Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dion

    Denk je serieus dat die zeespiegelstijging te voorkomen is, als NL (en de rest van de wereld dus niet) van het gas af gaat?
    Stukje megalomaan denken.

    quote:
    Dit schreef Dion


    Denk je serieus dat er veel mensen zijn die bereid zijn om ?50k in hun huis te investeren omdat dit goed zou zijn voor de mensenrechten?


    +1 en +1
  2. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dank - je beargumenteert namelijk tot een detail (veel beter dan ik tot nog toe heb gedaan) waarom geschreven tekst superieur is aan het de wereld in slingeren van Youtube en vergelijkbare filmpjes -vooral als je dat doet op een discussieforum als OA waar reageren op elkaar mogelijk is. De werkelijk goede discussies vinden op dit soort platforms plaats.

    Overigens valt me op dat ik bepaald niet voor het eerst klaag over youtubefilmpjes en wat daar mis mee is, maar dat dit de eerste is keer is dat dat leidt tot discussie. Sterker nog, de eerste keer ontving ik alleen maar instemmend gemompel.



    ga je gewoon door met vervuiling van het draadje.
    zo jammer!
  3. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het lastige is, dat je niet echt met inhoudelijke argumenten komt anders dan 'het kost een hoop geld'. Als je de keuze hebt tussen natte voeten (zeespiegelstijging), bibberen van de kou (geen verwarming), of een hoop geld uitgeven, wat kies je dan? Of je moet gaan beargumenteren dat het wel losloopt met die klimaatverandering ofzo -dat is best en een duidelijk argument maar zeg dat dan



    We draaien het weer om!

    Mijn eerste vraag was waarom moeten we van het gas af.
    Antwoorden:

    Om Groningen te redden. (maar bevingen stoppen niet)
    Om een autonoom land te worden
    Om de klimaatverandering tegen te gaan.

    Dit zijn volgens mij slappe argumenten om alleen al voor OA leden (2000 X 50.000 euro) 100.000.000 euro te investeren.

    (terwijl we allemaal auto rijden, vliegen met vakantie, BBQ in de tuin etc)

    Kom zelf met betere argumenten, en hou op met het eeuwig de discussie proberen te winnen.
  4. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Waarom niet nieuwe huizen zonder gas opleveren. En Groningen blijft gas leveren (voor binnenlands gebruik) voor oudere huizen. Maak het wat duurder en compenseer ook echt de Groningers. Die bevingen komen toch nog wel.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion


    Denk je serieus dat er veel mensen zijn die bereid zijn om ?50k in hun huis te investeren omdat dit goed zou zijn voor de mensenrechten?

    Mss willen mensen 50K investeren om te voorkomen dat Qatar ons islamiseert? Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken? Het is slechts een kwestie van framing...
  6. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Kleine correctie op jouw aanname Acda: Deze OA'ster (en ik ben vast niet de enige) heeft geen auto, vliegt niet met vakantie, heeft geen BBQ etc.
  7. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Erik63
    Waarom niet nieuwe huizen zonder gas opleveren. En Groningen blijft gas leveren (voor binnenlands gebruik) voor oudere huizen. Maak het wat duurder en compenseer ook echt de Groningers. Die bevingen komen toch nog wel.



    Duitsland heeft samen met Rusland de Nord stream 2 aangelegd om de gasafname uit Rusland te verdubbelen. Moet in 2019 operationeel zijn.

    Waarom moet Nederland in dit tempo van het gas af terwijl andere landen dat niet doen?

    Als de VVD iets een goed idee vindt, valt er voor bedrijven gewoon heel veel geld te verdienen.
  8. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Batavus



    Duitsland heeft samen met Rusland de Nord stream 2 aangelegd om de gasafname uit Rusland te verdubbelen. Moet in 2019 operationeel zijn.

    Waarom moet Nederland in dit tempo van het gas af terwijl andere landen dat niet doen?


    Dat bedoel ik!
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion


    Denk je serieus dat die zeespiegelstijging te voorkomen is, als NL (en de rest van de wereld dus niet) van het gas af gaat?
    Stukje megalomaan denken.

    Bij de weg: Ik denk idd dat het wel losloopt met die klimaatverandering, maar stel dat alle doemscenario's wel uitkomen: in hoeverre is NL dan in staat om het tij te keren. Ik denk dat de invloed van NL op het mondiale klimaat te verwaarlozen is, welke maatregelen we ook nemen, De maatregelen worden dan alleen genomen om ons een goed gevoel te geven. Nederland als gidsland: Kijk ons toch eens goed zijn, maar 0,0 effect op het wereldwijde klimaat.

    Het voordeel is, dat jij tenminste met inhoudelijke argumenten komt. Acda roept alleen maar; 'het kost te duur'. Jij zegt (welbeschouwd genuanceerder); het is een uitgave die niets oplevert.
  10. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef saskiamaria
    Kleine correctie op jouw aanname Acda: Deze OA'ster (en ik ben vast niet de enige) heeft geen auto, vliegt niet met vakantie, heeft geen BBQ etc.



    Heb ik rekening mee gehouden, want ik heb de 2001 leden van OA afgerond op 2000!
  11. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het voordeel is, dat jij tenminste met inhoudelijke argumenten komt. Acda roept alleen maar; 'het kost te duur'. Jij zegt (welbeschouwd genuanceerder); het is een uitgave die niets oplevert.


    Kijk er worden veren uitgedeeld!
  12. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Mss willen mensen 50K investeren om te voorkomen dat Qatar ons islamiseert? Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken? Het is slechts een kwestie van framing...


    Wij zijn al decennia afhankelijk van Arabische olie,,,,,,,

    en zullen dat ook nog in lengte van jaren blijven.
Terug naar de lijst