Van het gas af

Van het gas af 

Onderwerp van acda

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Misschien moet je deze nog maar eens bekijken: Hans Rosling over bevolkingsgroei >>LINK<<

    En wat beweert hij dan ongeveer?
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Tinus

    En wat beweert hij dan ongeveer?


    Eerst je huiswerk doen en de link aanklikken Smile
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef indigo


    Eerst je huiswerk doen en de link aanklikken Smile


    Smile
    Ik heb het filmpje helemaal bekeken.
    Wat een leuke man!
    Hij scheen ook degenslikker te zijn.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    je kan nooit van een dubbeltje een kwartje maken .
    de energie die je er in stopt zal niet minder zijn dan wat je er uit haalt.


    Dus wel, je stopt er een dubbeltje in en haalt er een kwartje uit, dat geldt voor alle stroomopwkkers
  5. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dus wel, je stopt er een dubbeltje in en haalt er een kwartje uit, dat geldt voor alle stroomopwkkers


    Smile
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef indigo


    Smile


    Ik bedoel dat je geld investeerd in een stroomopwekker, met als doel er meer geld aan te verdienen. Bv bij zonnepanelen, die kunnen na zeven jaar uit.
    En als je naar kernenergie kijkt, je brengt er een beetje.energie in en krijgt er een hele klap voor.terug.
    Kernenergie zitten uiteraard andere nadelen aan
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef indigo


    Eerst je huiswerk doen en de link aanklikken Smile

    Het is een youtube filmpje; die kijk ik uit principe niet (een argument is alleen wat waard als je het kunt opschrijven; (zie voor verdere geschreven argumentatie hier: >>LINK<<) .
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dus wel, je stopt er een dubbeltje in en haalt er een kwartje uit, dat geldt voor alle stroomopwkkers

    Genuanceerd; en als analogie, je gebruikt dat dubbeltje als het ware als aas om een grotere vis te vangen. Maar dan moet die grotere vis wel ergens vandaan komen.
  9. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik bedoel dat je geld investeerd in een stroomopwekker, met als doel er meer geld aan te verdienen. Bv bij zonnepanelen, die kunnen na zeven jaar uit.
    En als je naar kernenergie kijkt, je brengt er een beetje.energie in en krijgt er een hele klap voor.terug.
    Kernenergie zitten uiteraard andere nadelen aan



    dat is komkommercieel ja.

    maar de energie die je er instopt komt niet in een andere energievorm er 100/100 uit, eerder 100/80 met 20% verlies. zoal kernnergie. het bereiden van de grondstof. het omzetten van water na waterdamp, verlies van druk na draaien,verlies door wrijving.
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Het is een youtube filmpje; die kijk ik uit principe niet (een argument is alleen wat waard als je het kunt opschrijven; (zie voor verdere geschreven argumentatie hier: >>LINK<<) .


    Wat een vreemd principe.

    Er zijn zoveel vormen van kennis delen en argumenten uitwisselen, het gesproken debat, een discussie aan tafel, een TEDtalk.

    Ik kan ook wel stoppen met lesgeven als alleen het geschreven woord ertoe doet.
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik bedoel dat je geld investeerd in een stroomopwekker, met als doel er meer geld aan te verdienen. Bv bij zonnepanelen, die kunnen na zeven jaar uit.
    En als je naar kernenergie kijkt, je brengt er een beetje.energie in en krijgt er een hele klap voor.terug.
    Kernenergie zitten uiteraard andere nadelen aan


    Je kunt energie niet opwekken. Het gaat om energie omzetten. Maar geen enkele energieomzetting is 100%
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef indigo
    Eerst je huiswerk doen en de link aanklikken Smile
    Smile
Terug naar de lijst