Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ben er achter dat dat ding een TID heet en de datum doet t niet zodra er een branchevreemde radio in zit. Geen gesleutel meer aan dat ding. Alleen de warmte knop moet nog voorzien worden van licht, want die doet t niet.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Gefeliciteerd! Veel rijplezier!
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ben er achter dat dat ding een TID heet en de datum doet t niet zodra er een branchevreemde radio in zit. Geen gesleutel meer aan dat ding. Alleen de warmte knop moet nog voorzien worden van licht, want die doet t niet.


    Kijk aan, een 'handige dame' Smile Goed bezig hoor.

    ff en tip.. achter dat verwarmingscluster zullen wel een paar meer dashboardlampjes zitten..
    Vervang ze allemaal, dat scheelt een boel gesleutel als straks een ander ermee ophoudt.

    Koop bij de Brezan oid een doosje steeklampjes (vaak heb je de 1,2w -de kleinste nodig) zodat je kan vervangen wat nodig is.
    Als je het leuk vind.. kan je ook het tellerblok los halen en daarachter de lampjes vervangen.. Is wel ff wat meer ge'prut' door het stuur dat ervoor zit..
    K?n er ook af.. maar dan moet je weer oppassen met de airbag.. Smile
  4. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Aan een Corsa B kun je alles zelf doen , ook als vrouw zijnde met een mooie kruiskop schroevendraaier maar het is er wel even voor gaan zitten...
    De TID of te wel display met temperatuur en tijd aanduiding kan los maar dan moet je vooral goed de roosters van de ventilatie naar beneden draaien,
    Dan zie je links en rechts een kruiskop schoef zitten. Die moeten los dan kan het display omhoog en er uit tillen en kan je bij de lampjes.
    Dacht dat het zwarte draaicontact lampjes waren...
    >>LINK<<
    >>LINK<<
    >>LINK<<
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Dank voor de links. Die waren bij mij ook al voorbij gekomen. De datum doet t trouwens wel als de radio uit staat. Zodra de radio aangaat is het weg. Ach als ik bij starten maar weet welke dag het is, toch? Smile

    Vandaag 400km gereden. Onderweg zo'n paars flesje in de benzine tank gekieperd. >>LINK<< Af en toe haperde de motor wat, dit werd geadviseerd.
  6. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Inmiddels stromen de pasjes van de diverse maatschappijen binnen. Zo ook de 'groene' kaart en het kentekenbewijs. Vroeger werd er nogal spastisch over gedaan. Moest je vooral niet in de auto laten liggen. Hoe zit dat nu? Kan ik een creditkaart holder met al deze pasjes zonder gevaar in de auto laten?
  8. Dayenne, NIET de Matiz. Hebben 'm zelf gehad en je wordt weggeblazen in dat ding. Is echt heel erg licht en een hond mee achterin; vergeet het maar.
    Heb ik het nog niet over dat ze niet zulke hele goede verwarming hebben en als die kapot is, is het erg veel werk om 'm te, laten, vervangen.
    Corsa hoor ik redelijke berichten over, kan je ook wel een, niet al te grote, hond in meenemen.
    Is een Fiat Panda, bijvoorbeeld 1.2 Edizione Cool niet iets? Is ruim, heeft redelijke motor, rijden en reden er veel van, wat handig is bij vervangen onderdelen en rijdt ook nog fijn zuinig.
    Succes in ieder geval, of ben je al voorzien?
  9. Oeps, je hebt er al een Smile Is mijn onervarenheid op OA en de forums hier. Volgende x zal ik beter, meer, lezen.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Royb
    Oeps, je hebt er al een Smile Is mijn onervarenheid op OA en de forums hier. Volgende x zal ik beter, meer, lezen.

    Smile
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Inmiddels stromen de pasjes van de diverse maatschappijen binnen. Zo ook de 'groene' kaart en het kentekenbewijs. Vroeger werd er nogal spastisch over gedaan. Moest je vooral niet in de auto laten liggen. Hoe zit dat nu? Kan ik een creditkaart holder met al deze pasjes zonder gevaar in de auto laten?


    Vroeger.. toen had je een papieren 'bewijs'' en een deel III (het overschrijvingsbewijs).. D?t moest je niet samen in de auto laten.. want dan kon iemand met slechte wil de auto op een andere naam zetten..

    Nu kan je het kentekenbewijs en groene kaart (eigenlijk alleen buiten NL noodzakelijk) best in de auto laten.. Als het goed is heb je een 'code' gekregen waarmee je tzt de tenaamstelling kan wijzigen.
    Die code wel thuis 'bewaren'.

    Ik heb zowel rijbewijs als kentekenbewijs in de auto, onder achterbank, liggen. Smile
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76



    Ik heb zowel rijbewijs als kentekenbewijs in de auto, onder achterbank, liggen. Smile

    Kom je ook op de OA-dag, dan zal ik dat even checken Smile Bedankt voor je uitleg.
Terug naar de lijst