Wij staan op! Gelijke kansen op de arbeidsmarkt

Wij staan op! Gelijke kansen op de arbeidsmarkt 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef samsam


    Niet alleen verkiezingspraatjes, de huurtoeslag wordt de komende jaren verminderd, te beginnen met 2019. Misschien valt dat niet voor alle mensen hetzelfde uit, maar dat wordt vast nog wel verder uitgevogeld waardoor er nog meer te knijpen valt.
    Zie o.a. >>LINK<<


    Gaat toch alleen om mensen die te laag huren tov hun uitkering.

    En om op je andere post terug te komen, niet om elke gemeente is het kommer en kwel als je langdurig ziek bent, eigen risico wordt soms vanuit bijzondere bijstand vergoed of je kunt via de gemeente een zorgverzekering afsluiten die dat afdekt. Verder is er de individuele inkomens toeslag waar je het een en ander van betalen kunt.
    Ook niet elke gemeente doet erg moeilijk over indicaties vanuit wmo, zoals persoonlijke begeleiding voor mensen die dat nodig hebben( de kwetsbare kunnen daar gebruik van maken). Afhankelijk van de organisatie waar de persoon voor werkt en welke indicatie er idd afgegeven, kan iemand ook helpen bij trajecten en gesprekken bij en met UWV, zij weten vaak beter de weg en kennen soms mensen die jr weer op het juiste pad kunnen helpen.
  2. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef samsam


    Niet alleen verkiezingspraatjes, de huurtoeslag wordt de komende jaren verminderd, te beginnen met 2019. Misschien valt dat niet voor alle mensen hetzelfde uit, maar dat wordt vast nog wel verder uitgevogeld waardoor er nog meer te knijpen valt.
    Zie o.a. >>LINK<<


    Yep.
    Maar door alle door groen links gestimuleerde maatregelen op gebied van milieu wordt energie ook veel en veel duurder. Dat ligt toch echt aan de kiezer zelf.

    Wonen en energie worden/zijn luxe producten. En dat is triest. Maar ik zou hier niet enkel de VVD de schuld van geven.
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Gaat toch alleen om mensen die te laag huren tov hun uitkering.

    En om op je andere post terug te komen, niet om elke gemeente is het kommer en kwel als je langdurig ziek bent, eigen risico wordt soms vanuit bijzondere bijstand vergoed of je kunt via de gemeente een zorgverzekering afsluiten die dat afdekt. Verder is er de individuele inkomens toeslag waar je het een en ander van betalen kunt.
    Ook niet elke gemeente doet erg moeilijk over indicaties vanuit wmo, zoals persoonlijke begeleiding voor mensen die dat nodig hebben( de kwetsbare kunnen daar gebruik van maken). Afhankelijk van de organisatie waar de persoon voor werkt en welke indicatie er idd afgegeven, kan iemand ook helpen bij trajecten en gesprekken bij en met UWV, zij weten vaak beter de weg en kennen soms mensen die jr weer op het juiste pad kunnen helpen.

    En was het niet zo dat wat herbeoordeling Wajong betreft in het artikel van de Correspondent al door het UWV werd aangegeven dat een kwart van de ingestelde bezwaren gegrond wordt verklaard? Zou wel zonde zijn als het overgrote deel werkelijk niet in bezwaar gaat.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Gaat toch alleen om mensen die te laag huren tov hun uitkering.
    Dat lees ik er niet uit.

    Dat wordt wel even aangestipt maar dat is een andere bezuinigingsregel.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Dat lees ik er niet uit.

    Dat wordt wel even aangestipt maar dat is een andere bezuinigingsregel.


    Ik lees het er wel in. En ik lees dit ook: Naar verwachting zal de huurtoeslag voor velen een paar tientjes omlaag gaan, dit kan na een paar jaar oplopen tot een 100 euro per jaar. Dat valt nog iets mee.
  6. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Gaat toch alleen om mensen die te laag huren tov hun uitkering.

    En om op je andere post terug te komen, niet om elke gemeente is het kommer en kwel als je langdurig ziek bent, eigen risico wordt soms vanuit bijzondere bijstand vergoed of je kunt via de gemeente een zorgverzekering afsluiten die dat afdekt. Verder is er de individuele inkomens toeslag waar je het een en ander van betalen kunt.
    Ook niet elke gemeente doet erg moeilijk over indicaties vanuit wmo, zoals persoonlijke begeleiding voor mensen die dat nodig hebben( de kwetsbare kunnen daar gebruik van maken). Afhankelijk van de organisatie waar de persoon voor werkt en welke indicatie er idd afgegeven, kan iemand ook helpen bij trajecten en gesprekken bij en met UWV, zij weten vaak beter de weg en kennen soms mensen die jr weer op het juiste pad kunnen helpen.



    Niet elke gemeente....


    Dat is dus rechtsongelijkheid in NLD. Want je zult maar in een gemeente wonen die niet ruimhartig is.

    In zijn algemeenheid kan men denk ik wel verwachten dat er de komende jaren bezuinigd gaat worden op bepaalde toeslagen en uitkeringen. Alles wordt soberder. En dit zal zich blijvend voortzetten.

    Over 50 jaar bestaat dit allemaal niet meer..
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Rose_s

    ..En ik lees dit ook: Naar verwachting zal de huurtoeslag voor velen een paar tientjes omlaag gaan, dit kan na een paar jaar oplopen tot een 100 euro per jaar. Dat valt nog iets mee.

    Dat laatste meende ik ook in die link te lezen.
    Daarnaast positief voor mensen waarvan het inkomen wat hoger ligt of komt te liggen: er bestaat wat langer recht op huurtoeslag. Daar zal misschien duidelijk die participatiegedachte achter zitten, ja.
  8. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Batavus
    Dat is dus rechtsongelijkheid in NLD. Want je zult maar in een gemeente wonen die niet ruimhartig is.
    .


    Ja, omdat de gemeente steeds meer taken op haar bordje krijgt, krijg je dus ook steeds meer rechtsongelijkheid tussen gemeenten.
    Geldt bv ook voor bijstand, jeugdzorg en geestelijke gezondheidszorg voor kinderen.

    Daarom worden die gemeenteraadsverkiezingen ook belangrijker.
    Maar de meeste inwoners van een gemeente hebben geen flauw idee wat de standpunten zijn van de lokale partijen.
    En dat is vaak ook niet terug te vinden op hun websites e.d.
  9. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik lees het er wel in. En ik lees dit ook: Naar verwachting zal de huurtoeslag voor velen een paar tientjes omlaag gaan, dit kan na een paar jaar oplopen tot een 100 euro per jaar. Dat valt nog iets mee.



    En een volgend kabinet gooit daar weer een extra bezuiniging bovenop. Daarnaast stijgen de huurprijzen natuurlijk ook.
  10. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Batavus


    Yep.
    Maar door alle door groen links gestimuleerde maatregelen op gebied van milieu wordt energie ook veel en veel duurder. Dat ligt toch echt aan de kiezer zelf.


    Het blijft bijzonder dat de mensen met de laagste inkomens vaak stemmen op de partijen die voor de meest drastische milieumaatregelen zijn.
    Dat drijft de kosten van levensonderhoud alleen maar op.
    Dat klimaatakkoord van Parijs gaat voor de burger nog een heel duur grapje worden, wil men de doelstellingen halen.
    Zelfs de VVD is nu om.

    Alleen de rijken (boven-modaal) kunnen die kosten opbrengen.
    En het is maar zeer de vraag of het ook echt gaat helpen.
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Batavus



    Niet elke gemeente....


    Dat is dus rechtsongelijkheid in NLD. Want je zult maar in een gemeente wonen die niet ruimhartig is.

    In zijn algemeenheid kan men denk ik wel verwachten dat er de komende jaren bezuinigd gaat worden op bepaalde toeslagen en uitkeringen. Alles wordt soberder. En dit zal zich blijvend voortzetten.

    Over 50 jaar bestaat dit allemaal niet meer..



    Ik denk dat je gelijk hebt.
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dion


    Ja, omdat de gemeente steeds meer taken op haar bordje krijgt, krijg je dus ook steeds meer rechtsongelijkheid tussen gemeenten.
    Geldt bv ook voor bijstand, jeugdzorg en geestelijke gezondheidszorg voor kinderen.

    Daarom worden die gemeenteraadsverkiezingen ook belangrijker.
    Maar de meeste inwoners van een gemeente hebben geen flauw idee wat de standpunten zijn van de lokale partijen.
    En dat is vaak ook niet terug te vinden op hun websites e.d.



    Daar komt ook bij dat de gemeente vaak niet weet wat er speelt als het om gezondheid gaat. Zo loopt hier een wijkgids rond die meent dat autisme over gaat.
Terug naar de lijst