Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Zo kun je wel een goedkope koelvin maken, want dankzij de opwarming, zullen we meet behoefte aan koelte hebben


    Ik heb in deze interactieve grafiek de "overige broeikasgassen" uitgezet en alleen de CO2 bronnen aangelaten.
    Grafiek is van het cbs.
    Zie jij enige echte verbetering in uitstoot in de afgelopen 25 jaar?
    Plaatje
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb in deze interactieve grafiek de "overige broeikasgassen" uitgezet en alleen de CO2 bronnen aangelaten.
    Grafiek is van het cbs.
    Zie jij enige echte verbetering in uitstoot in de afgelopen 25 jaar?



    Nee ik zie weinig verbetering, maar wat wil je ermee aantonen? ik begrijp je even niet.
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik woon in een oud huis zonder spouwmuren, eensteensmuren. Het is beschermd stadsgezicht. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Misschien zo lang mogelijk wachten, dan van de monumentenlijst afhalen en alsnog afbreken?
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik woon in een oud huis zonder spouwmuren, eensteensmuren. Het is beschermd stadsgezicht. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Misschien zo lang mogelijk wachten, dan van de monumentenlijst afhalen en alsnog afbreken?



    Aan de binnenkant kun je ook nieuwe muren optrekken en isoleren. Niet de makkkelijkste klus omdat er haken en ogen aanzitten, maar niet onmogelijk.
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb in deze interactieve grafiek de "overige broeikasgassen" uitgezet en alleen de CO2 bronnen aangelaten.
    Grafiek is van het cbs.
    Zie jij enige echte verbetering in uitstoot in de afgelopen 25 jaar?


    Als je meeneemt dat er twee miljoen minder mensen in Nl waren en minder auto's en vliegverkeer, dan in relatieve zin wel een daling.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Als je meeneemt dat er twee miljoen minder mensen in Nl waren en minder auto's en vliegverkeer, dan in relatieve zin wel een daling.


    Maar dat is dus precies mijn punt.
    Dat de maatregelen niet voldoende compenseren voor ons consumptiegedrag en bevolkingsgroei.
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Zo kun je wel een goedkope koelvin maken, want dankzij de opwarming, zullen we meet behoefte aan koelte hebben


    opwarming gaat niet over het warm krijgen, maar over stijging zeespiegel en extremer weer. Droogte, overstromingen, orkanen etc.
  8. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef EmC


    Maar dat is dus precies mijn punt.
    Dat de maatregelen niet voldoende compenseren voor ons consumptiegedrag en bevolkingsgroei.


    Stabiel blijven zou al heel ok zijn.

    De grootste uitstoters zijn de vrachtschepen, dat is een sector waar nauwelijks iets verandert.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Stabiel blijven zou al heel ok zijn.

    De grootste uitstoters zijn de vrachtschepen, dat is een sector waar nauwelijks iets verandert.


    Nee, ik lees het. Nooit geweten.
    Als het gaat om zwavel, gooien de 16 grootste vrachtschepen ter wereld net zoveel de lucht in als alle auto's op aarde samen en als het gaat om totale vervuiling veroorzaken alle schepen die er varen 6000 keer meer vervuiling dan alle auto's op aarde.
    Dat is nogal wat.

    Maar goed, die schepen varen vanwege de geldlust en consumptiedrang.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef indigo


    opwarming gaat niet over het warm krijgen, maar over stijging zeespiegel en extremer weer. Droogte, overstromingen, orkanen etc.

    S

    Ja dat weet ik wel, maar de temperatuur stijgt en zal doorstijgen. Mensen investeren nu al in rolluiken en airco, dan zie ik een praktische toepassing van het filmpje dat Eric plaatste.
    Ik weet waar de problemen van de opwarming van de aarde liggen
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Nee, ik lees het. Nooit geweten.
    Als het gaat om zwavel, gooien de 16 grootste vrachtschepen ter wereld net zoveel de lucht in als alle auto's op aarde samen en als het gaat om totale vervuiling veroorzaken alle schepen die er varen 6000 keer meer vervuiling dan alle auto's op aarde.
    Dat is nogal wat.

    Maar goed, die schepen varen vanwege de geldlust en consumptiedrang.


    Dan dus schepen op schonere brandstof, Geen idee of dat mogelijk is.
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dan dus schepen op schonere brandstof, Geen idee of dat mogelijk is.


    Waarschijnlijk niet.
    Alleen als je van de hele wereld 1 dorp maakt, met 1 bestuur en universele wetten, kun je wat doen.
Terug naar de lijst