Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Paarse flesje heeft me niets noemenswaardigs opgeleverd. Zo nu en dan nogsteeds wat hikken. Ff mail gestuurd aan de garage, volgens google zou het de Luchtmassameter of de EGR kunnen zijn.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne


    Kom je ook op de OA-dag, dan zal ik dat even checken Smile Bedankt voor je uitleg.


    Sorry, ik was er nietSmile

    Dat inhouden.. is dat continue of zo nu en dan?

    Ik zou eerst nog een paar 'langere' ritten maken.. goed warm rijden (dat de olie ook op temperatuur is) en dan even flink op z'n staart trappen.. Zoek bij voorkeur een stuk snelweg waarop 130 km/h is toegestaan en ga dan ff , als het verkeersbeeld dit toelaat, een kilometer of 10 wat harder rijden.. zodat e.e.a goed warm wordt en de interne vervuiling schoon brand.
    Het kan heel goed dat de auto 'lui' is bereden door vorige eigenaars.

    Luchtmassa meter (als ie die heeft?) zorgt meestal voor afname van het vermogen (dus acceleratie).
    EGR klep kom je meestal bij diesels tegen.. mocht deze Corsa er 1 hebben, dan is die mogelijk 'af te toppen' (buiten werking stellen)..

    Ik zou dat Opel forum nog even raadplegen daarvoor.
  3. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Vroeger.. toen had je een papieren 'bewijs'' en een deel III (het overschrijvingsbewijs).. D?t moest je niet samen in de auto laten.. want dan kon iemand met slechte wil de auto op een andere naam zetten..

    Nu kan je het kentekenbewijs en groene kaart (eigenlijk alleen buiten NL noodzakelijk) best in de auto laten.. Als het goed is heb je een 'code' gekregen waarmee je tzt de tenaamstelling kan wijzigen.
    Die code wel thuis 'bewaren'.

    Ik heb zowel rijbewijs als kentekenbewijs in de auto, onder achterbank, liggen. Smile



    Kentekenbewijs kun je tegenwoordig toch gewoon in portemonnaie houden? Bij die 300.000 andere onzinpasje die eigenlijk nooit gebruikt worden...
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef piera



    Kentekenbewijs kun je tegenwoordig toch gewoon in portemonnaie houden? Bij die 300.000 andere onzinpasje die eigenlijk nooit gebruikt worden...


    Zou kunnen, maar dan wordt de geldbuidel zo 'dik' dat ie niet meer lekker zit in de kontzak.

    Smile
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Zou kunnen, maar dan wordt de geldbuidel zo 'dik' dat ie niet meer lekker zit in de kontzak.

    Smile

    Ja dat!
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Sorry, ik was er nietSmile

    Dat inhouden.. is dat continue of zo nu en dan?

    Ik zou eerst nog een paar 'langere' ritten maken.. goed warm rijden (dat de olie ook op temperatuur is) en dan even flink op z'n staart trappen.. Zoek bij voorkeur een stuk snelweg waarop 130 km/h is toegestaan en ga dan ff , als het verkeersbeeld dit toelaat, een kilometer of 10 wat harder rijden.. zodat e.e.a goed warm wordt en de interne vervuiling schoon brand.
    Het kan heel goed dat de auto 'lui' is bereden door vorige eigenaars.

    Luchtmassa meter (als ie die heeft?) zorgt meestal voor afname van het vermogen (dus acceleratie).
    EGR klep kom je meestal bij diesels tegen.. mocht deze Corsa er 1 hebben, dan is die mogelijk 'af te toppen' (buiten werking stellen)..

    Ik zou dat Opel forum nog even raadplegen daarvoor.

    Dat op zn staart trappen lees ik meer. Zal ik es doen. De auto is door vorige eigenaars vnl als auto binnen de gemeente gebruikt, weinig lange afstanden en weinig snelwegen.
  7. Tomtom
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tomtom
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat op zn staart trappen lees ik meer. Zal ik es doen. De auto is door vorige eigenaars vnl als auto binnen de gemeente gebruikt, weinig lange afstanden en weinig snelwegen.


    De snelheid doet er niet zoveel toe, bij een rit van 100 km is die lekker warm, dan 80 rijden en flink optrekken, bij voorkeur meerdere malen. De aanslag in de motor verbrandt dan wel vanzelf. Kijk van te voren wel naar de olie, de bandenspanning en de koelvloeistof.
    In een middag krijg je traag beestje niet naar een F1. Dus de oefening meerdere malen herhalen.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Traag wil ik m niet noemen, het is meer dat ie op de vreemdst mogelijke momenten inhoudt. Ik dacht eerst dat het na nemen rotonde was maar merkte dat ie dat ook op de snelweg wel deed af en toe. Heb de garagehouder ook een mail gestuurd, moet een afspraak maken, maar komt nu niet uit.
  9. Paulus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Paulus
    Dat inhouden heb ik ook gehad.
    Bleek naderhand aan t brandstofsysteem te liggen.
    Maar ook de ontsteking bijvoorbeeld slechte bougie kabels of een scheurtje erin.
    In het donker zie je dan blauwe vonken bij een misfire.
    22 apr '15 - 19:44:00 / 26 apr '15 - 21:43:48
  10. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Dat inhouden is meestal een simpel filtertje in het brandstofsysteem. Er zijn vele 'handige harrie's' die menen dat ze in de brandstofleiding een extra filtertje moeten monteren.
    Op zich niets mis mee, al is het meestal niet nodig. Wat wel nodig is, dat ding (eenmaal gemonteerd) regelmatig vervangen. En d?t wordt nagenoeg altijd vergeten: resultaat; verstopt filter, motor gaat inhouden.
    (en dan zegt men: zie je wel dat het ding nodig is, hij houdt veel vuiligheid tegen. Ja, dat kwam anders in het normale filter, wat elke zoveel tijd vervangen wordt (want de monteur weet van dat filter w?l dat het er zit... ) en als ook dat niet vervangen wordt, gaat je auto ook inhouden.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Volgens mij heeft dit voertuig een redelijk sluitende onderhoudshistorie.. dus een vervuild brandstoffilter zou ik niet als eerste verdachte zien.

    Van een dubbel uitgevoerd filtersysteem heb ik ook nog nooit gehoord.. is heden ten dage toch helemaal niet nodig?
  12. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Sander76
    Volgens mij heeft dit voertuig een redelijk sluitende onderhoudshistorie.. dus een vervuild brandstoffilter zou ik niet als eerste verdachte zien.

    Van een dubbel uitgevoerd filtersysteem heb ik ook nog nooit gehoord.. is heden ten dage toch helemaal niet nodig?


    Is ook niet nodig, zei ik ook. Maar 'op vakantie' zijnde in een vreemde garage, of een wel goedbedoelde vriend plaatst ook nog altijd vaak een extra filtertje. Pas dan is het dubbel, als het overbodige filtertje dus geplaatst is. En dat filtertje word vervolgens steeds vergeten.
Terug naar de lijst