Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef EmC
    Hoe zit het trouwens met dit soort vindingen?
    Dat lijkt me nou echt de oplossing als we het over oplossingen moeten hebben.
    Waarom is dit principe niet bruikbaar?


    de tu beweert dat t niet kan


    >>LINK<<
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    de tu beweert dat t niet kan


    >>LINK<<


    Wat is volgens jou de "scam" in het filmpje dan?
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef EmC


    Maar dat is dus precies mijn punt.
    Dat de maatregelen niet voldoende compenseren voor ons consumptiegedrag en bevolkingsgroei.

    Precies.
    Wat we ook verder verzinnen, stoppen van bevolkingsgroei (anticonceptie etc) is altijd noodzakelijk.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef EmC
    Hoe zit het trouwens met dit soort vindingen?
    Dat lijkt me nou echt de oplossing als we het over oplossingen moeten hebben.
    Waarom is dit principe niet bruikbaar?

    Fundamentele natuurkunde; energie uit het niets kanniet. TANSTAAFL There aint no such thing as a free lunch.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Precies.
    Wat we ook verder verzinnen, stoppen van bevolkingsgroei (anticonceptie etc) is altijd noodzakelijk.


    Nederlandse vrouwen zijn al redelijk gestopt met bevolkingsgroei, het geboortecijfer ligt op 1,7.
    20% van de vrouwen krijgt helemaal geen kinderen.
    Dat is dus per generatie een bevolkingsafname van 20%.
    Maar wereldwijd wil het nog niet zo lukken.

    En erger, het bevolkingsoverschot van de rest van de wereld, m.n. Afrika en MO, wil naar Europa.
    Over een paar generaties is de bevolkingssamenstelling van Nederland totaal veranderd.
    Kennen we ons eigen land niet meer terug.

    Dit even off topic.
    Maar ik ben pessimistisch, de bevolkingsgroei gaat gewoon doorzetten en klimaatmaatregelen (dit nog afgezien van de vraag of het niet menselijke overmoed is om te denken of we het klimaat wel even kunnen regelen) is dweilen met de kraan open.
    De beste jaren liggen niet voor ons, maar achter ons.
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Fundamentele natuurkunde; energie uit het niets kanniet. TANSTAAFL There aint no such thing as a free lunch.


    Hoeft niet "free" te zijn maar magneten doen het jarenlang zonder toevoeging van energie.
    Daar moet vast wel iets mee te doen zijn al is het maar een flinke energie reductie.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Waarschijnlijk niet.
    Alleen als je van de hele wereld 1 dorp maakt, met 1 bestuur en universele wetten, kun je wat doen.


    Ik vraag me af of het technisch kan, het zijn nogal grote motoren, zuiger is zo groot als een twee persoonbed.
  8. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef EmC


    Wat is volgens jou de "scam" in het filmpje dan?



    de bewegings energie van de sterke magneet.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dion


    Nederlandse vrouwen zijn al redelijk gestopt met bevolkingsgroei, het geboortecijfer ligt op 1,7.
    20% van de vrouwen krijgt helemaal geen kinderen.
    Dat is dus per generatie een bevolkingsafname van 20%.
    Maar wereldwijd wil het nog niet zo lukken.

    En erger, het bevolkingsoverschot van de rest van de wereld, m.n. Afrika en MO, wil naar Europa.
    Over een paar generaties is de bevolkingssamenstelling van Nederland totaal veranderd.
    Kennen we ons eigen land niet meer terug.

    Dit even off topic.
    Maar ik ben pessimistisch, de bevolkingsgroei gaat gewoon doorzetten en klimaatmaatregelen (dit nog afgezien van de vraag of het niet menselijke overmoed is om te denken of we het klimaat wel even kunnen regelen) is dweilen met de kraan open.
    De beste jaren liggen niet voor ons, maar achter ons.


    Ja, ik ben ook zo'n pessimist.
    En de ommekeer die er gaat komen (want het gaat uiteindelijk mis) zal niet zachtzinnig verlopen maar gepaard gaan met ziektes en oorlogen.
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    de bewegings energie van de sterke magneet.


    Ik begrijp je niet.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Fundamentele natuurkunde; energie uit het niets kanniet. TANSTAAFL There aint no such thing as a free lunch.



    Toch is dit leuk
    En de beroemde Oxford Electric Bell rinkelt al sinds 1840 op een batterij die nooit opnieuw is opgeladen

    Al zou je een beetje energie ergens in moeten steken zo nu en dan en aparaat x blijft doordraaien dan is het toch goed
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik vraag me af of het technisch kan, het zijn nogal grote motoren, zuiger is zo groot als een twee persoonbed.


    Ja tuurlijk kan het technisch, zonder problemen zelfs.
    Het gaat om internationale milieuwetten (die er niet zijn) en natuurlijk geld!
    En de raffinaderijen kunnen nu echt niet aan de vraag voldoen maar konden ze dat wel, dan zou alle goedkope ge?mporteerde zooi weer 3 maal zoveel kosten en dan gaat de consument weer klagen.
Terug naar de lijst