en het te betalen bedrag. Verzoek binnen 5 dagen betalen. Is heel redelijk.
    Doet hij dat niet, dan is facebook wel fijn om even te spuien en dan niet alleen met je vrienden. Gewoon met het bolletje iedereen.
    Ik deel wel :-)


    Op facebook zetten is echt iets anders dan erover praten.
    Ja en wie dat dus bij mij zou doen kan ook het bos in. Ik wed dat als iemand het bij haar zou doen ze net zo pissed zou zijn. Deed jij niet iets met kinderopvang? Iemand zet op facebook dat je opvang sucks. Kijken of je daar blij mee bent of die mensen nog ergens in tegemoet wilt komen.
    In een ander draadje klaagt ze over de communicatie tussen haar en school. Ze wil als mens behandeld worden. Nou dat wil die kapper ook. Dat is wel het minste dat je mag verwachten. Zelfs als iemand prutswerk heeft afgeleverd geef je iemand eerst de kans het met je op te lossen.
    Doe je dat niet dan ben je zelf het aangeschoten wild. Iets met boontje en loontje. Ik ben geen kapper. Maar wie zich zo naar mij gedraagt kan ook achter aan de rij aansluiten. Als ik ze ?berhaupt nog liet aansluiten. Dikke kans dat ik zo iemand gewoon zou negeren. Oftewel op zijn Amerikaans. Span gerust een proces tegen me aan. Ik zou in zo'n situatie iemand straal negeren. Dat mag hoor. Jij en zij hebben dan gewoon een ander idee over hoe je een bijvoorbeeld door mij veroorzaakt probleem op een beschaafde manier zou kunnen oplossen. Nou en kies je meteen voor onbeschaafd dan kan dat hoor. Kan ik (en die kutkapper waarschijnlijk) nog veel onbeschaafder zijn.
  6. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Nogmaals: met stroop vang je meer vliegen dan met azijn
    Jij wil iets van hem. De boel op sociale media plempen is dan gewoon niet handig, je zet 'm te kakken, zijn bereidwilligheid om de kwestie met jou op te lossen zal hierdoor ver te zoeken zijn.
  7. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Het moment dat jij zijn zaak verliet, was hij nog bereid tot alles, begrijp ik

    Het ging dus mis nadat jij zijn zaak in discrediet bracht op FB(begrijpelijk, maar niet handig) met dank aan die 'vriendin'


    Feit is nu dat jullie lijnrecht tegenover elkaar staan en hij bereid is tot niets.

    Ik raad je toch aan om je excuus aan te bieden voor dat bericht op FB en proberen terug te gaan naar de situatie naar het moment dat jij zijn zaak verliet. Zet desnoods een bericht op FB dat je je excuus aanbiedt..
  8. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak


    De kapper heeft zelf gezegd het via de verkering te regelen. Mij maakt het niet uit door wie de schade wordt betaald als het maar gebeurt. Hij vroeg om een bon en die heb ik meegestuurd. Nu ligt het bij hem om het verder af te handelen, hij kan een voorstel doen of de verzekering het laten oplossen.

    Ik ga absoluut niet mijn excuses maken bij de kapper. Ik heb daar ruim 8 uur gezeten en had uiteindelijk niet de kleur zoals afgesproken maar werd wel geconfronteerd met een rekening van 80 euro die ik heb betaald. Als ik dan in besloten kring even mijn hart lucht dan is dat m.i. mijn goed recht. Als mijn inmiddels ex vriendin niets tegen hem had gezegd dan had hij het nooit geweten want ik heb een profiel wat alleen leesbaar is voor vrienden.
    Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, prima maar 8 uur in een kapperstoel en daardoor 2 x niet kunnen werken dus inkomsten misgelopen en eindigen met een niet afgesproken kleur en een verknalde trui dat noem ik geen fout meer maar prutswerk.


    Je argumenten deugen allemaal. Alleen je reactie niet. Je had kunnen weten dat daardoor zijn hakken in het zand zouden gaan.
  9. IrmaE
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van IrmaE
    Moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn hakken in het zand zou zetten als ik de kapper was.je kan je ex vriendin wel de schuld geven van door vertellen maar jij hebt het op Facebook gezet.
    Daarbij verwacht jij dat hij het heel snel afhandelt in deze drukke tijden voor de kapper.als het via de verzekering loopt kan het wel weken duren voor je wat hoort.
    Moet eerlijk zeggen dat bij mij ook haren over eind gaan staan hoe jij reageert.
    Denk inderdaad dat je na de kerst rustig naar de kapper moet gaan om je excuus aan te bieden voor wat jij gedaan hebt,dan zal je denk ik weer op speaking teams zijn
  10. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak


    De kapper heeft zelf gezegd het via de verkering te regelen.



    Deze vind ik dan wel weer grappig :-).

    Verder is het flink balen. Ik hoop dat je nog een kopie van die bon hebt, want zo ben ik een keer een vergoeding van 90 euro misgelopen. En verder kan jouw verzekering wel degelijk wat doen, hem namelijk officieel aansprakelijk stellen. Dat komt wat sterker over dan een eenpersoonsactie.
  11. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    Jij mocht zelf beslissen of je het opgeven aan de verzekering een goede oplossing vindt. Hij moet het na een uur weer van facebook verwijderen een goede oplossing vinden. En wat als hij het geen goede oplossing vindt? Het heeft er immers gestaan. Met het weer weghalen is het toch niet ongedaan gemaakt of wel? Wat zou je ervan vinden als je dan een uur een nieuwe trui aan mocht en hem daarna weer terug moest geven? Nee nee dat moet je een goede oplossing vinden.
  12. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Wat anders. Wanneer is die verf eigenlijk gaan lekken? Want ik neem toch aan dat ze je een schort voordeden toen ze je aan het verfen waren, je haar dan...

    En heb je daar echt 8 uur gezetenSmile. Das een complete werkdag, maar ja, ik heb dan ook weinig verstand van dit soort vrouwendingenSmile

    En kwam je daar vaker, als dat zo is, dan neem ik aan dat je het al die keren geen kneuzenkermis vond?
Terug naar de lijst