Vakantie zoon geweigerd

Vakantie zoon geweigerd 

Onderwerp van Aicha

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Zooitje

    Denk dat de laatste zon klopt..

    Allema htig zeg
    .. Ff geem woorden...
    Woest op dit soirt werkgeversSmile

    Helemaal mee eens! Hufters!
    Dat helpt je niet, natuurlijk. Daarvoor moet je toch vooral bij Jelle en Micky zijn, denk ik.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Het gaat inderdaad nu om het juridisch pad dat je samen met de advocaat gaat uitzetten... dan is het niet verstandig om daar voorafgaand stappen te ondernemen. Wanneer hij morgen volgens rooster om 11 uur moest beginnen kan je die tijd claimen en ruimte houden voor de advocaat. Dit kan best complex worden (nietigheid van de opzegging, doorbetaling salaris, het vakantierecht als zodanig enz.) Als je zoon ouder is dan 18 kan je ook niet zomaar als zijn vertegenwoordiger optreden.

    Heel veel sterkte en bereid je gesprek met de advocaat schriftelijk voor zodat je geen vragen vergeet die je wel had willen stellen!
    De betreffende cao vind je hier:

    >>LINK<<
  3. quote:
    Dit schreef Aicha
    ...hij moet ook gelijk al zijn spullen mee nemen en de geleden schade zal op hem worden verhaald.

    Raar volk van dat restaurant Smile
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Raar volk van dat restaurant Smile



    Ze spelen het gewoon hard in de hoop dat hij opgeeft..
  5. bianca48
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bianca48
    Ik weet het niet, maar kan zoon nu nog wel werken?
    Zou hij zich niet ziek kunnen melden?
    En zo snel mogelijk zelf een afspraak maken bij de bedrijfsarts.
    Ik bedenk mij dit gewoon en als dit niet goed is sorry dan!!
  6. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    Wat een ongelofelijke acties van werkgever.
    Maar ook, wat ontzettend sterk van je zoon dat hij niet meebuigt. Veel succes, zo te lezen staat OA achter je, dat moet jullie ook veel pijlen geven.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Jemig. Hier zit toch niemand op te wachten? Smile

    Wat een kl@@takken Smile Ik hoop dat jullie morgen iemand treffen die zich met hart en ziel gaat inzetten voor je zoon.

    Ik vermoed dat dit soort praktijken veel vaker voorkomen en helaas heeft niet iedereen dan zo'n ondersteunende omgeving....Succes en sterkte!
  8. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    quote:
    Dit schreef milla
    Wat een ongelofelijke acties van werkgever.
    Maar ook, wat ontzettend sterk van je zoon dat hij niet meebuigt. Veel succes, zo te lezen staat OA achter je, dat moet jullie ook veel pijlen geven.



    Dit is absoluut waar....de steun en tips doen zo goed en geven ook rust en doorzettingsvermogen....Smile
  9. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Als je zoon ouder is dan 18 kan je ook niet zomaar als zijn vertegenwoordiger optreden.



    Iedereen kan als vertegenwoordiger bij dergelijke gesprekken optreden. Zoon is alleen verantwoordelijk voor wat diegene zegt.

    Zaak om nu rustig blijven. Werkgever maakt fouten en dat maakt alleen maar sterker. Als het niet zo triest was, zou het zelfs grappig zijn.

    Documenteer iig alles. Dat is het belangrijkste. Iedereen heeft recht op bijstand, dus dat gaat hij halen.. Punt.

    Op vragen geef je nu geen antwoord. Neem de diarree van werkgever voor kennis aan, en stop het in het dossier. Als er wordt aangedrongen op gesprek, contact, inleveren van spullen etc, en dat hijgt in de nek van zoon, of hij wordt er zenuwachtig van, kun je nog 1 ding doen, en dat is jezelf min of meer herhalen:

    'ik protesteer tegen de inhoud van uw mail(s?) van (data). Ik hou mij beschikbaar voor werkzaamheden conform mijn arbeidsovereenkomst. Ik ben vanzelfsprekend bereid tot- en beschikbaar voor gesprek, voorzover dat binnen mijn reguliere werktijd plaatsvindt. Indien u een gesprek wil plannen buiten mijn reguliere werktijden, dan verzoek ik u met mij een afspraak te maken hiervoor. Ik zal mij laten bijstaan door een een persoon van mijn keuze.'

    En niets meer dan dat. Deze mail hoeft niet perse trouwens, maar ik kan me wel iets van paniek/ onrust voorstellen en soms is het dan prettig om toch iets te antwoorden. Als je dan antwoord, doe het dan goed en doe dit.

    Verder: gewoon goed bezig..
  10. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Wat 'n ontzettende rotsituatie! En wat een doorzettingsvermogen Smile
    Knuffel en sterkte Smile
  11. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    en ergens (later) in het traject kan ik me nog een klachtenbriefje richting (leidinggevende van) de jobcoach voorstellen.
    Want die schendt op allerlei manier het vertrouwen op deze manier. (wie coacht 'ie nou eigenlijk, de client, of de werkgever?)
  12. quote:
    Dit schreef Loeki
    en ergens (later) in het traject kan ik me nog een klachtenbriefje richting (leidinggevende van) de jobcoach voorstellen.
    Want die schendt op allerlei manier het vertrouwen op deze manier. (wie coacht 'ie nou eigenlijk, de client, of de werkgever?)



    Nou inderdaad, ook mijn gedachte, als dit ?coachen? is Smile
Terug naar de lijst