D66 wil af van tijdelijke contracten

D66 wil af van tijdelijke contracten 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Anke
    tuurlijk is het management belangrijk. Maar als dat al jaren op dezelfde plek zit...

    Ik ben ervan overtuigd dat iedereen het beste af is als mensen ergens werken waar ze willen werken, niet omdat dat ze zekerheid verschaft. Je kunt t bijna vergelijken met een huwelijk Smile


    Ja, en dan werk je daar, maar omdat je geen vast contract hebt (en zoals veel ondernemers willen ook geen kans meer erop) moet je dus altijd bang zijn om je baan te verliezen, met de vraag waar haal je je geld vandaan om te kunnen leven enz als je geen baan meer hebt. Dus ga je vanwege deze angst te hard werken, burnout krijgen, of geen energie meer hebben om buiten het werk normaal te kunnen leven, waardoor je algehele gevoel van welbehagen wegvalt, waardoor je niet lekker gaat voelen, ziek wordt enz.

    Voor mij en vele anderen met mij is een vaste baan een motivator. Ik wil graag bij dit bedrijf blijven werken en doe daar mijn best voor. Ik ben ook trots om voor dit bedrijf te werken en draag dat ook uit. Dat zou ik zeker niet doen als ik maar een korte tijd bij een bedrijf kan werken of continu op mijn tenen moet lopen, omdat bij een mindere periode ik anders als 1e eruit geschopt wordt.

    Ja, in een periode waarin het met het bedrijf minder ging en ikzelf ook niet prettig voelde heb ik daadwerkelijk gekeken naar ander werk, zelfs een dagje meegelopen. Maar de onzekerheid waar ik naar toe ging maakte dat ik de stap niet heb genomen. En ik ben nog steeds tevreden en blij dat ik dat ook niet heb gedaan. Natuurlijk denk ik na over "wat als" en soms denk ik had ik het maar gedaan. Dat zal niet veranderen. Maar dit zorgt er niet voor dat ik mijn werk minder goed ga doen. Ik zit nu op mijn plek en vind dat heerlijk. Alleen jammer dat over een paar jaar wat onzekerheid komt, buiten mijn macht om te veranderen om. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Anke


    Als je aan je max zit, zit je aan je max. Maar dat betekent niet dat je stationnair moet blijven..

    Ik denk idd dat het zowel de mens als de organisatie dient om te blijven ontwikkelen. Om de energie erin te blijven gooien. En natuurlijk geldt daar een begrenzing in qua prive omstandigheden. Een werkelijk plezierige en stimulerende werkomgeving zou daar ook aan kunnen bijdragen


    Ja natuurlijk.

    Alleen wordt niet iedereen gelukkig van steeds wisselen van baan en/of onzekerheid.

    Mijn broer (wel met een arbeidsbeperking denk ik) heeft heel erg behoefte aan vast werk(=structuur), maar komt nooit verder dan tijdelijke arbeidscontracten en dat doet zijn zelfvertrouwen weinig goed.
  3. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef nibo


    Waarom zou dat een risico moeten zijn, kan ook een voordeel zijn.


    Welk voordeel heeft een werkgever als zijn werknemer niet meer het maximale uit zijn kunnen haalt?
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Hed


    Welk voordeel heeft een werkgever als zijn werknemer niet meer het maximale uit zijn kunnen haalt?


    Ik doelde op vaste contracten.

    Ook een werkgever heeft daar een rol in. Het is een wisselwerking.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef nibo


    Waarom zou dat een risico moeten zijn, kan ook een voordeel zijn.

    Ik zie er geen voordelen in als werknemers gewoon maar wat door kabbelen en zichzelf niet verder ontwikkelen.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Ja, en dan werk je daar, maar omdat je geen vast contract hebt (en zoals veel ondernemers willen ook geen kans meer erop) moet je dus altijd bang zijn om je baan te verliezen, met de vraag waar haal je je geld vandaan om te kunnen leven enz als je geen baan meer hebt. Dus ga je vanwege deze angst te hard werken, burnout krijgen, of geen energie meer hebben om buiten het werk normaal te kunnen leven, waardoor je algehele gevoel van welbehagen wegvalt, waardoor je niet lekker gaat voelen, ziek wordt enz.

    Voor mij en vele anderen met mij is een vaste baan een motivator. Ik wil graag bij dit bedrijf blijven werken en doe daar mijn best voor. Ik ben ook trots om voor dit bedrijf te werken en draag dat ook uit. Dat zou ik zeker niet doen als ik maar een korte tijd bij een bedrijf kan werken of continu op mijn tenen moet lopen, omdat bij een mindere periode ik anders als 1e eruit geschopt wordt.

    Ja, in een periode waarin het met het bedrijf minder ging en ikzelf ook niet prettig voelde heb ik daadwerkelijk gekeken naar ander werk, zelfs een dagje meegelopen. Maar de onzekerheid waar ik naar toe ging maakte dat ik de stap niet heb genomen. En ik ben nog steeds tevreden en blij dat ik dat ook niet heb gedaan. Natuurlijk denk ik na over "wat als" en soms denk ik had ik het maar gedaan. Dat zal niet veranderen. Maar dit zorgt er niet voor dat ik mijn werk minder goed ga doen. Ik zit nu op mijn plek en vind dat heerlijk. Alleen jammer dat over een paar jaar wat onzekerheid komt, buiten mijn macht om te veranderen om. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.


    Ja dit dus.

    Ik zal ook niet snel mijn vaste baan opzeggen. Het risico is heel groot en er zijn 2 mensen afhankelijk van mij.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ja natuurlijk.

    Alleen wordt niet iedereen gelukkig van steeds wisselen van baan en/of onzekerheid.

    Mijn broer (wel met een arbeidsbeperking denk ik) heeft heel erg behoefte aan vast werk(=structuur), maar komt nooit verder dan tijdelijke arbeidscontracten en dat doet zijn zelfvertrouwen weinig goed.

    De andere kant is dat er teveel werknemers zijn die gemotiveerd zijn in hun laatste tijdelijke contract en bij een vaste aanstelling ineens niet meer te herkennen zijn. Ze zijn binnen, hebben zekerheid en klaar. Weg motivatie, weg ontwikkeling, weg initiatief.
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik zie er geen voordelen in als werknemers gewoon maar wat door kabbelen en zichzelf niet verder ontwikkelen.

    Wie zegt dat tijdelijke contracten maken dat mensen meer er voor gaan? Mijn ervaring is echt anders.

    Of mensen willen ontwikkelen, vernieuwen en zich geheel willen inzetten heeft vooral ook te maken met managementstijl en cultuur binnen een bedrijf. Met tijdelijke contracten stimuleer je dat niet perse hoor.
  9. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    quote:
    Dit schreef nibo


    Ik doelde op vaste contracten.

    Ook een werkgever heeft daar een rol in. Het is een wisselwerking.


    Zeg je nu daadwerkelijk dat iemand met een vast contract meer zijn best zal doen dan iemand met een tijdelijk contract? Zoals ik ook proef uit de woorden van ArnoM?

    En ik spreek nu even niet uit het oog van werkgever, maar als werknemer. Ongeacht tijdelijk of vast contrac zal ik mijn werkgever het uiterste van mijn kunnen geven!! Sterker nog, ik denk daar zelfs niet over na of ik nu een tijdelijk of vast contract heb........
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ik zie er geen voordelen in als werknemers gewoon maar wat door kabbelen en zichzelf niet verder ontwikkelen.


    Ik had net Hed al beantwoord.

    Het kan overigens ook aan de werkgever liggen en het bedrijf. Die moeten dat ook stimuleren.

    Wat ik zelf belangrijk vind is waardering voor wat ik doe, dat stimuleert mij om een tandje bij te zetten. In die 17 jaar nog nooit een loonsverhoging gehad buiten CAO om. Daar schort het er bij ons soms nog wel eens aan.
  11. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Ja, en dan werk je daar, maar omdat je geen vast contract hebt (en zoals veel ondernemers willen ook geen kans meer erop) moet je dus altijd bang zijn om je baan te verliezen, met de vraag waar haal je je geld vandaan om te kunnen leven enz als je geen baan meer hebt. Dus ga je vanwege deze angst te hard werken, burnout krijgen, of geen energie meer hebben om buiten het werk normaal te kunnen leven, waardoor je algehele gevoel van welbehagen wegvalt, waardoor je niet lekker gaat voelen, ziek wordt enz.

    Voor mij en vele anderen met mij is een vaste baan een motivator. Ik wil graag bij dit bedrijf blijven werken en doe daar mijn best voor. Ik ben ook trots om voor dit bedrijf te werken en draag dat ook uit. Dat zou ik zeker niet doen als ik maar een korte tijd bij een bedrijf kan werken of continu op mijn tenen moet lopen, omdat bij een mindere periode ik anders als 1e eruit geschopt wordt.

    Ja, in een periode waarin het met het bedrijf minder ging en ikzelf ook niet prettig voelde heb ik daadwerkelijk gekeken naar ander werk, zelfs een dagje meegelopen. Maar de onzekerheid waar ik naar toe ging maakte dat ik de stap niet heb genomen. En ik ben nog steeds tevreden en blij dat ik dat ook niet heb gedaan. Natuurlijk denk ik na over "wat als" en soms denk ik had ik het maar gedaan. Dat zal niet veranderen. Maar dit zorgt er niet voor dat ik mijn werk minder goed ga doen. Ik zit nu op mijn plek en vind dat heerlijk. Alleen jammer dat over een paar jaar wat onzekerheid komt, buiten mijn macht om te veranderen om. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.


    Het is toch intens jammer dat je denkt dat er zonder vast contract altijd kans is je baan te verliezen? Hoe groot is je vertrouwen in jouw kunde en kennis dan? En jouw vermogen iets nieuws te vinden?
    En hoe groot het vertrouwen in jouw werkgever?

    Stel dat er altijd genoeg inkomen zou zijn, zou je dan anders kiezen?
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Solar

    Wie zegt dat tijdelijke contracten maken dat mensen meer er voor gaan? Mijn ervaring is echt anders.

    Of mensen willen ontwikkelen, vernieuwen en zich geheel willen inzetten heeft vooral ook te maken met managementstijl en cultuur binnen een bedrijf. Met tijdelijke contracten stimuleer je dat niet perse hoor.

    Het is en en en geen of. Dat sowieso. Maar de kern zit mijns inziens toch ook echt bij de werknemer zelf.
Terug naar de lijst