Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Tot nu toe niet. Wel dat overpotten een kwetsbaar moment is. Gingen ze allemaal slap hangen. Maar dat ging dan gelukkig weer over. Maar tot nu toe heb ik alleen nog de capsicum annuum soort peper gehad. Niet de meer kwetsbare oosterse soorten (chinensis geloof ik?)
    Ze gaan vanuit die kast eerst een tijd naar de vensterbank. Waar ze de katten moeten overleven. En dan naar buiten in mei of eerder als het weer goed is.
  2. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Up.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Oja, hier.... vorig jaar hebben we dus gewoon overgeslagen (ben vorig jaar in april verhuisd, niet zo handig in zaailand...). Ik ga vanavond een update doen want hier zijn de eerste zaadjes weer de grond ingegaan!
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Yes! Leuk!!


    k heb een

    van m'n keuze kerstpakket laten komen die moet ook aan de praat, k dacht in de klas...
    moet wel even uitzoeken hoe t werkt... alhoewel dat komt gaande het proces wel...

    deze: >>LINK<<

    heeft er iemand ervaring mee?

  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wow, dat ziet er gaaf uit. Geen idee hoe het werkt. Wat een mooi idee om dat in de klas te doen!
  6. Wixy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wixy
    Super zeg!!
  7. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik wil me gaan storten op eetbare bloemen dit jaar. Ik ga een kweekkas kopen en mezelf inlezen.
  8. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    wat een leuk draadje dit...

    ik ben 4 jaar geleden begonnen in mijn achtertuin een moestuin aan te leggen.. ben er aardig mee bezig geweest. Heb een jaar zoveel geoogst aan courgette ( met eetbare bloemen!) kruiden en tomaatjes, sla maar de tijd he.. het jaar daarop toch maar de tuin weer tot grasveld omgezet.
    De zomers erna wel in bakken aan de slag geweest maar die zon, die zon...en net weg op vakantie als je eigenlijk kunt oogsten.. en dan die zon erop.. enniewee.

    Dit jaar maar weer eens proberen om in bakken te gaan kweken. Zo tegen de nieuwe schutting aan moet dat lukken dit jaar.. ga ik dit draadje regelmatig maar eens bezoeken.
  9. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef Malero
    Ik wil me gaan storten op eetbare bloemen dit jaar. Ik ga een kweekkas kopen en mezelf inlezen.

    Courgettes, Oost-Indische kers.
    Groeien als een grote. Lekker en makkelijk.
    >>LINK<<
    Plaatje
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Malero
    Ik wil me gaan storten op eetbare bloemen dit jaar. Ik ga een kweekkas kopen en mezelf inlezen.


    Leuk Malero! Ik ben daar vorig jaar mee begonnen, je bordje ziet er letterlijk fleuriger uit. Ik ben ook begonnen met meer eetbare onkruiden te gebruiken. Was eigenlijk ingegeven door tijdgebrek en al het onkruid dat mijn moestuin overspoelde.... eigenlijk kun je veel meer eten dan wij denken. Heb een paar onkruidenwandelingen gemaakt, heel interessant en bovendien gezond en lekker. Nu eet ik bijvoorbeeld veel winterpostelijn, helemaal gratis en voor niks onkruid dat mijn moestuin nu overwoekerd. Ik de winkel echt veel te duur...

    Ben benieuwd straks naar je ervaringen!
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef cootje

    Courgettes, Oost-Indische kers.
    Groeien als een grote. Lekker en makkelijk.
    >>LINK<<


    Prachtig toch!
  12. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Leuk Malero! Ik ben daar vorig jaar mee begonnen, je bordje ziet er letterlijk fleuriger uit. Ik ben ook begonnen met meer eetbare onkruiden te gebruiken. Was eigenlijk ingegeven door tijdgebrek en al het onkruid dat mijn moestuin overspoelde.... eigenlijk kun je veel meer eten dan wij denken. Heb een paar onkruidenwandelingen gemaakt, heel interessant en bovendien gezond en lekker. Nu eet ik bijvoorbeeld veel winterpostelijn, helemaal gratis en voor niks onkruid dat mijn moestuin nu overwoekerd. Ik de winkel echt veel te duur...

    Ben benieuwd straks naar je ervaringen!



    Koken met eetbare bloemen ken ik wel, zo heb ik daar 30 jaar geleden al workshops in gegeven..Smile, Ik was net 23 ofzo. Maar ik wil nu echt planten gaan houden. Fleur du Courgette is natuurlijk een hele bekende om te vullen, frituren of wat dan ook, en Oost -Indische kers kent ook iedereen. Goudsbloem wil ik kweken, O-I kers ook, want dat plantje kan je helemaal eten. Lavendel heb ik al in mijn tuin staan, evenals Bergamot, kokommerkruid wil ik hebben, en eigenlijk ook de superlieve bosviooltjes.

    Maar eigenlijk ook wel asperges..Smile
Terug naar de lijst