Dilemma...wat zouden jullie doen?

Dilemma...wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker
    quote:
    Dit schreef Mikky

    Neeeeeee!!! Dirk, neeee!! Smile


    Smile


    SmileSmile
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    En die wetgeving..
    Ik vind t ruk
    We hebben een uitzendkracht die na 1 week ziek wordt. Hem weer terugnemen betekent 2e contract
    Dat betekent exit flexibiliteit in de arbeidsovereenkomsten OF een lange uitzendperiode.. En dat trekt een nonprofit-organisatie financieel niet
  3. Bericht van Mikky is op 22-04-2016 om 10:20:30 uur verwijderd door Mikky.

    Reden: never mind eigenlijk

     
    Bericht van Solar is op 22-04-2016 om 10:39:32 uur verwijderd door Solar.

    Reden: XXXXX

     
  4. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Mikky
    Als je een tijdelijk dienstverband aanbiedt, dan weet je van beide kanten dat het daarna van rechtswege eindigt en dat je beiden niet weet wat er daarna gaat gebeuren.
    ......

    Smile
    Evident, een contract geldt voor beide partijen.

    Heet je zoon welkom in de grote mensen wereld, daar is gewoon minder sprake van moraliteit en meer van zakelijkheid.
    Want deze werkgever heeft met zijn aanbod zeker een zakelijk iets in zijn gedachten.
  5. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Leonard

    Smile
    Evident, een contract geldt voor beide partijen.

    Heet je zoon welkom in de grote mensen wereld, daar is gewoon minder sprake van moraliteit en meer van zakelijkheid.
    Want deze werkgever heeft met zijn aanbod zeker een zakelijk iets in zijn gedachten.



    Dat de wereld zo is, wil toch niet zeggen dat je je er beter in thuis voelt door ook zo te worden?
    Of begrijp ik je verkeerd, dat kan natuurlijk ook.
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Ik heb het niet over je beter thuis voelen waar dan ook, ik geef aan wat de realiteit is.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dirk

    (..)

    maar je andere kant over de zwangerschap dan zou ik die persoon de proeftijd niet laten uitdienen en direct ontslaan want wil niet belazerd en voor het blok gezet worden.ik zou zbz geen jonge vrouw aannemen maar kiezen voor een wat oudere die de kinderen al groot heeft .Zie teveel gedoe bij bedrijven waarmee ik te maken heb .kleine bedrijven die daardoor veel problemen hebben omdat er vaak maar 1 persoon op de administratie zit..


    Nou, vertel dan wel het hele verhaal Dirk.. Het is de moeder van mijn dochter dus overkomen.(ontslag in proeftijd na bekendmaken zwangerschap). Tja, soms laten zaken zich niet plannen.. en wat doe je als net zwangere.. vertel je het of wacht je de veilige 12 weken af?

    De werkgever krijgt netjes looncompensatie van de SVB / (of UVW?) voor de 16 weken zwangerschapsverlof.. voor de kosten hoeft het dus niet direct een ramp te zijn.. al kan ik mij in kleine organisaties het verlies aan 'kennis' wel voorstellen.. Maar goed, daar is een mauw aan vast te knopen.. denk ik dan..

    Wat betreft de zoon van Twelve.. dat moet dan wel een verrekt hoog gekwalificeerde baan zijn, tegen een beperkte periode, dat er een inwerkperiode van 6 maanden voor staat...Smile

    Ik zou gewoon de baan aannemen.. het werk ligt niet voor het oprapen.. wellicht bevalt het wel zo goed dat de reis wordt uitgesteld.. OF het contract wordt niet verlengt..
    Bovendien.. schuldig voelen hoeft niet.. je zoon is natuurlijk niet verplicht zijn hele ziel en zaligheid te delen met de aanstaande werkgever.. Dat zal hij of zij andersom ook niet doen..
    Zie het als een stukje van de werkelijkheid niet vertellen... gebeurd zo vaak in het levenSmile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Anke
    En die wetgeving..
    Ik vind t ruk
    We hebben een uitzendkracht die na 1 week ziek wordt. Hem weer terugnemen betekent 2e contract
    Dat betekent exit flexibiliteit in de arbeidsovereenkomsten OF een lange uitzendperiode.. En dat trekt een nonprofit-organisatie financieel niet


    Uh? Ziekte heeft geen opschortende werking?
  9. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    Ik zou zoon vertellen dat hij toch een gesprek moet voeren met deze werkgever (welkom in de grote mensen wereld!)

    Zes maanden slecht voelen in het werk en je hele leven daarna of voor 3 maanden WW aanvragen.. Tja lijkt me echt niet het grootste dilemma ever.
  10. Open kaart spelen !
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Uh? Ziekte heeft geen opschortende werking?

    In een uitzendcontract wel. Dan geldt de samenwerking na ziekte als nieuw contract.
Terug naar de lijst