ex-vrouw getrouwd - wat zijn de regels mbt KA betalen

ex-vrouw getrouwd - wat zijn de regels mbt KA betalen 

Onderwerp van Mat1972

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Nope je interpreteert de wet verkeerd.

    quote:
    Dit schreef Inge

    Zoals ik zeg, ik vind dat er juist meer gekeken moet worden naar de verdiencapaciteiten van beide ouders. Ongeacht of dat wel of niet verdiend word. IK WEET DAT DAT NIET IS ZOALS DE WET IS MAAR IK VIND DUS DAT DAT ZOU ZOU MOETEN ZIJN.................................................................................................................
  2. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Inge


    dat is nu wettelijk bepaald, ik vind dat dat een vrije keus moet zijn. En uiteraard als mijn partner in zo'n situatie zegt zoek het maar uit, dan zal dat huwelijk ook geen lang leven meer lijden


    Leiden toch?
  3. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Inge



    Je interpreteert de wet verkeerd op het punt van de Roemeense moeder.

    Daar geldt exact hetzelfde voor als voor jouw/zijn kinderen in jullie huishouden.

    Aangezien je blijft volhouden dat de Roemeense moeder een andere wet betreft dan die van de inwonende kinderen bij een gehuwd stel interpreteer je inderdaad de wet verkeerd.

    En er wordt gekeken naar de verdiencapaciteit maar ook naar de onderliggende draagkracht. En die stijgt meestal als men in 1 huis gaat wonen na het trouwen doordat de woonlasten gedeeld worden.

    Je kunt niet volstaan met een opsomming te maken van alle nadelen die je ervaart als je niet ook de voordelen die je ervaart mee neemt.
    17 dec '14 - 19:13:18 / 17 dec '14 - 19:47:46
  4. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Inge



    Zoals ik zeg, ik vind dat er juist meer gekeken moet worden naar de verdiencapaciteiten van beide ouders. Ongeacht of dat wel of niet verdiend word. Ik weet dat dat niet is zoals de wet is, maar ik vind dus dat dat zo zou moeten zijn.
    Het in huis halen van roemeense bejaarde moeders is weer een heel ander verhaal en andere wetgeving ook.
    Ik kom door bezuinigingen, een omgangsregeling waar geen cm in te schuiven is en een beroep in de zorg al jaren niet aan het bedrag dat ik verdiende ten tijde van mijn huwelijk. Deels omdat ex niet meewerkt en ik dus geen baan met 24 uurs roosters aan kan nemen, dat stuk inkomensverlies ga ik niet op hem verhalen. Dat gedeelte van kinderkosten dat ik daardoor minder kan betalen ga ik niet op ex verhalen. Ik zou het dan ook zeer unfair vinden dat als ex minder gaat betalen als mijn partner en ik in het huwelijksbootje zouden willen stappen.
    Net zoals ik nooit meer van hem heb gevraagd omdat zijn vriendin bij hem is komen wonen en hij de woonkosten kan delen.

    Hij en ik zijn verantwoordelijk voor die kinderen en niemand anders. Dat ik mijn verantwoordelijkheid deel met een man die daarvoor in de plaats zijn zorg voor zijn kinderen ( of willekeurig welke andere afspraak) met mij deelt is onze zaak, daar zou mijn ex niet van hoeven mee te profiteren. Net zo goed vind ik dat ik er niet van hoef mee te profiteren dat mijn ex een steeds beter inkomen heeft (tenminste aan de buitenkant) dat zijn vriendin blijkbaar niet hoeft te werken, dat ze eveneens samen de woning delen. We hebben toen samen berekend wat de kinderen nodig hadden, wat mijn deel en zijn deel was en ik vind dat we ons daar aan te houden hebben zolang het vrije keuzes zijn. En partners en huwelijken zijn vrije keuzen.
    Mocht een van ons niet meer in staat zijn zijn/haar deel op te brengen vanwege een onvrijwillige keuze ( ziekte, werkeloosheid) Dan is nog in eerste instantie de andere ouder daarvoor verantwoordelijk en niet de stiefouder. Maar dat is dus mijn mening en niet de wet.


    Het gaat er even om dat als JIJ financieel niet meer zou kunnen bijdragen aan het levensonderhoud van je kinderen er niet extra van de vader van je kinderen kan worden verlangd maar juist van degene waar jij mee getrouwd bent en een huishouden mee vormt.
    Komt toch dat Roemeense moedertje weer op de proppen. Is die gescheiden van haar man in Roemeni? en kan hij niet extra bijdragen in het levensonderhoud van zijn exvrouw dan komt dat levensonderhoud gewoon ten laste van het huishouden waar ze deel van uitmaakt door familieband. En dat is jouw huishouden.

    Kun je lang en breed praten over de verdiencapaciteit van je exman. Die is al bepaald en daar is de huidige kinderalimentatie op vastgesteld. Het gaat dus nog slechts om JOUW aandeel in het onderhoud van je kinderen. Kan jij dat niet dan moet degene dat doen waarmee je getrouwd bent.
    Je had namelijk ook niet kunnen trouwen. Op dat trouwen heeft je exman ook volstrekt geen invloed gehad. De gevolgen daarvan (van dat huwelijk) horen dan ook bij degenen die dat huwelijk zijn aangegaan.Hij (jouw man) is dus getrouwd met een vrouw m?t kinderen. Dat brengt terecht een (zij het vervangende) zorgplicht met zich mee.
    Hij moet in jouw gaten springen. Dat moet je exman niet doen maar hij. Dat is de consequentie van met iemand trouwen. Binnen jouw huishouden ontstaat mogelijk een financieel gat. Jouw exman is daar dan terecht, totaal geen partij in. Staan ze op de stoep om bij hem te komen wonen is het een ander verhaal.
  5. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef Inge



    Zoals ik zeg, ik vind ...........
  6. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    @ Erwin. Je haalt mijn reactie uit een ander draadje erbij wat niets met dit draadje van doen heeft.

    Wat ik in dit draadje schetste is dat vader terecht minder ka ging betalen na vaststelling rechtbank. Dit kwam omdat hij verminderd inkomen had en zij inmiddels is hertrouwd. Ik gaf dit als voorbeeld aan dat zo een zaak wel degelijk de kinderen raakt. Hoewel hij terecht minder ging betalen, zijn inkomen was behoorlijk gedaald, kregen de kids van haar een ander verhaal te horen. Gaf alleen aan dat het voor hem moeilijk was omdat de kids, door haar, anders tegen hun vader gingen aankijken.

    Je bent altijd zo aanvallend, kennelijk ben jij nog heel gefrustreerd door het verleden.
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    @Erwin, mijn ex gaat niet moeilijk doen over de ka na 1 jan 2015. Zijn inkomen is een stuk hoger dan dat we uit elkaar gingen. Ik krijg geen kgb, ook niet in 2015. Wij hebben een goede verstandhouding en gaan om een paar tientjes in de maand geen advocaat rijk maken.
  8. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef wendy72
    @ Erwin. Je haalt mijn reactie uit een ander draadje erbij wat niets met dit draadje van doen heeft.

    Wat ik in dit draadje schetste is dat vader terecht minder ka ging betalen na vaststelling rechtbank. Dit kwam omdat hij verminderd inkomen had en zij inmiddels is hertrouwd. Ik gaf dit als voorbeeld aan dat zo een zaak wel degelijk de kinderen raakt. Hoewel hij terecht minder ging betalen, zijn inkomen was behoorlijk gedaald, kregen de kids van haar een ander verhaal te horen. Gaf alleen aan dat het voor hem moeilijk was omdat de kids, door haar, anders tegen hun vader gingen aankijken.

    Je bent altijd zo aanvallend, kennelijk ben jij nog heel gefrustreerd door het verleden.


    Dat is slechts om je manier van reageren aan te geven. Consequent het probleem bij de man leggen.
    Kijken die kinderen van je vriendin nu ook anders tegen hun moeder aan? Gaf je daar ook een waarschuwing voor uit.

    Nope, niet gefrustreerd. Ik signaleer jouw frustratie naar mannen met 'goedbedoelde' adviezen.
  9. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Inge


    Je zegt ook,dat dit andere wetgeving is m.b.t. tot de Roemeense moeder.

    quote:
    Dit schreef Inge



    Het in huis halen van roemeense bejaarde moeders is weer een heel ander verhaal en andere wetgeving ook.


    Dat is het punt dat ik maak. Het is EXACT dezelfde wegeving. Dat leg ik ook uit.

    quote:
    Dit schreef erwin1

    Het gaat namelijk om het volgende: dagelijkse zorg die partners of ouders en inwonende kinderen geacht worden elkaar onderling te bieden. De basis van deze zorgplicht voor elkaar berust op het feit dat er sprake is van een leefeenheid met een gezamenlijk huishouden en de bijbehorende gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het functioneren van dat huishouden. Of je dan zorgt voor een bejaarde moeder uit Roemeni? of voor de kinderen van een ander maakt dan helemaal niks uit. Beiden maken onderdeel uit van jouw huishouden waarin jullie allemaal geacht worden onderling voor elkaar te zorgen.

    .


    Dat betekent weer dat jouw leefeenheid verantwoordelijk is voor het eigen functioneren. Waarom vind je dan dat jouw exman daar ook nog eens (extra) voor verantwoordelijk is bovenop het feit dat hij al kinderalimentatie betaalt? Je vindt dat hij nog meer moet betalen als jouw huishouden financieel in de soep loopt?
    18 dec '14 - 08:43:12 / 18 dec '14 - 09:16:43
  10. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Je zegt ook,dat dit andere wetgeving is m.b.t. tot de Roemeense moeder.



    Dat is het punt dat ik maak. Het is EXACT dezelfde wegeving. Dat leg ik ook uit.



    Dat betekent weer dat jouw leefeenheid verantwoordelijk is voor het eigen functioneren. Waarom vind je dan dat jouw exman daar ook nog eens (extra) voor verantwoordelijk is bovenop het feit dat hij al kinderalimentatie betaalt? Je vindt dat hij nog meer moet betalen als jouw huishouden financieel in de soep loopt?

    Roemeense schoonmoeders zijn een heel ander verhaal dan eigen kinderen.
    Ik vind niet dat vader hoeft op te draaien als mijn deel in de soep loopt. Ik vind ook niet dat mijn partner ervoor moet opdraaien dat mijn ex zijn begroting niet meer rondkrijgt als daar niets buiten zijn eigen keus verandert is.
  11. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Inge

    Roemeense schoonmoeders zijn een heel ander verhaal dan eigen kinderen.
    .


    Onjuist, wettelijk gezien staan die gelijk aan jouw kinderen als die Roemeense schoonmoeder in jullie getrouwde gezin woont.
  12. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Inge


    Ik vind niet dat vader hoeft op te draaien als mijn deel in de soep loopt. Ik vind ook niet dat mijn partner ervoor moet opdraaien dat mijn ex zijn begroting niet meer rondkrijgt als daar niets buiten zijn eigen keus verandert is.


    Mij hoor je dat ook niet zeggen.

    Jouw partner draait ervoor op als jijzelf je begroting niet meer rond krijgt.
Terug naar de lijst