Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.

Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Anita-G
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anita-G
    Woon je samen met je kind in een huurhuis?
    Als je (als alleenstaande ouder) komt te overlijden, dan is de wet nu zo dat je kinderen daarna op straat worden gezet. Nos op 3 zocht dit uit.
    Voor Semra en Mustafa was het de pijnlijke realiteit.

    >>LINK<<

    Semra is een petitie gestart:
    >>LINK<<
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Dit is wel bekend hoor. De volwassen kinderen staan niet op het huurcontract. Het zou wat zijn zeg, dan komen er nooit huizen meer vrij. Op een gegeven moment moeten volwassen kinderen op eigen benen staan, die kunnen niet meer tot hun dertigste ofzo bij pa en ma blijven wonen.

    Ze kunnen veel beter betaalbare huizen bouwen, buitenlandse investeerders de deur wijzen, alle prins Bernardjes op de schroothoop gooien en onteigenen. Gewoon de huizenmarkt in beheer van de gemeente.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ja, is al heel lang zo. Verder sluit ik mij bij Malero aan.

    Kinderen die 18 worden kunnen zich laten inschrijven als woningzoekende
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik vind het ook vrij normaal. Ouderen en ouders wonen vaak in een groter en duurder huis dan dat een kind kan betalen. Ik vind wel dat iemand hier urgentie voor zou mogen krijgen, of een tussenvorm daarvan, wat extra hulp. Vaak krijgen ze dat ook, in de gevallen door de pers halen in ieder geval.

    De gevallen die de pers halen zijn vaak wat oudere "kinderen" en hebben denk ik gegokt op "ik blijf hier wonen, ze kunnen mij er toch niet uitzetten?"
  5. Ik sluit me bij Malero aan.
    Wat ik wel schrijnend vind zijn de gevallen van kinderen van een jaar of 18/19, die kan je m.i. niet zomaar op straat zetten. In het ouderlijk huis blijven wonen zal financieel niet haalbaar zijn, maar een andere woning aanbieden zal best mogelijk zijn. Of geef ze iig de (bepaalde) tijd om een woning te zoeken.

    Overigens geldt dit net zo als de ouder een koopwoning heeft. Het kind moet dan ook nog door alle financiële shit heen.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik kan me voorstellen dat je leven aardig overhoop ligt als je moeder overlijdt.En gedwongen het huis uit moeten is niet leuk, zeker niet als dit samenvalt.
    Maar het overlijden van je moeder moet je niet gebruiken om met voorrang een eigen huis op te eisen. Die kinderen hebben het niet makkelijk, ik heb met ze te doen, maar het is voor hun tijd om hun eigen leven op poten te zetten. Dat is niet makkelijk. Dat is de worsteling die iedereen heeft of heeft gehad.
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik sluit me bij Malero aan.
    Wat ik wel schrijnend vind zijn de gevallen van kinderen van een jaar of 18/19, die kan je m.i. niet zomaar op straat zetten. In het ouderlijk huis blijven wonen zal financieel niet haalbaar zijn, maar een andere woning aanbieden zal best mogelijk zijn. Of geef ze iig de (bepaalde) tijd om een woning te zoeken.

    Overigens geldt dit net zo als de ouder een koopwoning heeft. Het kind moet dan ook nog door alle financiële shit heen.


    Vaak is er nog een andere ouder, toch?


  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik sluit me bij Malero aan.
    Wat ik wel schrijnend vind zijn de gevallen van kinderen van een jaar of 18/19, die kan je m.i. niet zomaar op straat zetten. In het ouderlijk huis blijven wonen zal financieel niet haalbaar zijn, maar een andere woning aanbieden zal best mogelijk zijn. Of geef ze iig de (bepaalde) tijd om een woning te zoeken.

    Overigens geldt dit net zo als de ouder een koopwoning heeft. Het kind moet dan ook nog door alle financiële shit heen.


    Eens. Een periode van een paar maanden overbrugging zou fijn zijn.

    Maar ik vind dit filmpje wel heel simpel. ‘De woningbouwvereniging bood me niets anders aan.’ Quote van iemand in het filmpje die het overkwam. Hij was destijds 27 (nu 29). Die had al 9 jaar ingeschreven kunnen staan.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    R is ook een filmpje van een vrouw, ook midden 20, die haar eigen huisje op had gezegd om voor haar moeder te zorgen en toen boos was dat ze niet in dat huis kon blijven.

    In dat laatste jaar hadden ze met zijn allen het huis van hun moeder opgeknapt. En toen moest ze eruit.

    Ja, dacht ik, dat is dom en had je kunnen weten. Gegokt dat ze er zou kunnen blijven. En toen ook een petitie gemaakt. Het was schande en toen ik zei wat ik er van vond had ik het zo'n beetje gedaan.
  10. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wanneer je aantoonbaar mantelzorger bent, kunje na een paar jaar erbij op het huurcontract.
    Zo woont een neef (58) van mij in het huis waar zijn ouders woonden. Hij heeft ze jaren thuis verzorgd.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Zoon vroeg zich dit onlangs af. Wat als... Ik heb hem uitgelegd dat hij niet hier kan blijven. Niet omdat de huur niet passend is, niet omdat hij geen medehuurder is. Vanaf z'n 23ste zou hij evt bij mij op het contract kunnen, dacht ik. Maar goed dan hoop ik dat hij al op zichzelf woont. En ik hoop dat de wbv coulant is en helpt met een studenten woning. Hij staat ingeschreven.

    >>LINK<<

    In deze link staat ook dat het eigenlijk niet kan, een adolescent bijschrijven als mede huurder. Alleen bij mantelzorg idd, zoals Carla-S schreef.
  12. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Kinderen kunnen bij onze woningbouwvereniging geen medehuurder worden. Langdurig mantelzorgende kinderen in bepaalde gevallen wel. Inderdaad vanwege de redenen die hier omschreven worden, sociale huurwoningen zouden niet meer vrij komen wanneer kinderen de contracten over konden nemen. Dat het soms zuur is, dat is begrijpelijk. Maar ook wanneer je ouders een koopwoning hebben is het niet vanzelfsprekend dat je daar kunt blijven wonen, bijvoorbeeld wanneer er een hypotheek is die je niet kunt betalen. Zo werkt het nu eenmaal.
Terug naar de lijst