Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen

Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef scar
    Je zit er een tikje naast Zelazny. Zoek maar eens op MVE woningen.

    Mijn huis is van 1922 en ook daar zat een anti speculatiebeding op van vijf jaar en bij buren zelfs een doorlopende.

    Als ik google op MVE woningen kom ik alleen op resultaten over Rotterdam. Kennelijk een lokaal initiatief destijds, wat nog steeds doorloopt omdat dat toen zo vastgelegd is.
    Sociale huurwoningen die nu verkocht woorden hebben vaak idd wel een anti-speculatiebeding. Dat je bijv de eerste 5 jaar niet mag verkopen. Daarna ben je vrij ermee te doen wat je wilt.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik heb ook maar eens opgevraagd wat mijn woning gaat kosten als ik hem wil kopen. Dan maar eens uitzoeken of ik een hypotheek kan krijgen.
    Schijnt voor ZZP-ers toch meer gedoe te zijn, althans volgens mijn voormalig buurmeisje (ook ZZP) die onlangs een huis heeft gekocht.


    Nou ja, ik heb inmiddels antwoord.

    Geachte mevrouw .xxx,

    Naar aanleiding van uw contactaanvraag heb ik zojuist uw voicemail ingesproken om aan te geven dat het niet mogelijk is om uw huurwoning aan xxx....straat 7 te kopen.
    Onze woningen worden jaarlijks voor verkoop geselecteerd. Woonbedrijf ieder1 heeft het besluit genomen uw woning niet meer voor verkoop in aanmerking te laten komen.
    Mocht dit besluit in de toekomst wijzigen, dan ontvangt u hierover bericht.

    Indien er nog vragen of onduidelijkheden bestaan kunt u contact met mij opnemen via onderstaand telefoonnummer.
    Met vriendelijke groet,
    xxx
    Woonmakelaar


    Ik baal er van.Mijn inkomen is nu een stuk beter als in de crisis en nu dit weer.
    Wat ik nu zo jammer vind is dat het woonbedrijf die besluiten nooit van tevoren kenbaar maakt.
    Het is net als met groot onderhoud. Dan moet het weer individueel, dan weer projectmatig. Gek word je van.
    Het lijkt er soms op dat ze bij woningbouwverenigingen vooral zichzelf bezig willen houden.Smile
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Boep
    Als ik google op MVE woningen kom ik alleen op resultaten over Rotterdam. Kennelijk een lokaal initiatief destijds, wat nog steeds doorloopt omdat dat toen zo vastgelegd is.
    Sociale huurwoningen die nu verkocht woorden hebben vaak idd wel een anti-speculatiebeding. Dat je bijv de eerste 5 jaar niet mag verkopen. Daarna ben je vrij ermee te doen wat je wilt.

    Ik zie veel/een aantal links over MVE:

    >>LINK<<
    >>LINK<<
    >>LINK<<
    >>LINK<<

    Ik schat in dat MVE verkoop vooral bij appartementen geldt, omdat je daar te maken hebt met huur en verkoop door elkaar heen binnen "1 complex" en zal dus denk ik vooral in steden bestaan. Het is zeker geen lokaal initiatief (nou ja, of ik moet me zeer sterk vergissen).

    Ik weet dat de corporatie bij wie ik heb gekocht af wil van het principe dat zij moeten terugkopen tegen de huidige markt waarde, dus de MVE contracten zullen daar wel op gaan wijzigen. Maar goed, het hele corporatielandschap is aan het wijzigen.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Zelazny
    Ja duh, bij MVE-woningen blijft de oude eigenaar het onderhoud uitvoeren. Dan is het toch logisch dat daar iets tegenover staat?
    En daar betaal ik dus wel geld voor, zeg maar, zoals elke VvE dat doet.

    Overigens is mijn antispeculatiebeding al 8 jaar opgeheven, dat was er maar vijf jaar. Als ik nu ga verkopen leveren zij een makelaar en ik een makelaar en wordt het huis naar huidige waarde getaxeerd en dat is het bedrag wat ik er voor krijg. Dus voor mij staat er echt niets meer tegenover behalve de garantie dat het binnen 3 maanden altijd verkocht is.
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Huurwoningen die verkocht worden worden vaak met koopgarant verkocht. Zo wordt er korting op de vrije marktwaarde gegeven. In ruil daarvoor dien je bij verkoop de woning weer aan te bieden aan de bouwco?peratie. Deze kopen de woning dan binnen 3 maanden gegarandeerd tegen de dan geldende marktwaarde terug. Winst wordt volgens een formule gedeeld evenals eventueel verlies. Op deze manier worden koopwoningen ook bereikbaar voor de wat lagere inkomens en loopt men niet een extreem groot risico bij baanverlies of andere levensomstandigheden, die als gevolg hebben dat men de woning moet verkopen.
    In Den Haag e.o. worden veel huurwoningen op deze wijze verkocht. Er bestaan verschillende varianten op deze wijze van verkoop. Zodra/zolang je eigenaar bent mag je alles doen met de woning zoals je dat naar eigen inzicht wilt en betaal je ook alles zelf.

  6. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Erna
    Huurwoningen die verkocht worden worden vaak met koopgarant verkocht. Zo wordt er korting op de vrije marktwaarde gegeven. In ruil daarvoor dien je bij verkoop de woning weer aan te bieden aan de bouwco?peratie. Deze kopen de woning dan binnen 3 maanden gegarandeerd tegen de dan geldende marktwaarde terug. Winst wordt volgens een formule gedeeld evenals eventueel verlies. Op deze manier worden koopwoningen ook bereikbaar voor de wat lagere inkomens en loopt men niet een extreem groot risico bij baanverlies of andere levensomstandigheden, die als gevolg hebben dat men de woning moet verkopen.
    In Den Haag e.o. worden veel huurwoningen op deze wijze verkocht. Er bestaan verschillende varianten op deze wijze van verkoop. Zodra/zolang je eigenaar bent mag je alles doen met de woning zoals je dat naar eigen inzicht wilt en betaal je ook alles zelf.



    Mijn vorige huis had ik ook met koopgarant gekocht en verkocht (gemeente Arnhem), ook als je het niet eens bent met de terugkoopprijs is een procedure. Ik vond het prima werken en je weet zeker dat je je huis binnen drie maanden kwijt bent (handig bij het krijgen van een overbruggingskrediet). Volgens mij wordt deze constructie wel minder aangeboden aangezien ik mijn huis met een minderprijs heb verkocht (en de woningbouw heeft daar in meegedeeld, dus het heeft ze behoorlijk geld gekost). Nu de huizenmarkt weer wat aantrekt wordt het wellicht weer wat meer aangeboden.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef twelve


    Nou ja, ik heb inmiddels antwoord.

    Geachte mevrouw .xxx,

    Naar aanleiding van uw contactaanvraag heb ik zojuist uw voicemail ingesproken om aan te geven dat het niet mogelijk is om uw huurwoning aan xxx....straat 7 te kopen.
    Onze woningen worden jaarlijks voor verkoop geselecteerd. Woonbedrijf ieder1 heeft het besluit genomen uw woning niet meer voor verkoop in aanmerking te laten komen.
    Mocht dit besluit in de toekomst wijzigen, dan ontvangt u hierover bericht.

    Indien er nog vragen of onduidelijkheden bestaan kunt u contact met mij opnemen via onderstaand telefoonnummer.
    Met vriendelijke groet,
    xxx
    Woonmakelaar


    Ik baal er van.Mijn inkomen is nu een stuk beter als in de crisis en nu dit weer.
    Wat ik nu zo jammer vind is dat het woonbedrijf die besluiten nooit van tevoren kenbaar maakt.
    Het is net als met groot onderhoud. Dan moet het weer individueel, dan weer projectmatig. Gek word je van.
    Het lijkt er soms op dat ze bij woningbouwverenigingen vooral zichzelf bezig willen houden.Smile


    Wat jammer! Enne....volgens mij staat de betreffende corporatie ook bekend om gebrek aan goede communicatie.
  8. Bericht van kaatje is op 18-02-2016 om 15:16:37 uur verwijderd door kaatje.

    Reden: Stomme hapering

     
    Bericht van kaatje is op 18-02-2016 om 15:16:14 uur verwijderd door kaatje.

    Reden: Stomme hapering

     
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Wat jammer! Enne....volgens mij staat de betreffende corporatie ook bekend om gebrek aan goede communicatie.


    Ja dat klopt! Heb ze er al vaak op gewezen, maar ze snappen het niet of ze willen het niet snappen.
  10. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Ik heb op een huis gereageerd!

    Eerst met inkomen van 2014. Toen stond ik op nummer 258 ofzo van de 300. Ik heb de wbv gebeld, omdat ik dit vreemd vond. Meestal sta ik in die wijk rond de 10 of 13 in de rij. Volgens wbv kwam dat echter niet door mijn inkomen, maar omdat het aan grote gezinnen wordt toegewezen (zolder is ook slaapkamer).
    Toen heb ik nogmaals gereageerd met huidige inkomen en nu sta ik op nummer 11. Verhaal van de wbv mbt passend toewijzen klopte dus niet. Niet kindertal, maar toch inkomen bepaalt de plaats in de rij.

    Maar goed, sta op nummer 11. Ik verwacht er niet echt iets van alhoewel je het nooit weet. Vorige keer was ik nummer 13 in de rij en kon ik het ook krijgen. Dezelfde populaire wijk.

    Het is een huis uit de jaren 50. Beneden klein (woonkamer 22 m2, keuken 5 k2m), kleiner dan wat ik nu heb, maar boven groter, omdat de zolder officieel slaapkamer is en vaste trap heeft. En dat biedt weer veel mogelijkheden.

    Ook al reken ik er niet op, gezien mijn vorige ervaring vind ik het toch wel een beetje spannend. Het zou zo tof zijn om in de wijk te wonen waar mijn kind op school zit.
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef piera
    Ik heb op een huis gereageerd!

    Eerst met inkomen van 2014. Toen stond ik op nummer 258 ofzo van de 300. Ik heb de wbv gebeld, omdat ik dit vreemd vond. Meestal sta ik in die wijk rond de 10 of 13 in de rij. Volgens wbv kwam dat echter niet door mijn inkomen, maar omdat het aan grote gezinnen wordt toegewezen (zolder is ook slaapkamer).
    Toen heb ik nogmaals gereageerd met huidige inkomen en nu sta ik op nummer 11. Verhaal van de wbv mbt passend toewijzen klopte dus niet. Niet kindertal, maar toch inkomen bepaalt de plaats in de rij.

    Maar goed, sta op nummer 11. Ik verwacht er niet echt iets van alhoewel je het nooit weet. Vorige keer was ik nummer 13 in de rij en kon ik het ook krijgen. Dezelfde populaire wijk.

    Het is een huis uit de jaren 50. Beneden klein (woonkamer 22 m2, keuken 5 k2m), kleiner dan wat ik nu heb, maar boven groter, omdat de zolder officieel slaapkamer is en vaste trap heeft. En dat biedt weer veel mogelijkheden.

    Ook al reken ik er niet op, gezien mijn vorige ervaring vind ik het toch wel een beetje spannend. Het zou zo tof zijn om in de wijk te wonen waar mijn kind op school zit.

    Wow, zou tof zijn! Is echt leuk wijkje..
Terug naar de lijst