Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen

Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen  

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970
    want? Ik frituur wel een keer in de week en heb ook geen raam in m'n keuken.


    Ik herinner me van vroeger dat als je dat niet in de tuin of in de schuur deed, je daarna niet blij was.
    Net als pannenkoeken bakken en dat je daarna kon schaatsen in de keuken en alle kastjes ontvetten.
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Eric ik heb even gekeken... maar Thuisbezorgd in Zeewolde heeft geen gebakken aardappelen... Thuisbezorgd in Zeewolde heeft sowieso niet zoveel... er zit nog maar 1 ding op... zoek een bakkwame schoonmoeder..
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik herinner me van vroeger dat als je dat niet in de tuin of in de schuur deed, je daarna niet blij was.
    Net als pannenkoeken bakken en dat je daarna kon schaatsen in de keuken en alle kastjes ontvetten.


    okeee...
    ik merk er niets van.......
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970


    okeee...
    ik merk er niets van.......


    Misschien heb je een afzuigkap met verbinding naar buiten?
    Met zo'n re-dingeskap gebeurt er niet zoveel.
    Ik heb trouwens ook de indruk dat de frituurpannen van nu, anders zijn dan de frituurpannen van 40 jaar geleden.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik bak ze altijd in Becel Original, een vloeibare boter.
    Ik heb ook het idee dat dat voorgebakken wel ruim wordt genomen, dus ik zet ze eerst even hoog op, daarna het gas naar beneden en dan laat ik ze een poos zachtjes bakken. Af en toe schep ik ze om en op het allerlaatst zet ik het gas nog wat hoger.

    Ik heb nooit dat ze aan de pan vast zitten, maar helemaal ongeschonden komen ze ook niet uit de strijd:).
  6. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef EmC


    Misschien heb je een afzuigkap met verbinding naar buiten?
    Met zo'n re-dingeskap gebeurt er niet zoveel.
    Ik heb trouwens ook de indruk dat de frituurpannen van nu, anders zijn dan de frituurpannen van 40 jaar geleden.


    nee, ik heb met van die kool filters (die ik waarschijnlijk te weinig vervang)...
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Opmerkelijk.
    Iemand die zegt dat hij niet kan koken maar ondertussen aardappels in peren kan veranderen.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Mar1970


    nee, ik heb met van die kool filters (die ik waarschijnlijk te weinig vervang)...


    Hmm...
    Oké.
    Ik heb het in mijn volwassen leven nog nooit geprobeerd hoor. Ik put uit herinneringen van vroeger.
    Ja, die filters.... ik moet ook weer eens langs Ikea.
    Die van mij zal er ook sinds 2017 inzitten denk ik.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    Opmerkelijk.
    Iemand die zegt dat hij niet kan koken maar ondertussen aardappels in peren kan veranderen.


    Het draadje dat niet off topic gaat bestaat waarschijnlijk alleen in theorie Smile
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Eric ik heb even gekeken... maar Thuisbezorgd in Zeewolde heeft geen gebakken aardappelen... Thuisbezorgd in Zeewolde heeft sowieso niet zoveel... er zit nog maar 1 ding op... zoek een bakkwame schoonmoeder..

    Soheee, in het kader van kind en badwater.

    Da's nog al een keuze zeg.
    In veel gevallen zou ik dan denken "Laat die gebakken aardappelen maar zitten."

    Om even een Duitse spreuk te verqouten :

    Gebakken aardappelen of een schoonmoeder, de vraag is
    verkloot ik een maaltijd of mijn hele leven?
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Soheee, in het kader van kind en badwater.

    Da's nog al een keuze zeg.
    In veel gevallen zou ik dan denken "Laat die gebakken aardappelen maar zitten."

    Om even een Duitse spreuk te verqouten :

    Gebakken aardappelen of een schoonmoeder, de vraag is
    verkloot ik een maaltijd of mijn hele leven?


    Voordeel is natuurlijk dat op onze leeftijd, indien de vereiste factor voor een schoonmoeder wordt gevonden, schoonmoeders niet altijd meer worden bijgeleverd.
  12. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Zwam als je een bakkwame schoonmoeder hebt... doet de dochter er niet meer toe... je zit gebeiteld voor de rest van haar leven..
Terug naar de lijst