ex-vrouw getrouwd - wat zijn de regels mbt KA betalen

ex-vrouw getrouwd - wat zijn de regels mbt KA betalen 

Onderwerp van Mat1972

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Je zou anders sowieso naar de rechter kunnen stappen voor de KA. Volgend jaar kun je het niet meer van de belasting aftrekken, dus hou je nog minder over.


  2. de meesten hier, komen op voor het kind en de vrouw, merk je wel

    vooral je eigen deels. verantwoordlijkheid naar je kind dragen, i.p.v. op een ander verhalen en gaan vergelijken.

    wat een toestanden geeft dat en kost veel geld.

    gewoon loslaten en zelf oplossigen zoeken voor meer financiele armslag, als je daar behoefte aan hebt.

    het is mijn ervaring , dat mannen e.e.a. zo ervaren, mannen die alimentatie betalen, dit als een last ervaren, ik noem het gewoon je kind onderhouden.

    dit is tijdens het huwelijk maar ook na een scheiding zo.

    je kan ook de Wet proberen te veranderen, maar dan heb je minister te worden, is je financiele probleem ook opgelost.

    de KA wet word overigens al aangepast
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Matti1972



    Het heeft mij te maken met een oneerlijke en vreemde wetgeving in Nederland. Nogmaals, ik zal mijn verantwoordelijkheden nooit ontlopen, dus ook niet het betalen van de KA. Het gaat me hierbij dus ook niet om helemaal niks meer te betalen, maar wel iets minder dan nu.


    Maar je weet nu toch juist de wet en regelgeving rond het eventueel getrouwd zijn van je ex niet? Dan kan je dat in ieder geval niet oneerlijk vinden toch?

    Waarom niet de koe bij de horens vatten en naar een advocaat stappen om te kijken of een herberekening nut heeft?
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Matti1972
    het gaat me hierbij dus ook niet om helemaal niks meer te betalen, maar wel iets minder dan nu.
    Dan kan je naar de rechter voor een herziening. Is je inkomen veranderd tov de eerste berekening?

    Je kunt ook met je ex overleggen.

    Wel jammer dat je niet reageert op mijn eerste post.
  5. Mat1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mat1972

    quote:
    Dit schreef scar
    Ehhhh ja, waarom zou de vader stoppen met betalen omdat zijn exvrouw getrouwd is en voldoende geld heeft om zelf in het onderhoud te voorzien? Maakt dat de vader minder vader, of ontneemt dat de vader zijn verantwoordelijkheden?


    Zal hier ook nog even op reageren.
    De vader minder vader omdat hij niet meer betaald? Dit heb ik volgens mij nooit zo bedoeld en geschreven.
    Het gaat mij helemaal niet om het stoppen met betalen, maar om minder....

    Jammer, zo jammer dat ik hier verkeerd wordt begrepen.....

    Het is toch een site waar je mensen om hulp / advies kan vragen ......of begrijp ik dit verkeerd ...?!?!
  6. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Je schrijft dat je de max aan ka betaalt en dat is een heel groot bedrag. Dat bedrag is gebaseerd op jouw inkomen en dat van je ex. Als je de max betaalt verdien je ook (heel) veel dan heb je na aftrek van ka nog steeds voldoende over. Waarom zou de partner van je ex jullie kind moeten gaan sponsoren?
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Matti1972


    Zal hier ook nog even op reageren.
    De vader minder vader omdat hij niet meer betaald? Dit heb ik volgens mij nooit zo bedoeld en geschreven.
    Het gaat mij helemaal niet om het stoppen met betalen, maar om minder....

    Jammer, zo jammer dat ik hier verkeerd wordt begrepen.....

    Het is toch een site waar je mensen om hulp / advies kan vragen ......of begrijp ik dit verkeerd ...?!?!


    Ik denk niet dat je verkeerd begrepen word maar dat je niet de juiste antwoorden krijgt op jou vraag. En jij reageert met emoties op die reacties.

    Jou vraag heeft betrekking op de wet en regelgeving rond het hertrouwen van je ex. Hou je dan ook in dit draadje aan de lijn van jou vraag.

    Ik heb nog niemand gelezen die nu weet wat de wet en regelgeving is rond dit onderwerp dus je bent nog niet veel verder. Ik weet ook geen antwoord op je vraag maar gaf aan dat een advocaat waarschijnlijk meer zal weten. Dit advies is ook meer gegeven.

    Hou deze vraag voor jezelf en in dit draadje zakelijk dan kom je er wel uit Smile
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef wendy72
    Je schrijft dat je de max aan ka betaalt en dat is een heel groot bedrag. Dat bedrag is gebaseerd op jouw inkomen en dat van je ex. Als je de max betaalt verdien je ook (heel) veel dan heb je na aftrek van ka nog steeds voldoende over.


    Dat waag ik zeer zeker te betwijfelen. Als je bij de originele berekeningen niet weet wat de mogelijkheden zijn en wat je woonkosten zijn nadat alles klaar is (vaak is dat nog niet bekend). Hierdoor kun je flink in de knel komen wat betreft de KA-betaling, die dan natuurlijk voor gaat op andere kosten. maar dat je genoeg over houdt is zeker weten niet waar.

    Ontopic: Als je ex getrouwd is voor de wet (of geregistreerd partnerschap) dan heeft de nieuwe liefde ook een onderhoudsverplichting naar het kind (geldt ook andersom trouwens). Door die onderhoudsverplichting kan de KA-berekening veranderen, maar in de oude berekeningen zal het niet veel schelen, aangezien de draagkracht van beide ouders vaak niet voldoende is om de volledige behoefte van het kind/de kinderen te dekken.

    Hoe dat zit met de nieuwe manier van KA-berekenen weet ik niet. Daar is maar 1 manier om achter te komen volgens mij.
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Hee Matti. Pik eruit wat je eruit wilt halen en negeer de rest. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en helaas wekt een vraag over betaling van alimentaties bij sommigen nogal veel frustraties op. Dat kun je terug lezen.

    Ik ben getrouwd, heb zelf een kind en mijn man heeft kinderen. Ik weet niet hoe het nu exact zit, ik weet wel hoe het een aantal jaren geleden zat.
    In eerste instantie zijn de ouders verantwoordelijk voor het bedrag per kind per maand waarin in de levensbehoefte voorzien kan worden. Dat zijn gestandaardiseerde bedragen per kind, afhankelijk van het inkomen van de ouders per datum scheiding. Als jullie gezamenlijk in de behoefte kunnen voorzien, dan komt de stiefouder niet in beeld. Pas als jullie nu samen onvoldoende hebben om te kunnen voorzien in het levensonderhoud van het kind, dan komt de stiefouder in beeld om te kijken of die het resterende bedrag kan aanvullen. Maar nogmaals...dit was een aantal jaren geleden en gold alleen voor inwonende kinderen. Ik weet dat er op dit gebied nogal wat veranderd is en dat de stiefouder een actievere financi?le rol gekregen heeft daar waar het gaat om inwonende kinderen.

    Ik kan me voorstellen dat als het besteedbaar bedrag van moeder omhoog gaat, het verstandig is om opnieuw te kijken naar hoe jullie de kinderkosten moeten verdelen (lees: KA verdeling). Maar ook: vaak gaat het maar om een heel klein bedrag waarbij je je af moet vragen of het tegen de kosten van een rechtszaak opweegt en alle extra problemen die ermee gemoeid gaan zoals een nog slechtere verstandhouding.

    Succes, met wat je ook gaat doen rondom de KA!
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Ik denk niet dat je verkeerd begrepen word maar dat je niet de juiste antwoorden krijgt op jou vraag. En jij reageert met emoties op die reacties.

    Jou vraag heeft betrekking op de wet en regelgeving rond het hertrouwen van je ex. Hou je dan ook in dit draadje aan de lijn van jou vraag.

    Ik heb nog niemand gelezen die nu weet wat de wet en regelgeving is rond dit onderwerp dus je bent nog niet veel verder. Ik weet ook geen antwoord op je vraag maar gaf aan dat een advocaat waarschijnlijk meer zal weten. Dit advies is ook meer gegeven.

    Hou deze vraag voor jezelf en in dit draadje zakelijk dan kom je er wel uit Smile


    Maar mogen degenen die emotioneel reageren op zijn bericht dat dan wel? Ik zie hier reakties voorbij komen die alleen maar gaan om "minder betalen, jij houdt niet van je kind". En daar wordt dan ook weer emotioneel op gereageerd. Ik zie eerlijk gezegd alleen een reaktie, hij begint er zelf niet mee.

    Maar goed. De rest van je reaktie ben ik het mee eens.
  11. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zou een goede advocaat raadplegen, maar een zaak aanspannen kost ook veel.
  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Maar mogen degenen die emotioneel reageren op zijn bericht dat dan wel? Ik zie hier reakties voorbij komen die alleen maar gaan om "minder betalen, jij houdt niet van je kind". En daar wordt dan ook weer emotioneel op gereageerd. Ik zie eerlijk gezegd alleen een reaktie, hij begint er zelf niet mee.

    Maar goed. De rest van je reaktie ben ik het mee eens.


    Ieder mag op zijn/haar manier reageren vind ik en het is aan Mattie om zijn eigen draadje niet van richting te laten veranderen als hij dat niet wil door reacties die niet echt betrekking hebben op zijn vraag. Hij heeft de regie over zijn eigen draadje toch?
Terug naar de lijst