Dilemma...wat zouden jullie doen?

Dilemma...wat zouden jullie doen? 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Nou, vertel dan wel het hele verhaal Dirk.. Het is de moeder van mijn dochter dus overkomen.(ontslag in proeftijd na bekendmaken zwangerschap). Tja, soms laten zaken zich niet plannen.. en wat doe je als net zwangere.. vertel je het of wacht je de veilige 12 weken af?

    De werkgever krijgt netjes looncompensatie van de SVB / (of UVW?) voor de 16 weken zwangerschapsverlof.. voor de kosten hoeft het dus niet direct een ramp te zijn.. al kan ik mij in kleine organisaties het verlies aan 'kennis' wel voorstellen.. Maar goed, daar is een mauw aan vast te knopen.. denk ik dan..

    Precies. Schreef het ook al. Je maakt dan een ongeoorloofd onderscheid. Niet voor niets ook dat we de financi?le compensatie hier met z'n allen gedekt hebben.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem

    In een uitzendcontract wel. Dan geldt de samenwerking na ziekte als nieuw contract.


    Ok.
    Ook bij een zgn. detacheringsovereenkomst?
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Ok.
    Ook bij een zgn. detacheringsovereenkomst?

    Nope.
  4. jieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jieke
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik snap gewoon niet dat er zovelen supporten dat hij dit zou moeten doen. Hij zoekt een baan voor zes maanden. Zijn nieuwe werkgever geeft aan voor een langere termijn te willen samenwerken en inwerken duurt zes maanden. Tegen de tijd dat hij dus iets zou gaan opleveren voor zijn werkgever, gaat hij weg. Dat is misleidend, ego?stisch en misbruik maken van de situatie en ik begrijp werkelijk niet waarom zovelen dit supporten. Het is oneerlijk en onoprecht.


    Als de intentie van werkgever voor langer is, kan hij ook een langer contract aanbieden! Werkgever kiest ook voor het zekere vanuit de werkgever kant bekeken

    Ook hierin geld je krijgt wat je geeft..... wil je goed gemotiveerde krachten als werkgever bied dan gewoon eerlijke contracten!
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef jieke


    Als de intentie van werkgever voor langer is, kan hij ook een langer contract aanbieden! Werkgever kiest ook voor het zekere vanuit de werkgever kant bekeken

    Ook hierin geld je krijgt wat je geeft..... wil je goed gemotiveerde krachten als werkgever bied dan gewoon eerlijke contracten!

    Een halfjaar contract is ineens een oneerlijk contract? Je wilt toch als werkgever ook weten of iemand geschikt is. Een halfjaar contract is een hele nette en realistische start. Je werkgever voorliegen is dat echter niet.

    En even voor de helderheid: de vraag is is 'wat zouden jullie doen?' Nou ik zou dus niet mijn werkgever voorliegen en zo ego?stisch een samenwerking aangaan. Punt.

    Fijne dag allemaal Smile
  6. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef Jacquelien
    I..Zes maanden slecht voelen in het werk ......

    Dat is dus de mindset verandering die hij zou kunnen maken, volgens mij is er geen enkele reden waarom hij zich slecht zou hoeven te voelen als hij de baan aanneemt.
    En geloof me, als de werkgever hem na 6 maanden geen nieuw contract aanbied dan heeft die er ook echt geen slapeloze nacht van hoor.
  7. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Ik heb het niet over je beter thuis voelen waar dan ook, ik geef aan wat de realiteit is.


    Het gaat om een zoon die 'de grote mensenwereld' in gaat en die realiteit is inderdaad vaak***

    Wie creert 'de realiteit? Dat doe je toch met elkaar. Dus ook de werknemer/ heeft verantwoordelijkheid om de juiste normen te hanteren!

    Inderdaad heb je dan het recht om je na 6 maanden vrijblijvend op te stellen.
    Ik vind dit soort vrijblijvendheid een normvervaging van zowel werkgever als werknemer.
    Moeten we dat willen?
    Van deze werkgever weet je het trouwens niet eens. Die wordt misschien wel de dupe van deze mindset.
    Vrijblijvendheid. Dat wil je een zoon toch niet meegeven?
  8. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Lees wat Mikky schreef nog eens, er is niks vrijblijvends aan een 6 maanden contract.
    Mikky schreef:
    "Als je een tijdelijk dienstverband aanbiedt, dan weet je van beide kanten dat het daarna van rechtswege eindigt en dat je beiden niet weet wat er daarna gaat gebeuren"
    .....
    "Net als een werkgever, kan een werknemer gebruik maken van het arbeidsrecht. Daar zit niets raars, ongebruikelijks of gemeens in; dat is zakelijk en feitelijk"
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik snap gewoon niet dat er zovelen supporten dat hij dit zou moeten doen. Hij zoekt een baan voor zes maanden. Zijn nieuwe werkgever geeft aan voor een langere termijn te willen samenwerken en inwerken duurt zes maanden. Tegen de tijd dat hij dus iets zou gaan opleveren voor zijn werkgever, gaat hij weg. Dat is misleidend, ego�stisch en misbruik maken van de situatie en ik begrijp werkelijk niet waarom zovelen dit supporten. Het is oneerlijk en onoprecht.


    Niet elke functie heeft een inwerkperiode van een half jaar. Ik weet niet om wat voor een werk het nu gaat, maar als het weer een benzinestation is, dan is hij zo ingewerkt.

    Ik ken ook de mooie belofte van, drie maanden mbv uitkering, dan contact. Receptioniste werk.
    Praktijk was, schoonmaak, meubelen sjouwen, afwassen etc, want daar is ze toch voor......
    Was ook geen geld voor een contract..
  10. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Weet je, Leonard, ik ben het grotendeels met je eens.. Niet helemaal.Smile

    En het is inderdaad juist heel fijn dat we deze rechten hebben! Mikky kan het heel fijn en zeer goed verwoorden!
    Ik heb het nog even opnieuw gelezen, want stel dat ik in dit verhaal iets over het hoofd heb gezien.
    En ook het inleidende stukje van dit topic, wat Twelve had geschreven.
    Deze baas lijkt een minder vrijblijvende instelling te hebben en hem na 6 maanden een vast contract aan te willen bieden bij gebleken geschiktheid.

    Wat ik bedoel heb ik ook in mijn eerdere posts in dit draadje geschreven:
    Ik zie en leef mij in hoe dat in een team gaat. De jongen komt elke dag, leert vaardigheden, maakt contact met zijn collega's. Op papier is de garantie voorzichtigheidshalve een half jaar, maar de intentie onbepaald..Er wordt verwacht dat hij dan ook die intentie heeft. Daar vertrouwt men op.. 'Je'bent aan de onderhandelingstafel wellicht fair en zakelijk, maar op de werkvloer ben je/ is men acht uur per dag ook nog mens. In een team werkt men met collega's die dagelijks hun extra steentje bijdragen om hem in te werken....
    Kan iemand dan voor zichzelf verkopen dat hij al die extra inspanningen van collega's op de koop toe heeft genomen..., terwijl deze persoon al wist van zichzelf dat hij na 6 maanden zou vertrekken.
    Het is een gevoels ding. Feitelijk heeft het recht gelijk, maar ik zou het in deze situatie zo niet kunnen voelen.

    Edit: 'Je ' heb ik veranderd in 'men' want wat is schreef is niet persoonlijk bedoeld.
    23 apr '16 - 11:35:27 / 23 apr '16 - 11:58:29
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Leonard

    Smile
    Evident, een contract geldt voor beide partijen.

    Heet je zoon welkom in de grote mensen wereld, daar is gewoon minder sprake van moraliteit en meer van zakelijkheid.
    Want deze werkgever heeft met zijn aanbod zeker een zakelijk iets in zijn gedachten.



    Idd, de wet maakt tijdelijke contracten mogelijk, vrijheid voor werkgever en werknemer

    Rose
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    Weet je, Leonard, ik ben het grotendeels met je eens.. Niet helemaal.Smile

    En het is inderdaad juist heel fijn dat we deze rechten hebben! Mikky kan het heel fijn en zeer goed verwoorden!
    Ik heb het nog even opnieuw gelezen, want stel dat ik in dit verhaal iets over het hoofd heb gezien.
    En ook het inleidende stukje van dit topic, wat Twelve had geschreven.
    Deze baas lijkt een minder vrijblijvende instelling te hebben en hem na 6 maanden een vast contract aan te willen bieden bij gebleken geschiktheid.

    Wat ik bedoel heb ik ook in mijn eerdere posts in dit draadje geschreven:
    Ik zie leef mij in hoe dat in een team gaat. De jongen komt elke dag, leert vaardigheden, maakt contact met zijn collega's. Op papier is de garantie voorzichtigheidshalve een half jaar, maar de intentie onbepaald..Er wordt verwacht dat hij dan ook die intentie heeft.Daar vertrouwt men op.. 'Je'bent aan de onderhandelingstafel wellicht fair en zakelijk, maar op de werkvloer ben je/ is men acht uur per dag ook nog mens. In een team werk met collega's die dagelijks hun extra steentje bijdragen om hem in te werken....
    Kan iemand dan voor zichzelf jezelf verkopen dat hij al die extra inspanningen van collega's op de koop toe heeft genomen..., terwijl je al wist dat je na 6 maanden zou vertrekken.
    Het is een gevoels ding. Feitelijk heeft het recht gelijk, maar ik zou het zo niet kunnen voelen.

    Edit: 'Je ' veranderd in 'men' want niet persoonlijk bedoelt.


    Ja, dit is ook mijn gedachte/gevoel. Ik weet niet of ik het zou kunnen. En daarbij, uiteindelijk ontwikkel je wellicht een goede band met je collega's, maar vervolgens kun je het niet met ze hebben over je plannen om te gaan reizen. Ik zou me er niet prettig bij voelen. Neemt niet weg dat het rechtsmatig gezien wel kan.
Terug naar de lijst