ex-vrouw getrouwd - wat zijn de regels mbt KA betalen

ex-vrouw getrouwd - wat zijn de regels mbt KA betalen 

Onderwerp van Mat1972

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mat1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mat1972

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Toch vind ik dat wel raar, maar goed als dat bij wet geregeld is zal het wel zo zijn. Snel je ex aan de man/vrouw helpen dus en vooral er voor zorgen dat ze zsm trouwen!


    Waarom is dat zo raar ? Stel dat ex- man/vrouw en nieuwe partner beiden een torenhoog inkomen hebben, moet daardoor de KA betalende dan maar altijd blijven betalen aan zijn/haar kind ? (afgezien van het feit dat het zijn haar kind is....?)
    Dit vind ik krom, maar kan mijn mening zijn.....
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ehhhh ja, waarom zou de vader stoppen met betalen omdat zijn exvrouw getrouwd is en voldoende geld heeft om zelf in het onderhoud te voorzien? Maakt dat de vader minder vader, of ontneemt dat de vader zijn verantwoordelijkheden?
  3. hmmmm


    ik denk even hard op met je mee

    is het de tijd, energie en misschien strijd wel waard

    om met de moeder van je kind weer te gaan onderhandelen over de KA bestemd voor je kind. een moeder waar je geen kontakt meer mee hebt zo te lezen

    heb je wel kontakt met het kind, zorg jij daar ook voor ?

    je kind weet vast wel of moeders hertrouwd is.

    is het kind nu alleen een financiele kwestie ? of vind je het je taak en fijn om voor je eigen kind te betalen, i.p.v. de stiefvader, die ook nog voor je kind gaat zorgen ?

    dan word de stiefvader meer verantwoordelijk voor jou kind en jij minder, profiteer jij van zijn ....evt. hoger inkomen.


    draai het eens andersom, wat als jij gaat samenwonen/hertrouwen, komt je ex aan de deur, je nieuwe partner heeft ook voor het kind te betalen,


    weer gedoe.

    al met al , ik vind dat de financiele verantwoordelijkheid bij de echte ouders ligt en niet bij de stiefouders.


    KA geen last heeft te zijn, maar een verantwoordelijkheid van de ouder , die blij mag zijn dat hij of zij het eigen kind kan onderhouden.

    maar ja , zo kijk ik er tegen aan.


    wat een preek he ! maar ik vind het zo errug om te lezen, dat een kind een financiele kwestie en onderhandelingspositie word.
  4. Mat1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mat1972

    quote:
    Dit schreef solo
    hmmmm


    ik denk even hard op met je mee

    is het de tijd, energie en misschien strijd wel waard

    om met de moeder van je kind weer te gaan onderhandelen over de KA bestemd voor je kind. een moeder waar je geen kontakt meer mee hebt zo te lezen

    heb je wel kontakt met het kind, die weet vast wel of moeders hertrouwd is.

    is het kind nu alleen een financiele kwestie ? of vind je het je taak en fijn om voor je eigen kind te betalen, i.p.v. de stiefvader, die ook nog voor je kind gaat zorgen ?

    draai het eens andersom, wat als jij gaat samenwonen/hertrouwen, komt je ex aan de deur, je nieuwe partner heeft ook voor het kind te betalen,


    weer gedoe.

    al met al , ik vind dat de financiele verantwoordelijkheid bij de echte ouders ligt en niet bij de stiefouders.


    maar ja , zo kijk ik er tegen aan.



    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb een omgangsregeling met mijn ex vrouw, maar contact is zeer minimaal en gaat ook puur over onze zoon. Werkt voor de rest overal in tegen, maar dat is nu een ander verhaal.
    Dat ik het fijn vind of mijn verantwoording om te betalen doet nu even niet ter zake, uiteraard zal ik mijn verantwoording nooit en te nimmer ontlopen zeker niet als het om mijn zoon gaat.

    Mijn ex vrouw heeft het zeer goed met haar nieuwe partner, leven op zeer ruime voet (hebben goed inkomen).
    Waar het mij om gaat dat ik nog 13 jaar KA mag betalen, waarvan het bedrag het maximum denkbare is, en hun op grote voet mogen verder leven, terwijl ik maandelijks niet heel veel overhoudt.

    Is in mijn ogen gewoon oneerlijk, daar gaat het mij om....
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Als je het max aan kinderalimentatie betaald heb je ook een heel hoog inkomen. Snap dat het krom is dat ze daar ruim leven en dat er van jouw inkomen behoorlijk wat naar de ka gaat. De ka is nu eenmaal vastgesteld op de behoefte van het kind ten tijde van jullie huwelijk. Je ex werkt zelf niet denk ik want anders is haar inkomen ook opgenomen in de ka en betaal je niet het maximum.
  6. quote:
    Dit schreef Matti1972



    Waar het mij om gaat dat ik nog 13 jaar KA mag betalen, waarvan het bedrag het maximum denkbare is, en hun op grote voet mogen verder leven, terwijl ik maandelijks niet heel veel overhoudt.

    Is in mijn ogen gewoon oneerlijk, daar gaat het mij om....



    ik ben eerlijk tegen jou

    dit zijn scheve argus ogen, jaloezie ?

    zo van , ik houd weinig over en zij leven op grote voet verder, dat is niet eerlijk !

    wil jij de kosten van je kind met de stiefvader delen ? of onderhoud je je kind liever zelf

    een kind heb je gewoon te onderhouden tot de 18e , ook als jullie nog getrouwd waren

    het is wat anders als je ex, zelf meer gaat verdienen vind ik, dan heeft zij ook naar verhouding meer te gaan betalen


    maar goed , het beste is te doen, wat voor jou goed voelt.





    15 dec '14 - 15:05:51 / 15 dec '14 - 15:23:21
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Matti1972




    Is in mijn ogen gewoon oneerlijk, daar gaat het mij om....


    Zulke gedachten kun je maar beter omzetten in daden of geen daden en accepteren dat het is zoals het is.

    Dan zou ik als ik jou was zo snel mogelijk advies inwinnen bij een advocaat of het nut heeft om een herberekening aan te vragen. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

  8. quote:
    Dit schreef -caty2


    Zulke gedachten kun je maar beter omzetten in daden of geen daden en accepteren dat het is zoals het is.

    Dan zou ik als ik jou was zo snel mogelijk advies inwinnen bij een advocaat of het nut heeft om een herberekening aan te vragen. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.




    ben ik mee eens

    spijkers met koppen slaan.Smile
  9. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    Tja je kunt natuurlijk ook zelf een rijke vrouw zoeken om mee te trouwen dan is het ook weer eerlijk.
  10. quote:
    Dit schreef Matti1972


    Waarom is dat zo raar ? Stel dat ex- man/vrouw en nieuwe partner beiden een torenhoog inkomen hebben, moet daardoor de KA betalende dan maar altijd blijven betalen aan zijn/haar kind ? (afgezien van het feit dat het zijn haar kind is....?)
    Dit vind ik krom, maar kan mijn mening zijn.....

    Het zou pas raar zijn als je niet meer voor je kind zou hoeven betalen.
  11. zelluf een nieuwe rijke partner zoeken, is ook een oplossing Smile

    zou die voor jullie kind willen betalen ?

    als je kind dit maar niet leest, voelt het kind zich het kind van de financiele rekening.,

    financiele lasten kind ........ hoeveel blijft er voor mijzelf over

    ik kan je wel voorspellen, steeds minder, kinderen worden duurder hoe groter ze worden


    dus sparen geblazen Smile
    15 dec '14 - 15:25:37 / 15 dec '14 - 15:41:22
  12. Mat1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mat1972

    quote:
    Dit schreef solo



    ik ben eerlijk tegen jou

    dit zijn scheve argus ogen, jaloezie ?

    zo van , ik houd weinig over en zij leven op grote voet verder, dat is niet eerlijk !

    wil jij de kosten van je kind met de stiefvader delen ? of onderhoud je je kind liever zelf

    een kind heb je gewoon te onderhouden tot de 18e , ook als jullie nog getrouwd waren

    het is wat anders als je ex, zelf meer gaat verdienen vind ik, dan heeft zij ook naar verhouding meer te gaan betalen


    maar goed , het beste is te doen, wat voor jou goed voelt.








    Moet ik hier heel erg serieus op ingaan ? Im stel een normale vraag , en het lijkt nu alsof ik aangevallen wordt.
    Het heeft niks te maken met jaloezie, ik gun een ander alles!
    Het heeft mij te maken met een oneerlijke en vreemde wetgeving in Nederland. Nogmaals, ik zal mijn verantwoordelijkheden nooit ontlopen, dus ook niet het betalen van de KA. Het gaat me hierbij dus ook niet om helemaal niks meer te betalen, maar wel iets minder dan nu.
Terug naar de lijst