Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef twelve



    No worries...Probleem wordt misschien wel opgelost.Smile

    >>LINK<<


    Dat blijkt niet echt uit dat artikel.
    Is een artikel in de trant van:"over 10 jaar mogelijk nieuw medicijn tegen Alzheimer"
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Dat blijkt niet echt uit dat artikel.
    Is een artikel in de trant van:"over 10 jaar mogelijk nieuw medicijn tegen Alzheimer"


    Behalve dan, dat het gebruik.van waterstof al zo en dertig jaar in de picture is voor auto's. Het belangrijkste punt was vroeguh( leerde ik op school), dat zowel waterstof als zuurstof los explosief zijn. Dus water tanken is geen optie, dan waterstof tanken, blijft ff tricky als je een botsing krijgt. Dat moet de auto geen bom worden.

    Ik kan me goed voorstellen dat met alle.technieken van nu waterstof ook voor huishoudens ingezet kan worden.
  3. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Die energietransitie houdt mij wel bezig. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de combinaties van verschillende technieken. Bijvoorbeeld Warm water via boiler verwarmt door de zon/zonnepanelen en koken op elektra. En betere isolatie van huizen en meer bewustzijn van mensen. Op die manier bespaar je al een hoop gas. Verder kan de gasafname ook terug gedrongen worden om gebruik te maken van biogas. Een aantal jaren geleden heb ik meegeholpen aan de bouw van een biomassa vergister. Een mooie techniek en heeft ook wel toekomst denk ik >>LINK<< . En het (kleine) restje dan maar uit Rusland halen ;-). De infrastructuur van gasleidingen in uitstekend, zou het jammer vinden dat daar "zomaar" afscheid van genomen wordt, terwijl het toch ook wel potentie heeft. Heb nu toch wel het gevoel dat alle pijlen worden gericht op warmtepompen, terwijl daar ook veel haken en ogen aan zitten.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef acda
    Dus om een autonoom land te worden gaan we alleen al om de OA gemeenschap gas vrij te maken 100.000.000 euro investeren.

    Zijn we nu echt zo dom?

    Wat is dara precies dom aan? An sich vind ik het verstandig beleid om ons onafhankelijk te maken van mensenrechtenschendende staten als Rusland en Qatar.
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ach, via google word ik er geen wijs uit merk ik. Over iedere "oplossing" vind ik net zoveel voor als tegenstanders met zoveel voor als tegenargumenten.
    Ik heb mijn eigen mening en die is dat het vooral bullshit is. Dat willen verbeteren bedoel ik.
    Zolang mensen steeds meer willen consumeren en de bevolking ook nog groeit en de maatregelen niet in staat zijn om te compenseren voor die toenemende groei en consumptiedrang, waar ben je dan mee bezig?
    Het is steeds 11 euro extra uitgeven en dan weer een tientje bezuinigen.
    De economie draait op toename van consumptie en zolang dat is, blijft het steeds meer paracetamol slikken terwijl je steeds harder met een hamer op je hoofd slaat.
    Dan moet er nu effectievere paracetamol komen?
    Vicieuze cirkel die vanaf de verkeerde plek wordt aangepakt.
    In plaats van zoeken naar betere pijnstillers zouden er eens wat hamers moeten worden weggehaald.
    Maar ja, dan stort de economie in elkaar.
    Honger naar geld (producenten) en gemakzucht en alles willen hebben (consumenten) zullen het winnen van dat wat nodig is, is mijn cynische voorspelling.
    15 jul '18 - 12:16:02 / 15 jul '18 - 12:26:35
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef marinus
    Die energietransitie houdt mij wel bezig. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de combinaties van verschillende technieken. Bijvoorbeeld Warm water via boiler verwarmt door de zon/zonnepanelen en koken op elektra. En betere isolatie van huizen en meer bewustzijn van mensen. Op die manier bespaar je al een hoop gas.

    Dat is verbruik wat je ziet.
    Maar huishoudens verbruiken iets van 15% van de energie in Nederland; wil je echt iets veranderen, dan moet je ook -juist- naar die andere 85% kijken. Om bv over na te denken; het kost meer energie om een auto te maken dan om er in te rijden. En met elektrische auto's wordt dat erger: Accu's zijn enorm milieubelastend om te produceren.

    Als w minder CO2 willen uitstoten, dan is het -denk ik althans- onvermijdleijk datw e minder gaan rijden en vliegen, en minder weggooispul (zoals Primark en IPhone kwaliteit die je na 1 seizoen al moet vervangen) kopen.
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Wat is dara precies dom aan? An sich vind ik het verstandig beleid om ons onafhankelijk te maken van mensenrechtenschendende staten als Rusland en Qatar.


    - financi?le plaatje: wie gaat het allemaal betalen en willen we dat wel?
    - haalbaarheid: is het wel haalbaar? Wordt het elektriciteitsnet dan niet overbelast? Hoe wordt de stroom in de elektriciteitscentrales opgewekt, als dat toch weer gas is, schiet het niet echt op.
    - Willen we wel in potdicht ge?soleerde huizen wonen met een warmtepomp die veel herrie maakt en veel ruimte inneemt?

    En waarom is het zo erg om van Russisch gas afhankelijk te zijn? Lijkt me i.i.g. een goede reden om geen oorlog te maken met de Russen, dus goed voor de wereldvrede.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Hoe zit het trouwens met dit soort vindingen?
    Dat lijkt me nou echt de oplossing als we het over oplossingen moeten hebben.
    Waarom is dit principe niet bruikbaar?
  9. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat is verbruik wat je ziet.
    Maar huishoudens verbruiken iets van 15% van de energie in Nederland; wil je echt iets veranderen, dan moet je ook -juist- naar die andere 85% kijken. Om bv over na te denken; het kost meer energie om een auto te maken dan om er in te rijden. En met elektrische auto's wordt dat erger: Accu's zijn enorm milieubelastend om te produceren.

    Als w minder CO2 willen uitstoten, dan is het -denk ik althans- onvermijdleijk datw e minder gaan rijden en vliegen, en minder weggooispul (zoals Primark en IPhone kwaliteit die je na 1 seizoen al moet vervangen) kopen.

    Daar heb je een punt natuurlijk. Ik denk dat het eerst draait om bewustwording. Ten opzichte van 20 jaar geleden is iedereen er zich nu toch wel van bewust dat roken slecht voor je is en rookt niet zomaar bij mensen thuis. Ook is het niet meer gebruikelijk om de verlopen olie zo de grond in te laten lopen bijvoorbeeld. wat dat betreft zijn we denk ik al aardig op de goede weg. Het zou mooi zijn dat mensen over een aantal jaren ook niet zomaar het vliegtuig nemen en goedkope zooi bij de Primark kopen bv. die op een milieu discutabele manier zijn geproduceerd.
  10. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef marinus

    Het zou mooi zijn dat mensen over een aantal jaren ook niet zomaar het vliegtuig nemen en goedkope zooi bij de Primark kopen bv. die op een milieu discutabele manier zijn geproduceerd.



    zodra t ver weg en goedkoop vakantie vieren aangeboden blijft zal de mens blijven vliegen,
    en , sorry dames, zolang er een Primark is blijven de meiden en dames shoppen. liever 3 setjes ipv 1 setje kleren
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC
    Hoe zit het trouwens met dit soort vindingen?
    Dat lijkt me nou echt de oplossing als we het over oplossingen moeten hebben.
    Waarom is dit principe niet bruikbaar?



    Zo kun je wel een goedkope koelvin maken, want dankzij de opwarming, zullen we meet behoefte aan koelte hebben
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    zodra t ver weg en goedkoop vakantie vieren aangeboden blijft zal de mens blijven vliegen,
    en , sorry dames, zolang er een Primark is blijven de meiden en dames shoppen. liever 3 setjes ipv 1 setje kleren



    Dus daarom hoeven we ook niet te bezuinigen of te besparen, omdat anderen dat ook niet doen?
Terug naar de lijst