Wij staan op! Gelijke kansen op de arbeidsmarkt

Wij staan op! Gelijke kansen op de arbeidsmarkt 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    Al oud maar ik lig er nog steeds dubbel om. ' Een mens moet af en toe eens lachen om zijn eigen miserie .....'. Vlaamse arbeidsgehandicapte bouwvakker aan het woord😂
    >>LINK<<


    Ik heb de eerste keer ook in een deuk gelegen Smile
    Je weet dat de vertaling volledig nep is?
    Getekend by the way.
  2. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb de eerste keer ook in een deuk gelegen Smile
    Je weet dat de vertaling volledig nep is?
    Getekend by the way.

    Nee, dat van die vertaling wist ik niet. Dacht eigenlijk dat het in sc?ne gezet was met een acteurSmile.
  3. Anna
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anna
    Getekend
  4. Darlette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Darlette
    Gedaan. Dank u wel voor het bevestigen van uw ondertekening!
  5. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    quote:
    Dit schreef Piep


    Ik niet. Deze regeling cre?ert juist kansen voor mensen met een arbeidsbeperking.


    Ik vraag me af waar je het vandaan haalt. De mensen die 100% afgekeurd zijn maar arbeidsvermogen schijnen te hebben ( let opm?schijnen?, want velen zijn letterlijk belazerd door uwv) worden gratis gebruikt als werknemer voor de tijd dat ze gratis zijn, vervolgens onderbetaald voor het resterende deel van het minimumduur contract, als ze al niet aan het eind van hun gratis periode er uit gegooid hoorden. Vervolgens gaan ze met een nieuwe prooi aan de slag. Er is weinig tot geen kans om daar uit te komen, laat staan een minimum loon te verdienen. De meesten zijn niet in staat voltijds te werken en worden soms meer gekort op hun uitkering als dat ze verdienen. Tel daarbij dat reiskosten en beroepskosten, maar ook kinderopvang volledig op eigen kosten zijn in de fase waarin mensen op proef moeten draaien, en de financi?le achteruitgang is wel duidelijk.

    Kansen voor arbeidsdeskundige en coaches genoeg........maar voor de beperkte medemens echt niet.
  6. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Piep


    Ik niet. Deze regeling cre?ert juist kansen voor mensen met een arbeidsbeperking.


    Ik teken niet, omdat ik nog niet weet of ik nu voor of tegen moet zijn.

    Of door deze regeling meer arbeidsgehandicapten aan de slag komen, zal nog moeten blijken.
    Ik denk dat veel private werkgevers sowieso geen zin hebben in deze groep, wat je ook verzint, en dat men beter de sociale werkplaatsen open had kunnen houden.

    Dat arbeidsgehandicapten nu voor hun inkomen afhankelijk zijn van 2 instanties werkgever en sociale dienst is een slechte zaak.
    Het is een groep die in het algemeen niet zo vaardig is met bureaucratie, dus die moet je daar niet mee opzadelen.
    Zeker als men bij de werkgever te maken heeft met wisselende inkomsten en dat moet dan steeds weer doorgegeven worden aan de sd, zal dit een drama worden.
    Dat de aanvulling wordt gebaseerd op de bijstandsnormen zal ook niet echt stimuleren.

    Geen aanspraak op (aanvullend) pensioen, WW, WIA. Tja, dan moet je naar het totale financi?le plaatje kijken en ook bv toeslagen e.d. meenemen. Een WIA-aanvraag bv begrijp ik niet, want deze mensen kunnen toch terug vallen op de Wajong, als er geen werk is?
  7. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Piep


    Ik niet. Deze regeling cre?ert juist kansen voor mensen met een arbeidsbeperking.



    Mensen hebben een beperking, geen arbeidsbeperking , die cre?ren de werkgevers, die beperking
    Nog even en ook de overheid cre?ert die beperking

    inclusief het overleven na een evt. arbeidsvol leven..........

    het is pure discriminatie waar dit over gaat en waar ze naar toe willen

    alleen al deze mensen "mogen betalen onder t minimumloon......"
  8. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Getekend.
  9. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    getekend
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb de eerste keer ook in een deuk gelegen Smile
    Je weet dat de vertaling volledig nep is?
    Getekend by the way.


    Ach hij blijft meesterlijk.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef samsam


    Ik vraag me af waar je het vandaan haalt. De mensen die 100% afgekeurd zijn maar arbeidsvermogen schijnen te hebben ( let opm?schijnen?, want velen zijn letterlijk belazerd door uwv) worden gratis gebruikt als werknemer voor de tijd dat ze gratis zijn, vervolgens onderbetaald voor het resterende deel van het minimumduur contract, als ze al niet aan het eind van hun gratis periode er uit gegooid hoorden. Vervolgens gaan ze met een nieuwe prooi aan de slag. Er is weinig tot geen kans om daar uit te komen, laat staan een minimum loon te verdienen. De meesten zijn niet in staat voltijds te werken en worden soms meer gekort op hun uitkering als dat ze verdienen. Tel daarbij dat reiskosten en beroepskosten, maar ook kinderopvang volledig op eigen kosten zijn in de fase waarin mensen op proef moeten draaien, en de financi?le achteruitgang is wel duidelijk.

    Kansen voor arbeidsdeskundige en coaches genoeg........maar voor de beperkte medemens echt niet.


    Hoe kom jij erbij dat mensen 100% afgekeurd zijn, want dat is niet altijd( nooit?) zo.
    Als je onder 120% bijstandsniveau zit, kun je een vergoeding voor kinderopvang, reiskosten en beroepskosten aanvragen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dion


    Ik teken niet, omdat ik nog niet weet of ik nu voor of tegen moet zijn.

    Of door deze regeling meer arbeidsgehandicapten aan de slag komen, zal nog moeten blijken.
    Ik denk dat veel private werkgevers sowieso geen zin hebben in deze groep, wat je ook verzint, en dat men beter de sociale werkplaatsen open had kunnen houden.

    Dat arbeidsgehandicapten nu voor hun inkomen afhankelijk zijn van 2 instanties werkgever en sociale dienst is een slechte zaak.
    Het is een groep die in het algemeen niet zo vaardig is met bureaucratie, dus die moet je daar niet mee opzadelen.
    Zeker als men bij de werkgever te maken heeft met wisselende inkomsten en dat moet dan steeds weer doorgegeven worden aan de sd, zal dit een drama worden.
    Dat de aanvulling wordt gebaseerd op de bijstandsnormen zal ook niet echt stimuleren.

    Geen aanspraak op (aanvullend) pensioen, WW, WIA. Tja, dan moet je naar het totale financi?le plaatje kijken en ook bv toeslagen e.d. meenemen. Een WIA-aanvraag bv begrijp ik niet, want deze mensen kunnen toch terug vallen op de Wajong, als er geen werk is?



    Nogmaals, het gaat niet alleen om mensen die alleen bij een sociale werkplaats kunnen werken. Het gaat om heeeel veel meer mensen, mensen waarvan je niet eens zou verwachten dat ze het niet redden in een reguliere baan. Mensen die tot 70% arbeidsvermogen hebben( sociale werkplaats is tot 40%).
    Werkgevers zouden een beetje wakker geschud moeten worden en mensen in dienst nemen die nog erg waardevol zijn voor het arbeidsproces.
Terug naar de lijst