Appartement verhuren, wat zouden jullie doen?

Appartement verhuren, wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik zou er zelf in gaan wonen, TS wil straks toch gaan samenwonen, als je 2 huishoudens samenvoegt, moet je toch al heel veel spullen ruimen. Klein huisje is dan als tussenvorm best wel handig Smile


    Dit.
    Geen probleem meer met huurhuis waar TS nu in zit. Huisje is vrij van hypotheek begrijp ik, dus hoeft er maar voor 30.000euro geleend te worden. Daar zit je enkel aan rente volgens mij nog onder de 100euro/maand. Let wel op dat de hypotheek waarschijnlijk niet aftrekbaar is, omdat het niet gebruikt wordt voor aanschaf eigen woning, maar betalen erfenis. Laat daar goed naar kijken en jezelf inlichten. Maar neem aan dat 100euro rente veel goedkoper is dan de huur die ze nu betaald.

    Naast de erfenis belasting zullen ook vanaf januari alle andere kosten (WOZ, onroerendgoed belasting, reiniging enz) eigenaren deel ook betaald moeten worden. Ok, Als het huis voor 1000euro verhuurd wordt kan dat er ook wel uit, maar je houdt veel minder over dan je hoopt. Tevens heeft TS kans dat veel toeslagen ed. gestopt worden en misschien wel terugbetaald voor dit jaar. Op zich wel een goed idee Dayenne. In andere omstandigheden zou ik dit ook zeker aanraden.
    Oh en neem aan dat er ook een VVE is waar iedere maand ook een bepaald bedrag aan servicekosten betaald moet worden? Dat loopt ook al snel over de 100euro en zelfs over de 200euro/maand als er een lift in het pand zit.

    Voor de komende 2 jaar, als TS dat ziet zitten zou ik dus eerder in dit appartement zelf gaan wonen en de eigen huis wegdoen. Denk dat ze daar veel voordeliger mee uit is met veel minder stress, behalve kiezen op dit moment wat te doen.
  2. Julie-ann
    Live life happily

    Toon alleen de berichten van Julie-ann
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Dit.
    Geen probleem meer met huurhuis waar TS nu in zit. Huisje is vrij van hypotheek begrijp ik, dus hoeft er maar voor 30.000euro geleend te worden. Daar zit je enkel aan rente volgens mij nog onder de 100euro/maand. Let wel op dat de hypotheek waarschijnlijk niet aftrekbaar is, omdat het niet gebruikt wordt voor aanschaf eigen woning, maar betalen erfenis. Laat daar goed naar kijken en jezelf inlichten. Maar neem aan dat 100euro rente veel goedkoper is dan de huur die ze nu betaald.

    Naast de erfenis belasting zullen ook vanaf januari alle andere kosten (WOZ, onroerendgoed belasting, reiniging enz) eigenaren deel ook betaald moeten worden. Ok, Als het huis voor 1000euro verhuurd wordt kan dat er ook wel uit, maar je houdt veel minder over dan je hoopt. Tevens heeft TS kans dat veel toeslagen ed. gestopt worden en misschien wel terugbetaald voor dit jaar. Op zich wel een goed idee Dayenne. In andere omstandigheden zou ik dit ook zeker aanraden.
    Oh en neem aan dat er ook een VVE is waar iedere maand ook een bepaald bedrag aan servicekosten betaald moet worden? Dat loopt ook al snel over de 100euro en zelfs over de 200euro/maand als er een lift in het pand zit.

    Voor de komende 2 jaar, als TS dat ziet zitten zou ik dus eerder in dit appartement zelf gaan wonen en de eigen huis wegdoen. Denk dat ze daar veel voordeliger mee uit is met veel minder stress, behalve kiezen op dit moment wat te doen.


    Volgens mij schreef ts dat het huis te klein is voor haar en haar zoon.


    .
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Pluis


    Volgens mij schreef ts dat het huis te klein is voor haar en haar zoon.


    .


    Het is voor tijdelijk, daarom heroverwegen.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik denk dat het beste advies is om een financieel adviseur te raadplegen. En daarmee alle opties te bespreken.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik denk dat het beste advies is om een financieel adviseur te raadplegen. En daarmee alle opties te bespreken.


    Eens, want er zitten nog heel wat haken en ogen aan.Smile
  6. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Jeetje, wat heb jij veel te verstouwen nu.

    Verschillende adviezen, opties en tips waarmee rekening te houden komen voorbij. Het is veel waar jij nu allemaal mee te dealen hebt. Ik zou de opties hier en daarbuiten op een rijtje zetten en de vorm kiezen waarbij jij de minste stress ervaart, rust krijg en het overzichtelijk blijft. Niets overhaast doen. Zorg goed voor jezelf.

    Heel veel sterkte.
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Sluit ik me ook bij aan. Zelf ben ik bij dat mijn vermogen in het huis zit waar ik zelf in woon. Maar onderzoek ook de opties als ik mijn huis nu verkoop, maar heb ook wel door dat ik dan echt een expert nodig heb om de voor- en nadelen op een rij te krijgen. Los dat ik geen notie heb van alle mogelijke constructies, in jou geval bijvoorbeeld als je het appartement eigenlijk naar je zoon wilt laten gaan op termijn.
  8. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Zakelijk beoordelen of deze vrouw een betrouwbare huurder is. Op tijd betalen, stabiel inkomen, lange termijn. Goede zorg voor de woning. Hou prive en zaken gescheiden.
  9. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    Bericht gehad, dat ze het jammer vindt en dat ze mij succes wenst met de verkoop.

    Net een bericht ontvangen dat ze wilde laten weten, andere woonruimte te hebben gevonden.
    Ik ben oprecht blij voor haar.


    Verder laat ik de woning even voor wat het is, aankomend weekend woning van mijn zus leeghalen en
    in september hopelijk met vakantie.

    In oktober ga ik mij eens in mijn moeders appartement verder verdiepen.

    Iedereen bedankt voor alle adviezen en het meedenken.
  10. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    Ga jij maar eerst even goed bijkomen hoor.
    Fijn dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over haar woonruimte.
    Rustig aan.
    SmileSmile
Terug naar de lijst