Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Wat een vreemd principe.

    Er zijn zoveel vormen van kennis delen en argumenten uitwisselen, het gesproken debat, een discussie aan tafel, een TEDtalk.

    Ik kan ook wel stoppen met lesgeven als alleen het geschreven woord ertoe doet.


    Ik word niet doorgelinkt naar YouTube trouwens.
  2. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het is een youtube filmpje; die kijk ik uit principe niet (een argument is alleen wat waard als je het kunt opschrijven; (zie voor verdere geschreven argumentatie hier: >>LINK<<) .

    Hoezo YouTube-filmpje?
    Het is een TEDtalk, op de site van Gapminder.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef indigo


    Wat een vreemd principe.

    Er zijn zoveel vormen van kennis delen en argumenten uitwisselen, het gesproken debat, een discussie aan tafel, een TEDtalk.

    Ik kan ook wel stoppen met lesgeven als alleen het geschreven woord ertoe doet.

    Vind je dat vreemd?
    YouTube filmpjes etc zijn eenrichtingsverkeer, en daardoor ook niet echt te vergelijken met 'argumenten uitwisselen in debat'(tweerichtingsverkeer met interactie). Dat hoorcolleges (het directe equivalent van youtubefilmpjes) een weinig effectieve vorm van onderwijs zijn, is verder toch goed bekend?
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Hoezo YouTube-filmpje?
    Het is een TEDtalk, op de site van Gapminder.

    Zelfde probleem; eenrichtingsverkeer, waarbij de spreker het tempo bepaalt en veel ruimte heeft om retorische truuks uit te halen.
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Tinus

    ...............Dat hoorcolleges (.......) een weinig effectieve vorm van onderwijs zijn, is verder toch goed bekend?


    Nee, is dat wetenschappelijk aangetoond?
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Hoezo YouTube-filmpje?
    Het is een TEDtalk, op de site van Gapminder.


    Wat is een "TEDtalk"?
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vind je dat vreemd?
    YouTube filmpjes etc zijn eenrichtingsverkeer, en daardoor ook niet echt te vergelijken met 'argumenten uitwisselen in debat'(tweerichtingsverkeer met interactie). Dat hoorcolleges (het directe equivalent van youtubefilmpjes) een weinig effectieve vorm van onderwijs zijn, is verder toch goed bekend?


    Moet eerlijk zeggen dat ik altijd meer leerde van de college's en lessen in de klas dan van zelfstudie.
    Maar dat zal wel aan mij liggen.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vind je dat vreemd?
    YouTube filmpjes etc zijn eenrichtingsverkeer, en daardoor ook niet echt te vergelijken met 'argumenten uitwisselen in debat'(tweerichtingsverkeer met interactie).(..)


    Mwah, het beeld (de video) is veelal ??nrichtingsverkeer, maar interactie kan ontstaan in de opmerkingen die men achter kan laten.
    Uiteraard afhankelijk van welk type YT kanaal je wilt zien / inzetten.

    Als voorbeeld: het ambulance112 YT kanaal is best informatief. Daar kan je zien hoe zo'n ambulance zich door het verkeer moet zien te loodsen.. hoe het verkeer daarop reageert, soms helpend, soms niet helpend. Met ondertiteling aan zie je ondersteunende duiding van situaties door de chauffeur. Smile

    >>LINK<<
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Wat is een "TEDtalk"?


    Een inspirerend en sprankelend betoog...

    Smile

    quote:


    TED-talk

    Steeds meer universiteiten, hogescholen en organisaties organiseren TEDx-bijeenkomsten. Evenementen waarbij sprekers de kans krijgen om ?de presentatie van hun leven? te geven over hun expertisegebied, een bepaald project of iets waarvan zij vinden dat het een idee is dat verspreid moet worden. Een TED-talk is geen gewone, saaie presentatie, maar een sprankelend en inspirerend betoog.

    Wat is TED?

    TED staat voor Technologie, Entertainment, Design. De eerste TED-conferentie vond in 1985 in Californi? plaats en bracht mensen uit de wereld van technologie, entertainment en design samen om informatie en inzichten te delen. Inmiddels is de conferentie van een vierdaags evenement uitgegroeid tot een happening die twee keer per jaar plaatsvindt en een week lang duurt. De grote man achter TED is Chris Anderson. Hij nam in 2002 het concept over van oprichter Richard Wurman.

    Tijdens de TED-conferentie krijgen sprekers de kans om in maximaal achttien minuten op een zo toegankelijk mogelijke manier een presentatie te geven over iets dat hen na aan het hart ligt. Het motto van TED luidt niet voor niets: 'Ideas worth spreading'. Sprekers komen niet meer alleen uit de wereld van technologie, entertainment en design, maar uit allerlei verschillende richtingen. De presentaties worden afgewisseld met optredens van muzikanten, dansers en comedians. De opnames die van de voordrachten worden gemaakt zijn gratis online te bekijken. Deze filmpjes worden door miljoenen mensen over de hele wereld bekeken.
    Andere TED-bijeenkomsten

    Naast de TED-conferenties zijn er nog andere TED-bijeenkomsten, zoals TEDGlobal, TEDWomen, TEDYouth en TEDx. De laatste is de eendaagse variant op de grote conferentie in Amerika en is meer lokaal georganiseerd. In 2009 vond de eerste TEDx in Nederland plaats; in Amsterdam om precies te zijn. Inmiddels hebben verschillende plaatsen in Nederland hun eigen TEDx-evenement en dit geldt ook voor universiteiten, hogescholen en bedrijven. Wie een TEDx wil organiseren moet zich aan strikte regels van de TED-organisatie houden.

    Wat is een TED-talk?


    Een TED-talk is dus geen gewone presentatie. Waarin is een TED-talk dan anders en waarmee moet je rekening houden als je er een gaat geven? Een presentatie is 'TEDwaardig' als je de onderstaande vragen met ?ja? kunt beantwoorden:

    Is mijn idee nieuw?
    Is mijn idee interessant?
    Is mijn idee realistisch?

    Kun je deze vragen met een ?ja? beantwoorden, dan ben je er nog niet. Als je een TED-talk geeft, moet je je aan een aantal TED-geboden houden:

    Droom groot
    Laat de echte ?jij? zien; wees open en authentiek
    Maak het moeilijke makkelijk
    Raak de emoties van je publiek
    Pronk niet met je ego
    Verkoop niet
    Voel je vrij om feedback te geven op andere sprekers
    Houd je aan de tijd
    Oefen je presentatie

    Bron: >>LINK<<
  10. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Tinus
    YouTube filmpjes etc zijn eenrichtingsverkeer, en daardoor ook niet echt te vergelijken met 'argumenten uitwisselen in debat'(tweerichtingsverkeer met interactie). Dat hoorcolleges (het directe equivalent van youtubefilmpjes) een weinig effectieve vorm van onderwijs zijn, is verder toch goed bekend?
    Maar ze zijn wel uitermate geschikt om iets uit te leggen, en dat was het enige doel van mijn verwijzing naar deze fantastische, maar ook leuke professor in de statistiek.

    Wat een domme, arrogante kortzichtigheid om iets niet tot je te willen nemen omdat het medium je niet aanstaat.
    Maar ja, verbazingwekkend dan weer niet echt. Smile
    Je verdient het ook eigenlijk niet om TED te ontdekken.
  11. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Maar ze zijn wel uitermate geschikt om iets uit te leggen, en dat was het enige doel van mijn verwijzing naar deze fantastische, maar ook leuke professor in de statistiek.

    Wat een domme, arrogante kortzichtigheid om iets niet tot je te willen nemen omdat het medium je niet aanstaat.
    Maar ja, verbazingwekkend dan weer niet echt. Smile
    Je verdient het ook eigenlijk niet om TED te ontdekken.


    Misschien ben je iets te fors in je mening, maar ik vraag me ineens een heleboel dingen af.
    Over theorie en praktijk.
    Over Tinus en veel anderen.

    En dan moet ik ineens denken aan een hoge co?rdinator van een geprioriteerde werkgroep die overlastgevende en criminele jeugdgroepen wil aanpakken en die mij gaat vertellen hoe ik met de jongere en zijn ouders in gesprek moet gaan, wat ik letterlijk moet zeggen.
    Dit is een waargebeurde situatie van pakweg 8 jaar geleden.
    ik denk dat hij er heel veel boeken over heeft gelezen.
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Misschien ben je iets te fors in je mening, maar ik vraag me ineens een heleboel dingen af.
    Over theorie en praktijk.
    Over Tinus en veel anderen.

    En dan moet ik ineens denken aan een hoge co?rdinator van een geprioriteerde werkgroep die overlastgevende en criminele jeugdgroepen wil aanpakken en die mij gaat vertellen hoe ik met de jongere en zijn ouders in gesprek moet gaan, wat ik letterlijk moet zeggen.
    Dit is een waargebeurde situatie van pakweg 8 jaar geleden.
    ik denk dat hij er heel veel boeken over heeft gelezen.


    Wat een paranoia gedoe.
    We hebben hier gewoon een discussie op een forum voor alleenstaande ouders en Loeki verwijst naar een grappig filmpje van een man die ruimschoots zijn credits heeft verdiend op dit gebied en zijn visie geeft.
    Wil niet zeggen dat het "de waarheid" is en dat het met dit filmpje einde discussie is toch? En wij zijn geen wereldleiders die hier het lot van de aarde moeten bepalen toch of iets dergelijks?
    En Tinus is zelf kampioen linkjes plaatsen en al die linkjes met daaronder tekst is net als dat filmpje gewoon eenrichtingsverkeer.
    Kan zo'n linkje van Tinus ook geen vragen stellen. En juist hij is extra stellig met zijn "lees dat maar, daar staat de waarheid".
    Dus waarom zou Tinus dat filmpje niet kunnen aanklikken en daarna hier in dit draadje vertellen waarom die man een bekende denkfout maakt?
Terug naar de lijst